Mugello je pro pneumatiky velmi náročný okruh

Čtvrtý podnik v kalendáři mistrovství světa nás zavede do Toskánska na okruh v Mugellu, jehož dráha je velmi rychlá a klade vysoké nároky nejen na jezdce, ale také na techniku.

Z hlediska pneumatik působí v Mugellu na jejich výkon hned několik faktorů. Dráha je celkem nerovná a s drsným povrchem, což znamená, že jsou vyžadovány relativně tvrdší směsi. Je tam hodně dlouhých a vysokorychlostních zatáček, jenž vyžadují dobrou stabilitu a okrajovou přilnavost od zadních pneumatik. Dále to jsou úseky s intenzivním bržděním a zvlášť ty, kde se brzdí z rychlostí přesahujících tři sta kilometrů v hodině, což jsou sjezdy z převýšení a tam je požadována velmi dobrá stabilita a pevnost od předních pneumatik.

Největší tlak tam ve skutečnosti působí na střední část zadní pneumatiky a to zejména díky vysokorychlostní povaze okruhu a drsnému povrchu asfaltu. Rekord okruhu tam zajel v roce 2008 Casey Stoner na Bridgestonech, když jeho průměrná rychlost byla 171,6 kilometrů v hodině, druhá nejvyšší v sezoně po Phillip Islandu. Loni zase Dani Pedrosa nastavil nový rychlostní rekord, když mu v Mugellu naměřili maximální rychlost 349,3 kilometrů v hodině. Spolu s Katalánskem, Motegi a Sepangem je Mugello nejtěžším okruhem právě pro střední část zadních pneumatik.

„Mugello je jedním z nejrychlejších okruhů v kalendáři šampionátu a je velmi náročný pro pneumatiky v kombinaci rychlosti, teploty dráhy, která je tam často vysoká a technicky náročné povaze,“ uvedl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport. „Existují tam výrazné změny v převýšení, jenž na pneumatiky kladou větší zatížení a to zejména při brždění.“

„Zatáčky Arrabbiata, Scarperia a Bucine jsou zde rozhodující pro dobré časy na kolo, takže poslední polovina okruhu je z tohoto pohledu velmi důležitá,“ pokračoval Ubukata. „Přilnavost okraje pneumatik je v Mugellu rovněž velmi důležitá, protože tento okruh je plynulý, takže motocykly stráví hodně času na boční části pneumatik.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00