Po třech dnech testování asi není nikdo, kdo by pochyboval o schopnostech Američana pracovat na vývoji nového motocyklu a tým NGM Mobile Forward Racing jeho angažováním udělal jen dobře.
Komplet Suter/BMW je řekněme surový diamant, který dostal do rukou Colin Edwards a teď záleží čistě na jeho schopnostech stejně, jak na vzájemné souhře s týmem, výrobcem podvozku a motoru, aby tento svůj klenot přivedli k dokonalosti.
Tento týden odvedli spoustu práce, ale stále to byl jen začátek dlouhé cesty, kterou musí ujít, aby byli nejen nejlepší z týmů kategorie CRT, ale aby také dokázali úspěšně konkurovat továrním prototypům. Pro Colina Edwardse je to práce, kterou si nemůže vynachválit a na výsledcích to bude jistě znát.
První čas nastavil Edwards na hodnotu 2´08,240 sekundy a z Malajsie odjíždí s maximem v podobě 2´04,722 sekundy. Během testu pracoval Edwardsův tým na řídící elektronice, aby dokázali zlepšit distribuci výkonu a tím plně využít potenciálu litrové pohonné jednotky BMW. Získaná data využijí k tomu, aby motocykl připravili na druhý test a v něm snížit rozdíl na tovární prototypy, který teď činí kolem dvou sekund.
„Po skončení úvodního dne jsme si byli vědomi, že našim hlavním problémem jsou vibrace, na kterých jsme tvrdě pracovali, abychom je omezli,“ poznamenal Colin Edwards. „Od Jerezu prošla elektronika dlouhým vývojem a jsem s ní opravdu spokojený. Chlapi od Bosche pracovali velmi usilovně a kdykoliv jsem po nich něco chtěl, zvládli to.“
„Potom, co se tu loni Marcovi stalo, bylo těžké sem přijet. Ve svém prvním kole jsem v jedenácté zatáčce zpomalil a v duchu vzdal Marcovi svou úctu a respekt. Pak už jsem se vrhl na práci, abych se pokusil zlepšit motorku,“ pokračoval Američan.
„Abych řekl pravdu, tak jsem si myslel, že časy 2´02 a 2´03 budou v průběhu těchto tří dnů reálné, ale nečekal jsem, že se tu setkáme s takovými vibracemi. V závěru se nám podařilo udělat 2´04, ale bez vibrací je opravdu možných těch 2´03 nebo střed 2´02. Takže to je přesně ta věc, na které musíme zapracovat v dalším testu.“
„Musíme se vrátit a tento problém řešit. Máme několik nápadů a v testu jsme udělali obrovský kus práce. V posledních dnech jsme nepochybně vyzkoušeli víc komponentů než za celou dobu, co jsem byl u Yamahy.“
„Prototyp 2012 má úplně jiný podvozek, zadní rameno a motor. Díky BMW, motor je excelentní,“ pochválil Edwards německého výrobce. „Na elektronice odvedli naši chlapi velký kus práce, co se týče plynulejší distribuce výkonu. Jedna věc je mít rychlou motorku a další pak s ní tady zajet dvacet kol za sebou. S elektronikou si budeme muset ještě pohrát, abychom odstranili vibrace, které s novou pneumatikou od Bridgestone zesílily.“