Na jihu Anglie zajel Stoner druhý a Hayden desátý čas

V prvním tréninku si oba jezdi tovární Ducati vyzkoušeli nový okruh v Silverstonu, který se jim líbí, ale jeho původní část je v některých místech hrbolatá, takže pro tyto úseky zítra musí najít vhodné nastavení.

Pro Stonera je jinak britská dráha něco perfektního a nemůže si ji vynachválit. V pátek zajel druhý nejlepší čas a můžeme počítat s tím, že má už teď na to, aby zítra bojoval o postavení v první řadě na startu nedělního závodu britské Grand Prix.

„Uspořádání okruhu je prostě fantastické,“ netajil své nadšení Casey Stoner. „Je to neuvěřitelná zábava tady jezdit a některé zatáčky jsou dost dobré. Bohužel je několik nerovností na ´staré´ části dráhy, kde nebyl nový asfalt, ale pokud to jednou odstraní myslím, že můžeme bezpečně říct, že je to jeden z nejlepších okruhů na světě.“

„Dnes jsme pracovali na nastavení a ještě v této chvíli hledáme to správné řešení. Motorka byla jízdou přes nerovnosti příliš tvrdá a to je pak těžké najít nějakou hranici nebo přijít na to, jak rychle tam ve skutečnosti můžeme jet. Zítra provedeme další změny a doufejme, že k nám bude počasí milejší,“ řekl závěrem Casey Stoner.

Silverstone vyhovuje také Haydenovi, ale ten spolu s týmem pracoval na nastavení svého druhého motocyklu a to je zavedlo do slepé uličky. Než se stačili vrátit k původnímu nastavení prvního stroje, začalo pršet a Hayden si už nedokázal zlepšit čas. Protože se nejedná o nic, co by nešlo do rána vyřešit můžeme od Haydena zítra očekávat výrazné zlepšení.

„První dojmy z nové dráhy jsou dobré až na první šikanu, tam potřebujeme zapracovat a zlepšit v těchto místech ovladatelnost motocyklu,“ řekl Nicky Hayden, desátý muž prvního tréninku v Británii. „Povrch je hladší v druhé polovině kola, kde je také lepší přilnavost. Byl jsem rychlý v první polovině tréninku, potom jsme zkoušeli nějaké změny v nastavení na druhém motocyklu a to nedělalo dobrotu a nefungovalo tak, jak jsme plánovali.“

„Vrátil jsem se na svůj první motocykl, ale stačil zajet jen pár kol než se definitivně rozpršelo. Byl bych radši zůstal na dráze až do konce, abych pokračoval dál v získávání zkušeností, ale celkově si myslím, že to byl pro nás pozitivní první den,“ řekl závěrem Nicky Hayden.

10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz
6. října | Enea Bastianini byl převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
6. října | Márquez získává historicky první thajskou pole position. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00