Už sedmý rok v řadě vyrážel na Sachsenringu z prvního místa Marc Márquez. Jako druhý startoval Hector Barbera a z třetí pozice vyjížděl Valentino Rossi. Po startu to bylo velmi těsné, ale vedení se ujal Márquez. Valentino Rossi se však značně snažil útočit a nedlouho po startu Márqueze překonal. Později Márquez klesl i za Doviho a za Petrucciho. Za druhým jmenovaným však dlouho nezůstal, protože mu předjetí rychle vrátil. Barbera po startu z druhého místa klesl na páté.
Boje mezi Petruccim a Márquezem pokračovaly a míchal se do nich i Barbera. Rychlý byl i za nimi jedoucí Miller – vítěz nizozemského závodu.
Daleko se na Sachsenringu nedostal Yonny Hernandez. Kolumbijec, který relativně dlouhou dobu vedl mokrý závod v Assenu, než upadl, tentokrát upadl už nedlouho po startu.
Sedmadvacet kol před cílem vedl Dovi, ale zle na něj dotíral Danilo Petrucci, kterému se na mokré dráze obyčejně daří. Rossi byl třetí, Márquez čtvrtý. Ještě během téhož kola dokázal Petrucci předjet svého krajana Doviho, ale Dovi se rozhodně nevzdával.
Vpřed se prodíral Miller – dvaadvacet kol před koncem už byl čtvrtý před Márquezem.
Dvacet kol před závěrem upadl z vedení Danilo Petrucci. Vedení se tak dostal Andrea Dovizioso. Výlet mimo trať si udělal Marc Márquez, ale ten se dokázal vrátit na trať, klesl však na deváté místo. Velkou rychlost nabral Hector Barbera, který se dostal na třetí místo.
Sedmnáct kol před cílem zamířil do pit lane na výměnu motocyklu Andrea Iannone, který před tím evidentně měl problém.
V dalším průběhu závodu se Hector Barbera prodral na druhé místo před Rossiho.
Čtrnáct okruhů před šachovnicí držel první místo Dovi. Barbera byl druhý a Rossi třetí. Na Sachsenringu v té době již nepršelo, trať osychala a jezdci jezdili na výměny motocyklů. O kolo později si pozice opět prohodili pozice Rossi a Barbera. Na první pozici se nic nedělo. V následujícím kole upadl Pol Espargaro, ale naštěstí je v pořádku.
Postupem času se k Barberovi přiblížil i Cal Crutchlow, který tak bojoval o umístění na podiu. Vysoké tempo v té době měl Valentino Rossi, který na druhém místě jezdil rychleji než v té době vedoucí Dovi. Celkově se čelo závodu začalo poměrně sjíždět. Rossi byl už relativně blízko Doviho a nedaleko za Rossim byli Barbera, Crutchlow a Miller.
Marc Márquez, který už měl za sebou výměnu motocyklu, postupoval vpřed. Devět kol před závěrem již byl šestý před Lorenzem a Pedrosou. V té době Barbera přišel o provizorní podium – klesl za Crutchlowa a Brit dokonce začal útočit i na Rossiho.
Sedm kol před cílem zamířili do boxů na výměnu Dovi, Rossi, Barbera, Crutchlow. Do vedení se tak dostal Miller, který ještě neměl vyměněno. Na druhou příčku se posunul Márquez, který naopak už vyměnil motocykl dávno a každým kolem snižoval svou ztrátu na přední jezdce, kteří nakonec po výměně klesli za něj. Na trati pak Márquez předjel Millera, kterého výměna motocyklu teprve čekala.
Šest kol před cílem byl třetí Redding, ale jak se Miller dále propadal, dostal se Redding na druhé místo. Na třetí se posunul Dovi. Čtyři kola před koncem už byl Miller až osmý.
Tři okruhy před šachovnicovým praporkem Crutchlow hodně dotíral na v té době třetího Doviho. V následujícím okruhu se Britovi podařilo Itala překonat a odsunout ho tak mimo podium.
Vedení držel Márquez a měl obrovský náskok před dvacet vteřin. Druhý byl Redding, ale Crutchlow s tím evidentně nesouhlasil. V nájezdu do posledního kola předjel Crutchlow Reddinga. Poté se před Reddinga dostal i Dovi.
Marc Márquez si vyjel další vítězství na Sachsenringu – je to jeho sedmé vítězství v řadě na tomto okruhu. Crutchlow skončil druhý. Na podium se dostal i Dovi. Na Reddinga nakonec zbyla nepopulární bramborová medaile. První pětici uzavřel Iannone. Jako šestý do cíle dorazil Dani Pedrosa. Následovali Miller, Rossi a Barbera. Bautista uzavřel desítku.
Nyní mají jezdci letní přestávku. Další závod se pojede až v polovině srpna v Rakousku.
GP Německa - MotoGP, závod
P. |
Jezdec |
Motocykl |
Km/h |
Čas/Ztráta |
1 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
140,4 |
47'03,239 |
2 |
Cal CRUTCHLOW |
Honda |
139,9 |
9,857 |
3 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
139,8 |
11,613 |
4 |
Scott REDDING |
Ducati |
139,8 |
11,992 |
5 |
Andrea IANNONE |
Ducati |
139,3 |
22,755 |
6 |
Dani PEDROSA |
Honda |
139,1 |
25,92 |
7 |
Jack MILLER |
Honda |
139,1 |
26,043 |
8 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
139,1 |
26,449 |
9 |
Hector BARBERA |
Ducati |
139,1 |
26,614 |
10 |
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia |
138,8 |
31,274 |
11 |
Eugene LAVERTY |
Ducati |
138,4 |
41,208 |
12 |
Maverick VINALES |
Suzuki |
138,3 |
42,158 |
13 |
Bradley SMITH |
Yamaha |
137,3 |
+1'03,129 |
14 |
Aleix ESPARGARO |
Suzuki |
137,2 |
+1'06,091 |
15 |
Jorge LORENZO |
Yamaha |
136,6 |
+1'17,694 |
16 |
Tito RABAT |
Honda |
133,5 |
1 kolo |
17 |
Loris BAZ |
Ducati |
128,3 |
2 kola |
18 |
Yonny HERNANDEZ |
Ducati |
125,1 |
3 kola |
Neklasifikováni |
|
|
|
Pol ESPARGARO |
Yamaha |
137,5 |
13 kol |
|
Danilo PETRUCCI |
Ducati |
126,4 |
18 kol |