Náročné podmínky v Kataru japonský Bridgestone zvládl

Japonský výrobce už nyní pracuje na vývoji pro sezonu 2010.
Informace, které získal japonský výrobce pneumatik Bridgestone během třídenního testu v Kataru využije, jak pro přípravu směsí pneumatik pro závody nadcházející sezony, tak získaná data použije při vývoji pneumatik pro sezonu 2010.

Večerní test v Losail nabídnul příležitost vyzkoušet měkké a střední směsi hladkých pneumatik Bridgestone, jenž předvedly velmi dobré vlastnosti napříč řadou velmi specifických podmínek na dráze. Ty nebyly díky umístění okruhu v pouštní oblasti vůbec jednoduché a nic jim neulehčil ani déšť, který všechny překvapil hned první den testování a nechal povrch tratě mokrý a kluzký, nemluvě o všudypřítomném písku, který na dráhu nafoukal silný vítr.

„V posledních třech dnech byla odezva od našich jezdců pozitivní a naše pneumatiky pracovaly ve zdejších proměnlivých podmínkách dobře,“ uvedl šéf vývoje pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata v tiskovém prohlášení japonského výrobce.

„Dráha byla tentokrát docela pokryta prachem a pískem. Důsledkem zvětšeného tření jsme se začátkem testu potýkali s mírným opotřebením měkké směsi pneumatiky, ale střední směs pracovala za těchto náročných podmínek dobře,“ uvedl Ubukata a pokračoval: „Jsem spokojený s tímto výsledkem, jenž dokazuje, že dvě specifikace můžou pokrýt takový rozsah obtížných situací.“

„Nedávné změny předpisů FIM ovlivnily náš vývojový plán, takže pracovat na vývoji pneumatik pro rok 2010 je už teď velmi důležité. Během zimní přípravy musíme dokončit už nyní osmdesát procent našeho vývoje pro další sezonu, protože sezonní testy byly citelně omezeny.“

„Díky tomu jsme na tyto testy přivezli, mimo měkkých a středních směsí pneumatik letošních specifikací, rovněž některé nové směsi vyvíjené pro rok 2010, kde je cílem dát pneumatikám ještě širší pracovní rozsah.“

Závěrem Tohru Ubukata řekl: „Máme za sebou dva úspěšné testy, tady a minulý měsíc v Sepangu, takže nyní máme možnost vybrat mnohem přesněji směsi pro Velké ceny v této sezoně.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00