První den IRTA testu na okruhu v Sepangu dokončil český motocyklový závodník stáje Cardion AB Motoracing s dvanáctým časem a dvou a půl sekundovou ztrátou na nejrychlejšího Jorge Lorenza.
Po zimní přestávce si dnes v Sepangu Karel Abraham poprvé vyzkoušel litrovou GP12 a nejlepší čas zajel v šestatřicátém kole, což odpovídá přibližně 250 najetým kilometrům. Abraham dnes patřil mezi jezdce, kteří na okruhu strávili nejvíc času a první den zkoušek ukončil nejlepším časem 2´03,781 sekundy.
„Přes zimu jsem si musel vystačit s motokrosem, takže je to skvělý pocit být zpátky na závodní Ducati,“ uvedl Karel Abraham. „Naposledy jsem s ní jel po sezoně ve Valencii, takže jsem se hodně těšil. Začínáme s novou motorkou, takže nás čeká hodně práce, protože je potřeba všechno nastavit. S elektronikou vlastně začínáme od nuly a hodně změn také musíme udělat na podvozku.“
„Nový litrový motor má jiný průběh, snažím se mu trochu přizpůsobit, aby mi to sedlo. Dnes jsme nabrali data, na základě toho kluci nachystají motorku na zítřek a věřím, že něco vymyslíme,“ pokračoval Abraham. „Nejlepší časy se tady dají jezdit dopoledne, když není takové vedro a člověk není tak unavený. Bohužel v úterý to nevyšlo. Počasí je tady jako vždy - strašné vedro a velká vlhkost vzduchu. Přiznám se, že to nemám vůbec rád, ale prostě to k těmto testům patří.“
Martin Havlíček, mechanik týmu Cardion AB Motoracing k prvnímu testu dále prozradil: „Najeli jsme pětačtyřicet kol, během dne jsme dělali jen drobné změny a hodně pracovali s elektronikou. Teprve po skončení testů jsme začali pracovat na technice. Děláme nějaké změny na převodovce a budeme zkoušet různá nastavení zadní ´kyvky´. Je toho hodně, před testy jsme museli vycházet z loňských dat a limitů loňské motorky, tahle je ale přece jen úplně jiná. Jiný průběh má i motor, takže se s ním Kája musel sžít, dostat se do tempa a začít zajíždět své časy. Pak jsme začali získávat pořádná data, podle kterých se můžeme dobře nachystat na zítřek.“
„Trošku nás mrzí, že jsme dnes ztratili čas kvůli počasí. Ráno jsme mohli jezdit od desíti hodin, ale v noci byl liják a části tratě stíněné tribunami osychaly hodně pomalu. Je tu sice teplo, ale zároveň extrémní vlhkost vzduchu, takže místa, která nejsou na slunci, schnou pomalu. A nemá smysl na mokru riskovat zranění jezdce nebo ničení materiálu, když jsme teprve na začátku. Zítřek bude pro nás o hodně důležitější, předpověď hlásí proměnlivé počasí, ale budeme doufat, že bude hezky,“ dodal závěrem Martin Havlíček.