Návrat Johna Hopkinse zpět na světovou scénu

Anglo-Američan se po dvou letech vrací zpátky do prostředí královské kubatury MotoGP, kde nahradí zraněného Álvara Bautistu. Po třech letech usedne do sedla GSV-R a pokusí se nezklamat očekávání.
Návrat Johna Hopkinse zpět na světovou scénu

Psal se rok 2007, John Hopkins ve finálním závodu roku projíždí cílem třetí a sezonu uzavírá na skvělém čtvrtém místě. Bohužel pro Suzuki, byla tato sezona poslední s Anglo-Američanem, protože ten se rozhodl přestoupit k tovární Kawasaki. Později se ukázalo, že ztráta Hopkinse představuje pro Suzuki výkonnostní problém, ale to už bylo pozdě.

První rok u Kawasaki nebyl pro Hopkinse jednoduchý, když jeho nejlepší výsledky přišly hned zkraje sezony v podobě sedmého místa v Jerezu a pátého v Estorilu. Nakonec z toho bylo celkové šestnácté místo a určité rozčarování. Nicméně pořádná rána přišla na přelomu roku 2008/2009, protože to Kawasaki oznámila stažení svého týmu z MotoGP a John Hopkins se rázem ocitl bez práce.

Dnes je Hopkins jezdec superbikového týmu Samsung Crescent Racing v britském seriálu BSB a v polovině příprav na novou sezonu. Sám prodělal zranění zápěstí, které v jednu chvíli mělo ukončit jeho závodní kariéru, ale díky lékařům, možná štěstí a osudu je Hopkins zpátky tam, kde možná už přestával věřit, že se ještě někdy dostane.

Samozřejmě okolnosti jeho nasazení v MotoGP se mu ani v nejmenším nelíbí. „Byl jsem šokován tím co se Álvarovi stalo,“ uvedl Hopkins. „Zejména po tak úspěšné zimní přípravě a přeji mu, co nejrychlejší návrat k plnému zdraví. Moc jsem chtěl příležitost vrátil se na motocykl MotoGP, ale určitě ne za takovýchto okolností.“

Suzuki má jen jednoho jezdce a proto potřebovali za Bautistu náhradníka v případě jeho zranění. Vybrali si Johna Hopkinse a ten, když v Kataru natáčel reklamu v sedle japonského prototypu ani ve snu netušil, že už za pár dnů bude povolán na ostrou misi.

„Nemám iluze o tom, že to pro mě bude těžký víkend. Na motocyklu třídy MotoGP jsem neseděl dva roky a už vůbec nejezdil na jednotných pneumatikách, mimo filmování v Kataru před dvěma týdny. Je mi jasné, že to bude krok směrem nahoru ve srovnání s tím, co jsem jezdil v poslední době.“

„V posledních třech letech se motorka posunula úplně někam jinam. Když jsem ale v Losail s GSV-R jezdil, přišla mi důvěrně známá a okamžitě jsem s ní získal dobrý kontakt. Jenže to bylo v rychlosti pro filmování, takže při závodní to bude zase o něčem jiném!“ pokračoval Hopkins.

„Okruh v Jerezu znám dobře, takže nepotřebuji čas k učení nové dráhy, také znám dobře tým a to mi podstatně ulehčí situaci. Budu se samozřejmě snažit o maximálně dobrý výsledek, abych nikoho nezklamal, včetně sebe. Chci za tuto příležitost poděkovat Suzuki a mám v plánu jejich důvěru opětovat dobrým výkonem při svém návratu do MotoGP,“ řekl závěrem John Hopkins a nám nezbývá než mu popřát hodně štěstí.

Klepněte pro větší obrázek

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00