Náročné podmínky v Kataru japonský Bridgestone zvládl

Japonský výrobce už nyní pracuje na vývoji pro sezonu 2010.
Informace, které získal japonský výrobce pneumatik Bridgestone během třídenního testu v Kataru využije, jak pro přípravu směsí pneumatik pro závody nadcházející sezony, tak získaná data použije při vývoji pneumatik pro sezonu 2010.

Večerní test v Losail nabídnul příležitost vyzkoušet měkké a střední směsi hladkých pneumatik Bridgestone, jenž předvedly velmi dobré vlastnosti napříč řadou velmi specifických podmínek na dráze. Ty nebyly díky umístění okruhu v pouštní oblasti vůbec jednoduché a nic jim neulehčil ani déšť, který všechny překvapil hned první den testování a nechal povrch tratě mokrý a kluzký, nemluvě o všudypřítomném písku, který na dráhu nafoukal silný vítr.

„V posledních třech dnech byla odezva od našich jezdců pozitivní a naše pneumatiky pracovaly ve zdejších proměnlivých podmínkách dobře,“ uvedl šéf vývoje pneumatik Bridgestone Tohru Ubukata v tiskovém prohlášení japonského výrobce.

„Dráha byla tentokrát docela pokryta prachem a pískem. Důsledkem zvětšeného tření jsme se začátkem testu potýkali s mírným opotřebením měkké směsi pneumatiky, ale střední směs pracovala za těchto náročných podmínek dobře,“ uvedl Ubukata a pokračoval: „Jsem spokojený s tímto výsledkem, jenž dokazuje, že dvě specifikace můžou pokrýt takový rozsah obtížných situací.“

„Nedávné změny předpisů FIM ovlivnily náš vývojový plán, takže pracovat na vývoji pneumatik pro rok 2010 je už teď velmi důležité. Během zimní přípravy musíme dokončit už nyní osmdesát procent našeho vývoje pro další sezonu, protože sezonní testy byly citelně omezeny.“

„Díky tomu jsme na tyto testy přivezli, mimo měkkých a středních směsí pneumatik letošních specifikací, rovněž některé nové směsi vyvíjené pro rok 2010, kde je cílem dát pneumatikám ještě širší pracovní rozsah.“

Závěrem Tohru Ubukata řekl: „Máme za sebou dva úspěšné testy, tady a minulý měsíc v Sepangu, takže nyní máme možnost vybrat mnohem přesněji směsi pro Velké ceny v této sezoně.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00