Nejasnosti, mlžení a výrobcovy hodnoty HP: Repsol představuje dvěstětřicet koní Hondy RC213V.

Jedna ze žhavých otázek mezi fanoušky závodění od zavedení litrové kubatury u strojů MotoGP zní: Kolik koňských sil mají tyto silnější stroje?
Nejasnosti, mlžení a výrobcovy hodnoty HP: Repsol představuje dvěstětřicet koní Hondy RC213V.

Údaje, ať již od týmů či jezdců, stejně jako notoricky nepřesné hodnoty dyno testů, se různí. K dispozici byl doposud údaj o 250 koních u Abrahámovy Ducati Desmosedici GP12 v tiskové zprávě týmu Cardion AB. Odborná novinářská obec v hrubém odhadu předpokládá pro Desmosedici GP12 výkon 280 koní.  Casey Stoner zase v Estorilu nadhodil, že jeho motocykl měl o 85 koní vyšší výkon, než půllitrový dvoutakt se 190 HP (HP – horsepower - koňská síla - pozn. autora).

Lze nabídnou také další číselné údaje, tentokrát pocházející z Repsol Media Service. Prototypová Honda RC213V o objemu 1000 ccm produkuje výkon „přibližně 230 koní" a tisková zpráva s jistotou uvádí, že letošní litrový agregát má o 20 koní více než jejich loňská osmistovka. Výkon je současně o 10 koní nižší než měla Honda RC211V o objemu 990 ccm, která je obecně považována za jeden z nejlepších závodních motocyklů, který kdy byl postaven. Údaj o letošním výkonu 230 HP se tedy zdá být příliš nízký. Stejně tak divokými se jeví zákulisní informace, které se šíří tiskovými středisky a hovoří o výkonu 280 a víc koní.

Šance na získání přesných údajů jsou poměrně mizivé. Přesto by nám deduktivní uvažování mohlo dopomoci k několika relativně spolehlivým závěrům. Pouze jeden údaj o výkonu byl spolehlivě znám, a to výkon 217 koní u jednoho z motocyklů MotoGP startujícího v sezóně 2007. Vzhledem k tomu, že například Yamaha ohlašovala s každou nově vyvinutou generací osmistovkové M1 také navýšení výkonu, musely by mít motocykly na konci éry osmistovek mnohem více koní než Hondou avizovaných 210 HP.

Takže oba údaje, oficiální o 230 koních a zákulisní o 280 koních, se zdají být poměrně nepřesné. Ovšem skutečnost, že Ducati oficiálně hovoří o 250 HP, zatímco Honda o 230 HP, by měla být považována za výmluvnou. Není pochyb o tom, že Ducati je nejrychlejším strojem na startovním roštu. Motocykly značky Ducati se pravidelně objevují na vrcholech rychlostních grafů, často jsou to čtyři nejrychlejší stroje. Zdá se ovšem, že právě výkon Ducati může být původcem jejich současných nezdarů. Dodávaný výkon a jeho rozložení činí motocykl příliš agresívním. Problémem je pak především náročný výjezd ze zatáček. Je ale zřejmé, že Desmosedici je nejsilnějším motocyklem v závodním poli. Stejně tak je ale patrné, že tato „síla navíc" jim nepřináší nic dobrého. V pondělí v Barceloně budou u Ducati testovat nové části motoru, které mají za cíl snížení výkonu a jeho efektivnější rozložení.

Výňatek z tiskové zprávy vydané Repsol Media Service pod názvem:

Více výkonu pro obhajobu titulu.

Repsol Honda RC213V navazujíce na mistrovský motocykl roku 2011 se vrací ke kubatuře 1000 ccm.  V barvách Repsolu a s jedničkou na kapotáži je motocyklem určeným k vítězství. Design se odráží především na loňské RC212V, se kterou  Casey Stoner získal titul mistra světa a Dani vyhrál v minulé sezóně tři velké ceny.

Repsol Honda RC213V je vybavena čtyřválcovým V-motorem s objemem 1000 ccm, který kombinuje hlavní charakteristiky svých prototypových předchůdců. Honda v roce 2002 odstartovala novou éru v MotoGP modelem s označením RC211V. Představila tak první motocykl Honda 21. století (proto systém číslování 21 – 1), který představoval čtyřtakní (RC - Rotary Combustion – rotační spalovací – pozn. autora) pětiválcový V-motor o objemu 990 ccm. S tímto strojem získal Repsol Honda Team tři tituly mistrů světa v pěti sezónách – 2002, 2003 a 2006. První dva zásluhou Valentina Rossiho, ten třetí díky Nicky Haydenovi. Celkově jezdci týmu Repsol Honda slavili v tomto období 26 vítězství.

V roce 2007 se s přechodem na kubaturu do 800 ccm zrodil u Hondy druhý stroj jednadvacátého století. Honda se i nadále držela osvědčeného rozmístění válců do V, přičemž snížila počet válců na čtyři. Díky RC212V získal tým Repsol Honda během pětiletého období existence osmistovkové kubatury celkem 84 umístění na stupních vítězů, 24 prvních míst, 29 druhých a 31 třetích míst. Éru „osmistovek" završil v roce 2011 Casey Stoner ziskem titulu mistra světa. Mistrovský stroj se logicky stal inspirací pro projekt RC213V.

S cílem získat lepší stabilitu motocyklu má RC213V modifikovaný podvozek. Dvojitý paprskový hliníkový rám nese motor o výkonu 230 koní. V kombinaci s novým systémem odpružení má stroj lepší brzdné vlastnosti při nájezdu do zatáčky, lepší kontakt s pneumatikami a lepší přilnavost, tudíž i zrychlení,  současně s lepší absorbcí nerovností při ostřejším úhlu výjezdu ze zatáček.

Kromě pokročilejší elektroniky, brzdných vlastností motoru a spojky, disponuje RC213V  motorem, který je lehčí a vytváří menší tření. Toto vše by mělo být klíčem k zajištění větší spolehlivosti motorů a tím i k dodržení pravidla o použití šesti motorů na sezónu.

Od karoserie, přes motor, po specifickou směs paliva vytvořenou inženýry od Repsolu, se všechny detaily Hondy RC213V jeví jako předurčené k zisku dalšího mistrovského titulu. V letošní sérii osmnácti velkých cen jsou jezdci Repsolu opět dva nejžhavější kandidáti na zisk královské koruny.

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |