Náročné podmínky v Kataru japonský Bridgestone zvládl

Japonský výrobce už nyní pracuje na vývoji pro sezonu 2010.
Informace, které získal japonský výrobce pneumatik Bridgestone během třídenního testu v Kataru využije, jak pro přípravu směsí pneumatik pro závody nadcházející sezony, tak získaná data použije při vývoji pneumatik pro sezonu 2010.

Večerní test v Losail nabídnul příležitost vyzkoušet měkké a střední směsi hladkých pneumatik Bridgestone, jenž předvedly velmi dobré vlastnosti napříč řadou velmi specifických podmínek na dráze. Ty nebyly díky umístění okruhu v pouštní oblasti vůbec jednoduché a nic jim neulehčil ani déšť, který všechny překvapil hned první den testování a nechal povrch tratě mokrý a kluzký, nemluvě o všudypřítomném písku, který na dráhu nafoukal silný vítr.

„V posledních třech dnech byla odezva od našich jezdců pozitivní a naše pneumatiky pracovaly ve zdejších proměnlivých podmínkách dobře,“ uvedl šéf vývoje pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata v tiskovém prohlášení japonského výrobce.

„Dráha byla tentokrát docela pokryta prachem a pískem. Důsledkem zvětšeného tření jsme se začátkem testu potýkali s mírným opotřebením měkké směsi pneumatiky, ale střední směs pracovala za těchto náročných podmínek dobře,“ uvedl Ubukata a pokračoval: „Jsem spokojený s tímto výsledkem, jenž dokazuje, že dvě specifikace můžou pokrýt takový rozsah obtížných situací.“

„Nedávné změny předpisů FIM ovlivnily náš vývojový plán, takže pracovat na vývoji pneumatik pro rok 2010 je už teď velmi důležité. Během zimní přípravy musíme dokončit už nyní osmdesát procent našeho vývoje pro další sezonu, protože sezonní testy byly citelně omezeny.“

„Díky tomu jsme na tyto testy přivezli, mimo měkkých a středních směsí pneumatik letošních specifikací, rovněž některé nové směsi vyvíjené pro rok 2010, kde je cílem dát pneumatikám ještě širší pracovní rozsah.“

Závěrem Tohru Ubukata řekl: „Máme za sebou dva úspěšné testy, tady a minulý měsíc v Sepangu, takže nyní máme možnost vybrat mnohem přesněji směsi pro Velké ceny v této sezoně.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz
6. října | Enea Bastianini byl převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
6. října | Márquez získává historicky první thajskou pole position. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00