Mugello je pro pneumatiky velmi náročný okruh

Čtvrtý podnik v kalendáři mistrovství světa nás zavede do Toskánska na okruh v Mugellu, jehož dráha je velmi rychlá a klade vysoké nároky nejen na jezdce, ale také na techniku.

Z hlediska pneumatik působí v Mugellu na jejich výkon hned několik faktorů. Dráha je celkem nerovná a s drsným povrchem, což znamená, že jsou vyžadovány relativně tvrdší směsi. Je tam hodně dlouhých a vysokorychlostních zatáček, jenž vyžadují dobrou stabilitu a okrajovou přilnavost od zadních pneumatik. Dále to jsou úseky s intenzivním bržděním a zvlášť ty, kde se brzdí z rychlostí přesahujících tři sta kilometrů v hodině, což jsou sjezdy z převýšení a tam je požadována velmi dobrá stabilita a pevnost od předních pneumatik.

Největší tlak tam ve skutečnosti působí na střední část zadní pneumatiky a to zejména díky vysokorychlostní povaze okruhu a drsnému povrchu asfaltu. Rekord okruhu tam zajel v roce 2008 Casey Stoner na Bridgestonech, když jeho průměrná rychlost byla 171,6 kilometrů v hodině, druhá nejvyšší v sezoně po Phillip Islandu. Loni zase Dani Pedrosa nastavil nový rychlostní rekord, když mu v Mugellu naměřili maximální rychlost 349,3 kilometrů v hodině. Spolu s Katalánskem, Motegi a Sepangem je Mugello nejtěžším okruhem právě pro střední část zadních pneumatik.

„Mugello je jedním z nejrychlejších okruhů v kalendáři šampionátu a je velmi náročný pro pneumatiky v kombinaci rychlosti, teploty dráhy, která je tam často vysoká a technicky náročné povaze,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport. „Existují tam výrazné změny v převýšení, jenž na pneumatiky kladou větší zatížení a to zejména při brždění.“

„Zatáčky Arrabbiata, Scarperia a Bucine jsou zde rozhodující pro dobré časy na kolo, takže poslední polovina okruhu je z tohoto pohledu velmi důležitá,“ pokračoval Ubukata. „Přilnavost okraje pneumatik je v Mugellu rovněž velmi důležitá, protože tento okruh je plynulý, takže motocykly stráví hodně času na boční části pneumatik.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00