Neatakovali jsme časy na měkkých pneumatikách, říká Rossi

Po dvou týdnech vyjeli jezdci tovární Ducati znovu na trať, aby navázali na zlepšení, která v Sepangu zaznamenali začátkem února. Rossi byl první den nejrychlejší z jezdců italského výrobce, Hayden byl dvanáctý.
Neatakovali jsme časy na měkkých pneumatikách, říká Rossi

Ital zajel padesát tři kol s nejlepším časem 2´01,999 sekundy a byl tak posledním, který se dostal pod hranici dvou minut a dvou sekund. Na nejrychlejší čas Casey Stonera ztratil něco přes sekundu a spolu s týmem nyní pracují na základním nastavení pro jeho GP11.

„S prvním dnem můžeme být spokojení. Ztrácíme sekundu na nejrychlejšího, jak v závěru prvního testu, ale bez toho, abychom ke konci atakovali časy na měkké pneumatice, jak to dělali ostatní. Dnes jsme se většinou pohybovali kolem pátého, šestého místa, což bylo cílem, který jsme si stanovili. Kvůli ramenu ještě ztrácím asi tři desetiny, protože teď jsem výraznější v levotočivých zatáčkách, zatímco normálně je tomu naopak. Zbytek budeme muset najít v nastavení motorky.“

„Jsem rád už z toho důvodu, že jsme celou dobu strávili na tvrdých pneumatikách, na kterých jsme předtím měli problémy. Nakonec jsme zvolili jedno ze dvou nastavení, které jsme určili během posledního testu. To nyní bude náš základ a jedna z věcí, na kterou teď zaměříme naše úsilí v dalších dnech,“ uvedl Valentino Rossi.

Američan Nicky Hayden pracoval na zlepšení nastavení ve snaze omezit vibrace jeho GP11. Těsně před koncem první poloviny úterního testu havaroval, ale to na něho nemělo velký vliv, protože v závěru dne byl nakonec spokojen s pokrokem, který se mu dnes podařilo udělat. Kolo zvládl za 2´02,680 sekundy a to stačilo na dvanáctou příčku výsledkové listiny.

„Je fajn být znovu v Sepangu a pracovat na dalším rozvoji GP11,“ uvedl Nicky Hayden. „Dopoledne jsme strávili kontrolou několika věcí a potvrdili si to, k čemu jsme tady dospěli při minulé návštěvě. Všechno šlo podle plánu až na nehodu, která se mi stala v první zatáčce v závěru dopoledního bloku. Bylo velké horko, přišel jsem o předek a spadl. V té době jsem jel pomalu, takže jsem neublížil sobě ani motorce. Dnes už jsme zaregistrovali menší vibrace než jaké byly posledně, takže  je to dobré.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30