Mugello je pro pneumatiky velmi náročný okruh

Čtvrtý podnik v kalendáři mistrovství světa nás zavede do Toskánska na okruh v Mugellu, jehož dráha je velmi rychlá a klade vysoké nároky nejen na jezdce, ale také na techniku.

Z hlediska pneumatik působí v Mugellu na jejich výkon hned několik faktorů. Dráha je celkem nerovná a s drsným povrchem, což znamená, že jsou vyžadovány relativně tvrdší směsi. Je tam hodně dlouhých a vysokorychlostních zatáček, jenž vyžadují dobrou stabilitu a okrajovou přilnavost od zadních pneumatik. Dále to jsou úseky s intenzivním bržděním a zvlášť ty, kde se brzdí z rychlostí přesahujících tři sta kilometrů v hodině, což jsou sjezdy z převýšení a tam je požadována velmi dobrá stabilita a pevnost od předních pneumatik.

Největší tlak tam ve skutečnosti působí na střední část zadní pneumatiky a to zejména díky vysokorychlostní povaze okruhu a drsnému povrchu asfaltu. Rekord okruhu tam zajel v roce 2008 Casey Stoner na Bridgestonech, když jeho průměrná rychlost byla 171,6 kilometrů v hodině, druhá nejvyšší v sezoně po Phillip Islandu. Loni zase Dani Pedrosa nastavil nový rychlostní rekord, když mu v Mugellu naměřili maximální rychlost 349,3 kilometrů v hodině. Spolu s Katalánskem, Motegi a Sepangem je Mugello nejtěžším okruhem právě pro střední část zadních pneumatik.

„Mugello je jedním z nejrychlejších okruhů v kalendáři šampionátu a je velmi náročný pro pneumatiky v kombinaci rychlosti, teploty dráhy, která je tam často vysoká a technicky náročné povaze,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport. „Existují tam výrazné změny v převýšení, jenž na pneumatiky kladou větší zatížení a to zejména při brždění.“

„Zatáčky Arrabbiata, Scarperia a Bucine jsou zde rozhodující pro dobré časy na kolo, takže poslední polovina okruhu je z tohoto pohledu velmi důležitá,“ pokračoval Ubukata. „Přilnavost okraje pneumatik je v Mugellu rovněž velmi důležitá, protože tento okruh je plynulý, takže motocykly stráví hodně času na boční části pneumatik.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10:51 | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
21:56 | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
21:54 | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00