Neděle v Indianapolis: Bautista zajel pro Suzuki skvěle

Za továrními hondami a yamahami se odehrávaly souboje nejen mezi jezdci, ale také s životností pneumatik. Oba tovární jezdci Ducati byli v boxech, Rossi měl problémy s převodovkou.
Neděle v Indianapolis: Bautista zajel pro Suzuki skvěle

Rizla Suzuki
Álvaro Bautista si ve Velké ceně Indianapolis vynahradil zklamání z Brna a Laguny Seca a dojel na vynikajícím šestém místě. "Měl jsem dobrý start a pár lidí předjel, ale nemohl jsem se udržet čelní skupiny. Na této trati jsme se trápili," přiznal Španěl. Konzistentní jízdou se ale udržel před domácím Colinem Edwardsem. "Byl to nejlepší výsledek, jakého jsme mohli dosáhnout. Myslím, že v Misanu můžeme být od začátku konkurenceschopnější."

Monster Yamaha Tech 3
V cíli sedmý Colin Edwards sice slušně odstartoval, ale jeho stroj měl nižší výkon, takže před první zatáčkou ztratil. Pak se znovu prosadil dopředu a bojoval s Bautistou. "Opravdu jsem ho chtěl porazit, ale ve druhé polovině závodu jel ještě lépe než v úvodu. Držel jsem se ho a hledal příležitost k předjetí, ale pak mi uklouzlo přední kolo. Bylo to varování, abych se držel vzadu," řekl Texasan, který se poté soustředil na klidný dojezd do cíle. Cal Crutchlow skončil jedenáctý. Potěšilo ho, že dojel do cíle a v závěru dokázal zajíždět časy srovnatelné s Jorgem Lorenzem. "Stejně jako někteří další jsem měl problém s přední pneumatikou," dodal.

Pramac Racing
Randy de Puniet zaznamenal díky osmému místu nejlepší výsledek sezony. "Měl jsem špatný start, po kontaktu s Lorisem jsem ztratil tři pozice, jinak jsem se mohl udržet skupiny a bojovat o lepší pozice, ale to je OK, naše rychlost byla dobrá až do konce," liboval si Francouz, který se díky zdolání šesti soupeřů výrazně posunul závodním polem. Loris Capirossi po problémech s přední pneumatikou odstoupil. "Riskoval jsem pád v každé zatáčce, během víkendu jsme přitom až takové problémy neměli," divil se.

San Carlo Honda Gresini
Hiroši Aojama dokončil na devátém místě. "V závodě jsme byli lepší než v trénincích. Pneumatiky a moje kondice byly pro mě v tomto intenzivním horku výhodou. Možná, kdybych měl lepší start, mohl jsem bojovat víc vepředu," hodnotil spokojený Japonec. Naopak Marco Simoncelli měl s pneumatikami problémy a dojel dvanáctý. "Prvních pět kol bylo zábavných. Škoda těch dalších třiadvaceti. S poklesem výkonu jsem nemohl nic dělat. Jediným cílem bylo dojet," přiznal Ital.

Ducati Team
Valentino Rossi skončil po problémech s převodovkou a zastávce v boxech desátý. "Motorka mi šestkrát nebo sedmkrát skočila na neutrál. Najednou jsem byl poslední, ale udělal jsem, co jsem mohl, abych získal alespoň nějaké body. Ve warm-upu jsme se trochu zlepšili, ale závod byl obtížný," bilancoval Ital a ujistil, že tým dál tvrdě pracuje. Nicky Hayden zvolil měkčí přední pneumatiku, což nebylo šťastné. Dojel čtrnáctý, i když v úvodu se držel na čtvrtém místě. "Fungovalo to jen sedm až osm kol, pak jsem ztrácel přítlak a stroj se na rovinkách začal třást. Musel jsem zajet do boxů. Vrátil jsem se, abych získal cenné dva body," dodal a omluvil se domácím fanouškům.

LCR Honda
Třináctý Toni Elías měl problémy s protáčením zadního kola. "Nemohl jsem držet rychlost v nájezdu do zatáček. Proto jsem musel jet o několik desetin pomaleji, než jsme očekávali, a nemohl se udržet rychlejší skupiny. Snažil jsem se držet nejdříve Aojamy, pak Rossiho a Crutchlowa, ale byli rychlejší než já. Musíme najít několik desetin, abychom se dostali do top ten," ví Španěl.

Mapfre Aspar
Héctor Barberá sváděl souboje s de Punietem a Aojamou o osmé místo. V poslední zatáčce se chtěl před oba dostat, ale kombinace opotřebených pneumatik s kluzkým asfaltem vedla k pádu a odstoupení. "Škoda, že závod dopadl takhle. Po čtyřech kolech jsem zjistil, že pneumatika prakticky odešla. Ztrácel jsem kontrolu nad strojem v každé zatáčce, improvizoval jsem s jezdeckým stylem, po pěti či šesti kolech jsem se zase cítil pohodlně. Poslední kolo šlo dobře až do posledního sektoru. Pneumatika už nedržela, proto mě předjeli de Puniet i Aojama. Věděl jsem, že poslední zatáčka bude kluzká, šel jsem tam stylem všechno, nebo nic, abych získal zpátky svou pozici," vzpomínal Španěl. I přes závěrečný nezdar si závod užíval.

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Nakagami bude od roku 2018 jezdcem týmu LCR Honda

Nakagami bude od roku 2018 jezdcem t…

Takaaki Nakagami aktuálně jezdí ve třídě Moto2. Příští rok se přesune do královské kubatury a bude závodit pro tým LCR Honda.

21.  8.  2017 |