Nejlepší Capirossiho kvalifikace od květnové GP v Mugellu

Vermeulenovi se rozplývá sen o celkovém sedmém místě v MS.
Klepněte pro větší obrázekU Rizla Suzuki se můžou po dnešní kvalifikaci na Velkou cenu Malajsie aspoň z padesáti procent radovat, protože Loris Capirossi dokázal dostat svou GSV-R do druhé řady startovního roštu. V dopoledním druhém tréninku provedli na Italově Suzuki řadu změn a ty se naplno projevily v ten nejlepší okamžik.

Ten nadešel v odpolední kvalifikaci na dráze rozpálené až na neuvěřitelných padesát stupňů. V ní nebyl Ital nikdy horší než šestý a bylo na něm vidět, že jede v úžasné pohodě. Pátá pozice na startovním roštu je pro Capirossiho nejlepší pozicí na startu od květnové Velké ceny Itálie v Mugellu a skvělá výchozí pozice pro dosažení jeho 100. umístění na stupních vítězů.

„Celkem dost jsme s tím válčili až do odpolední kvalifikace, protože jsme pořád hledali to nejlepší řešení pro nastavení našeho motocyklu,“ řekl po úspěšné kvalifikaci Loris Capirossi. „Pro dnešní odpoledne jsme provedli několik drobných změn na předku a okamžitě během prvního výjezdu bylo znát, že motocykl pracuje velmi dobře.“

„Jsem velmi spokojený se svým časem na kolo, protože odpoledne bylo pořádné horko, ale motorka fungovala perfektně. Mám tady dobrý rytmus a myslím, že zítra máme šanci dobře odstartovat a skutečně tady zajet výborný závod,“ řekl po sobotní kvalifikaci usměvavý Ital s pětašedesátkou na kapotě.

Na druhé straně garáže Suzuki už taková radost nepanovala. Chris Vermeulen byl v druhém, dopoledním tréninku dvanáctý, ale v kvalifikaci si vůbec nepomohl a zajel až čtrnáctý čas na kolo. V jednadvaceti kolech nedokázal najít potřebnou úroveň přilnavosti na měkkých pneumatikách a proto kvalifikaci dokončil na tvrdším obutí, jenž je také jeho volbou pro zítřejší závod. Jeho sen letošní šampionát dokončit na sedmém místě tak začíná mít velmi nejisté obrysy.

„Od včerejška jsme se skutečně vůbec nezlepšili a dneska to byla náročná práce. Většina ostatních chlapů Klepněte pro větší obrázekbyla rychlejších na měkkých pneumatikách, ale pro mě bylo téměř nemožné je použít, protože jsem na nich neměli takovou přilnavost, jakou jsem chtěl, takže jsem jel na tvrdších gumách, které rovněž použijeme v závodu a to nebylo o nic lepší.“

„Víme jakou rychlostí můžeme jet v závodu a známe naši rychlost a potenciál časů na kolo, ale bohužel startujeme až ze zadních pozic a to bude těžké,“ řekl Chris Vermeulen, jenž zítra bude muset využít všech svých zkušeností a schopností, aby se ihned po startu dokázal dostat dopředu a bojovat o umístění v první desítce.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00