Mugello: Rossi a Burgess opět spolu

Celou loňskou sezonu jezdil Rossi na testy bez svého hlavního mechanika Jeremy Burgesse
Mugello: Rossi a Burgess opět spolu

Štěstí, které přinesl déšť Rossimu v posledním závodě je z pohledu testů pravým opakem. Na ty je potřeba  hlavně suchá trať, popřípadě sluníčko a žádný velký vítr, aby se dalo zjistit, jak se jednotlivé změny projevují v chování motorky na trati. Včera dopoledne však testovací tým Ducati přivítala na okruhu v Mugellu voda. Odpoledne se přeci jen příroda umoudřila a vykouklo slunce, které trať vysušilo. Dnes ráno je přivítalo dobré počasí a jarní teploty, což je pozitivní pro poslední den těchto testů. „Všechno nasvědčuje tomu, že jsme našli ten správný způsob, jak pozvednout výkonnost a  konečně přinášet požadované výsledky.“

Je to méně než dva měsíce co měl Valentino katastrofální víkend v Kataru. Dva měsíce na to Ducati ukázala, že umí reagovat a zintenzívnila své úsilí, aby dohnala svoji ztrátu. Není čas usnout na vavřínech, stupně vítězů v Le Mans byly za velmi zvláštních podmínek. Rosssi ale může vzhlížet do budoucnosti s nádechem optimismu. Něco se u Ducati změnilo a tou je přítomnost Jeremy Burgesse v Mugellu. Australský hlavní mechanik nikdy nebyl přítomen na Rossiho testech v loňském roce, což mělo za následek, že každá změna, která byla provedena při testech jedním týmem, pak měla být přizpůsobena druhým týmem během závodního víkendu.

Valentino Rossi uvedl věci na pravou míru: "Dělali jsme to špatně," přiznal. Chtěli jsme všechny problémy řešit najednou. "Tyto triky, které se Jeremy a jeho chlapci naučili ve své kariéře nefungují s tímto motocyklem." Potřebovali jsme nějak začít a najít něco od čeho by jsme se dalo odrazit. Vzali jsme si základ od Nicka Haydena a začal na tom pracovat. MotoGP Ducati se liší od všech ostatních (i s hliníkovým rámem) a nelze to změnit. Musíte se přizpůsobit a pochopit. V tomto smyslu se zdá, že Vale a Burgess dosáhli nejdůležitějšího kroku vpřed. Ten, který vytváří předpoklady pro získání zpět konkurenceschopnosti. Bylo potřeba ukončit zmatek a vrátit zpět do práce metodiku a přehlednost, což bylo při GP Francie prokázáno. "Podmínky na trati se neustále měnily, ale nám se vždycky podařilo najít to správné nastavení" potvrdil Valentino.

Tento dvoudenní test v Toskánsku nás má více naučit porozumět tajemství  Ducati, a aby jsme nadále pracovali jako tým. Už v Barceloně by mělo být znát zlepšení. Na okruhu Silverstone se nejspíš dočkáme další změny a to v podání nového motoru.

18:46 | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00