Neatakovali jsme časy na měkkých pneumatikách, říká Rossi

Po dvou týdnech vyjeli jezdci tovární Ducati znovu na trať, aby navázali na zlepšení, která v Sepangu zaznamenali začátkem února. Rossi byl první den nejrychlejší z jezdců italského výrobce, Hayden byl dvanáctý.
Neatakovali jsme časy na měkkých pneumatikách, říká Rossi

Ital zajel padesát tři kol s nejlepším časem 2´01,999 sekundy a byl tak posledním, který se dostal pod hranici dvou minut a dvou sekund. Na nejrychlejší čas Casey Stonera ztratil něco přes sekundu a spolu s týmem nyní pracují na základním nastavení pro jeho GP11.

„S prvním dnem můžeme být spokojení. Ztrácíme sekundu na nejrychlejšího, jak v závěru prvního testu, ale bez toho, abychom ke konci atakovali časy na měkké pneumatice, jak to dělali ostatní. Dnes jsme se většinou pohybovali kolem pátého, šestého místa, což bylo cílem, který jsme si stanovili. Kvůli ramenu ještě ztrácím asi tři desetiny, protože teď jsem výraznější v levotočivých zatáčkách, zatímco normálně je tomu naopak. Zbytek budeme muset najít v nastavení motorky.“

„Jsem rád už z toho důvodu, že jsme celou dobu strávili na tvrdých pneumatikách, na kterých jsme předtím měli problémy. Nakonec jsme zvolili jedno ze dvou nastavení, které jsme určili během posledního testu. To nyní bude náš základ a jedna z věcí, na kterou teď zaměříme naše úsilí v dalších dnech,“ uvedl Valentino Rossi.

Američan Nicky Hayden pracoval na zlepšení nastavení ve snaze omezit vibrace jeho GP11. Těsně před koncem první poloviny úterního testu havaroval, ale to na něho nemělo velký vliv, protože v závěru dne byl nakonec spokojen s pokrokem, který se mu dnes podařilo udělat. Kolo zvládl za 2´02,680 sekundy a to stačilo na dvanáctou příčku výsledkové listiny.

„Je fajn být znovu v Sepangu a pracovat na dalším rozvoji GP11,“ uvedl Nicky Hayden. „Dopoledne jsme strávili kontrolou několika věcí a potvrdili si to, k čemu jsme tady dospěli při minulé návštěvě. Všechno šlo podle plánu až na nehodu, která se mi stala v první zatáčce v závěru dopoledního bloku. Bylo velké horko, přišel jsem o předek a spadl. V té době jsem jel pomalu, takže jsem neublížil sobě ani motorce. Dnes už jsme zaregistrovali menší vibrace než jaké byly posledně, takže  je to dobré.“

2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz
8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz
4:52 | Alex Márquez měl v závěru prvního tréninku velký pád. Jezdec poté musel na prohlídku do zdravotního střediska na ok… odkaz
4:28 | A opět prší. odkaz
4:22 | Déšť nebyl nijak vydatný, jezdci jsou zpátky na dráze.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00