Náročné tři dny na jihu Španělska

Poslední test začal pro Lukáše Peška dobře, když si své časy na trati v Jerezu zlepšil o téměř jednu sekundu, nicméně hned další den následoval těžký pád ve vysoké rychlosti a ten negativně ovlivnil další průběh testu.

Už během předchozího testu, kde Pešek ve finále obsadil deváté místo, jim s nastavením motocyklu pomáhal specialista od firmy Andreani Group, což přineslo své ovoce v podobě lepších časů na kolo. Druhý den v Jerezu ale český jezdec spadl a když se chtěl později znovu dostat do tempa, tak následoval další pád, po kterém si už své časy na jihu Španělska nezlepšil. Naštěstí se vše obešlo bez zranění.

„V prvních dvou testech jsme udělali obrovský kus práce, ve které jsme pokračovali správným směrem i první den v Jerezu,“ řekl jezdec Matteoni CP Racing Lukáš Pešek. „Nastavení nebylo špatné, ale ještě jsme se chtěli více přiblížit tomu závodnímu. Pak jsem však v neděli dost nepříjemně upadl, zanedlouho znovu a důvěra v nastavení byla pryč.“

„Večer jsme hledali příčiny pádů a pro poslední den jsme nastavení kompletně překopali. Bohužel jsem v pondělí spadl znovu a to nás dost zpomalilo. Odpoledne se navíc zkazilo počasí, a když jsme se chystali na vylepšení času, tak začalo pršet a všichni už zůstali v boxech.“

„Celkově se můj pocit na motocyklu zlepšil, ale určitě nejsem spokojený. Potřeboval bych najezdit více kilometrů, což už bohužel není před startem sezóny možné. Určitě ale budeme bojovat a pokusíme se v prvních závodech dosáhnout na bodovaná umístění,“ uvedl závěrem český jezdec.

Pro pondělní test předělali v boxech Matteoni CP kompletně celé nastavení Moriwaki, ale k dalšímu zlepšení již nedošlo. V jižním Španělsku byl také osobní trenér českého jezdce Miloš Čihák, který k jeho výkonu uvedl: „S předsezonními testy nejsme celkově spokojeni. Lukáš není s novou technikou úplně sžitý a také ještě vidím rezervy v nastavení motocyklu.“

„Podnikáme však veškeré kroky na zlepšení současného stavu, velmi pozitivně vnímám spolupráci se specialistou na podvozek od firmy Andreani Group i s jezdeckým trenérem Andy Ibbottem, který Lukášovi pomůže i v prvních závodech.“

„Čeká nás hodně práce, ale věřím, že se budeme postupně zlepšovat a stoupat vzhůru. Rozdíly mezi jezdci jsou velmi malé a v i v prvních závodech tak určitě máme šanci na dobré výsledky,“ řekl Miloš Čihák.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00