Návrat litrových motorů Capirossimu vyhovuje

Ital je nejzkušenějším jezdcem MotoGP a návrat litrových motorů do mistrovství světa vítá. V závodění chce pokračovat a v plánovaném přechodu na 1000ccm motory vidí svou velkou příležitost, jak svou kariéru ukončit na úrovni.

Jezdec továrního týmu Suzuki závodí od roku 1990, když do mistrovství světa vstoupil se značkou AGV v třídě 125ccm. V letošním ročníku Capirossi dosáhne již třístého startu v závodu Grand Prix, ale s novými změnami přicházejí i nové výzvy.

Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta uvedl, že přechod MotoGP na litrové motory v zásadě není problém o jeden rok urychlit, což by v tomto případě znamenalo návrat 1000ccm kubatury už v roce 2011. To sice záleží na rozhodnutí výrobců, ale takovou změnu v pravidlech by Capirossi určitě rád přivítal.

„Pokud se 1000ccm motocykly vrátí v roce 2011 a myslím, že je to možné, pak budu tím nejšťastnějším jezdcem na světě,“ řekl Loris Capirossi pro Motosprint. „Je na devětadevadesát procent jisté, že po této sezoně budu ještě jezdit. Jsem o tom přesvědčen, protože pověsit přilbu na hřebík se rozhodnu až podle toho, jak budu spokojený. Pokud budu bojovat o vedoucí příčky a budu spokojený sám se sebou, potom můžu odejít.“

„Ale po sezoně 2009 plné problémů o této možnosti ani nepřemýšlím,“ pokračoval Loris Capirossi, který v barvách japonské Suzuki letos pojede třetí sezonu a vůbec poprvé s novým a mnohem mladším týmovým kolegou Álvarem Bautistou. Jeho budoucnost v mistrovství světa tak zřejmě určí výsledek jejich vzájemného soupeření na dráze.

„Pokud mě Bautista v každém závodu porazí pak pochopím, že je problém ve mě a zůstanu doma. Ale pokud mi motocykl neumožní předvést můj skutečný potenciál, potom by bylo opravdu velmi těžké se rozhodnout pro odchod,“ uvedl šestatřicetiletý Ital, který chce svou závodní kariéru ukončit na úrovni a pokud by mu to Suzuki neumožnila, poohlédnul by se po jiném týmu.

„Věřím, že letos najdu Suzuki mnohem konkurenceschopnější, ale pokud motorka taková nebude a neumožní mi získat slušné výsledky, pak rozhodně neskončím,“ řekl zcela vážně Capirossi. „Budu pokračovat v závodění potom co zvážím jiné možnosti. Pokud motocykl pojede dobře a podaří se mi zvládnout co chci, potom můžu odejít. Chci odejít se ctí kvůli sobě a ne kvůli někomu jinému.“

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00