Na Katar rychle zapomenout a v Jerezu začít od začátku

Takto si Toni Elías svůj návrat mezi světovou elitu určitě nepředstavoval. Do závodu MotoGP startoval poslední, čtyři kola před cílem z čtrnácté pozice havaroval a z Kataru odjel bez bodu.
Na Katar rychle zapomenout a v Jerezu začít od začátku

Pokud byl Španěl před prvním závodem roku pod  tlakem, protože mu absolutně nevyšla předsezonní příprava, když s každým dalším výjezdem na dráhu ztrácel půdu pod nohama, co teprve bude před domácí Grand Prix v Jerezu, kde pojede před početným zástupem španělských fanoušků.

Loni závodil s ještě nedoléčeným zraněním v kategorii Moto2, ale bylo na něm vidět, že si to i přes bolesti užívá a dokáže si zajet pro solidní výsledky. Nakonec vyhrál titul. Jenže přestup zpět do MotoGP je jako noc a den ve srovnání s je loňskou misí mezi šestistovkami. Elíasovi to prostě s LCR Hondou nejde, alespoň prozatím.

Problémy ze zimní přípravy přetrvávaly. Dvoudenní test začátkem minulého týdne nic nevyřešil a tak zákonitě došlo na nejhorší, protože ani v průběhu závodního víkendu tým spolu s Elíasem nepřišel na řešení problémů s nastavením jeho Hondy. Elíasuv pád v neděli večer, byl prostě následkem všech těchto nepříjemností.

„Závěr prvního víkendu, byl pro mě a tým velmi obtížný,“ řekl Elías. „Ještě před závodem jsme od dvoudenního testu řešili problémy s nastavením motocyklu, které přetrvávaly i potom. Zkoušeli jsme různé změny, abychom našli ten správný cit pro tuto dráhu, ale nakonec jsem dokázal jezdit jen něco kolem 1´58 sekundy.“

„To byl také můj čas na kolo závodu od startu až po moment pádu,“ pokračoval jezdec týmu LCR Hondy MotoGP. „Nemohli jsme dělat víc, protože jsme znali své hranice, ale ta nehoda mě velmi mrzí. Tento závěr týdne bych rád vymazal a začal znovu od začátku v Jerezu.“

Samozřejmě, že Elíase musí nehoda mrzet, protože na to, jak se jim tento víkend nepovedl, měl stále možnost získat dva body. Otázkou je, jak teď dokážou zabrat, protože na nějaké výraznější změny již nezbývá moc času. Poslední příležitost bude po závodu v portugalském Estorilu, protože tam mají jezdci MotoGP k dispozici jeden celý den testování.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30