Nejlepší časy druhého předsezonního testu v Kataru

Výsledkovou listinu ovládli jezdci Ducati.

Klepněte pro větší obrázekV druhém předsezonním testu královské kubatury, který se jel první tři březnové dny pod světly reflektorů na závodním okruhu v Kataru, poprvé v tomto roce testoval Marco Melandri a jeho nový tým Hayate Racing. Ital vynechal první test v Malajsii a vypadalo to, že se nezúčastní ani testu v Kataru. Rozhodnutí skutečně padlo na poslední chvíli a Melandri tak získal první příležitost ohodnotit potenciál nové ZX-RR.

První den v Kataru všechny překvapil déšť, takže na dráhu v neděli nevyjeli jezdci jako Casey Stoner, Valentino Rossi, Loris Capirossi a Dani Pedrosa.

Úspěšný výkon z předchozího testu na okruhu v Sepangu zopakovala Suzuki i za obtížných podmínek v Kataru a oba jezdci Chris Vermeulen a Loris Capirossi letos získali ve srovnání z minulým rokem opravdu konkurenceschopný stroj.

Velmi dobře si také vedl Alex De Angelis z týmu San Carlo Honda Gresini, který jede satelitní Hondu RC212V a první den byl dokonce nejrychlejším jezdcem této japonské značky.

Druhý předsezónní test byl rovněž ve znamení pádů, protože ve večerních hodinách se s klesající teplotou rovněž snižovala úroveň přilnavosti a to se stalo zejména osudným Danimu Pedrosovi z Repsol Hondy. V druhé části pondělního tréninku havaroval a byl nucen odcestovat zpátky domů, kde mu byla druhý den diagnostikována zlomenina kosti v předloktí a rovněž poranění levého kolena. Včera večer byl operován a jeho léčba si vyžádá minimálně čtyři týdny.

Pro zranění, které si obnovil během testu na okruhu v Sepangu do Kataru vůbec nepřijel Sete Gibernau. Španělský jezdec bude spolu s ostatními jezdci MotoGP testovat až koncem března na jihu Španělska.

James Toseland přijel do Kataru po velké nehodě, která se mu stala měsíc před tím v Sepangu, ale v jeho případě nedošlo naštěstí ke zranění, ale o to víc utrpěla těžkou ránu jeho sebedůvěra. Právě na jejím opětovném získání pracoval britský jezdec Tech 3 poslední tři dny a dle jeho slov už může jet zase rychle.

Viditelný pokrok předvedl v Kataru Jorge Lorenzo. Přechod na japonskou značku pneumatik mu v Sepangu způsobovalo potíže a druhý nejlepší čas v závěru posledního dne v Kataru pravděpodobně znamená, že našel ten správný a vyvážený poměr mezi jezdcem, motocyklem a pneumatikami Bridgestone.

Stejné zlepšení můžeme pozorovat u Američana Nicky Haydena. V neděli byl nejrychlejším jezdcem na dráze a postupně se zlepšoval, což potvrdil úterním pátým časem s opravdu minimálním odstupem na čtvrtého Chrise Vermeulena.

Stejně jak tomu bylo v Malajsii, tak i v Kataru dominoval dvěma nejrychlejšími časy Casey Stoner. Zejména poslední den svým soupeřům nadělil téměř jednu sekundu a vzhledem k tomu, že s osmašedesáti koly patřil k jezdcům, kteří toho zajeli na okruhu v Losail nejméně, opět vytěžil z minima maximum. 
 

Nejlepší časy Oficiálního testu MotoGP v Kataru: 

P.   Jezdec                  01.03. 2009 02.03. 2009 03.03. 2009 Ztráta     Kol
1. Klepněte pro větší obrázek Casey Stoner - 1:57.139 1:55.744 - 68
2. Klepněte pro větší obrázek Jorge Lorenzo 2:24.832 1:58.400 1:56.733 + 0.989 146
3. Klepněte pro větší obrázek Valentino Rossi - 1:57.747 1:56.972 + 1.228 126
4. Klepněte pro větší obrázek Chris Vermeulen 2:01.843 1:58.018 1:57.224 + 1.480 100
5. Klepněte pro větší obrázek Nicky Hayden 2:00.717 1:58.577 1:57.225 + 1.481 138
6. Klepněte pro větší obrázek Loris Capirossi - 1:58.264 1:57.253 + 1.509 84
7. Klepněte pro větší obrázek Randy De Puniet 2:03.580 1:58.936 1:57.401 + 1.657 150
8. Klepněte pro větší obrázek Andrea Dovizioso 2:03.233 1:57.879 1:57.449 + 1.705 149
9. Klepněte pro větší obrázek Colin Edwards 2:03.652 1:57.817 1:57.515 + 1.771 95
10. Klepněte pro větší obrázek Alex De Angelis 2:01.074 1:58.441 1:57.591 + 1.847 129
11. Klepněte pro větší obrázek Toni Elías 2:08.637 1:59.036 1:57.804 + 2.060 125
12. Klepněte pro větší obrázek Mika Kallio 2:01.020 1:59.764 1:57.938 + 2.194 131
13. Klepněte pro větší obrázek Niccolo Canepa 2:01.328 1:59.266 1:57.946 + 2.202 112
14. Klepněte pro větší obrázek Yuki Takahashi 2:03.221 1:59.153 1:58.412 + 2.668 144
15. Klepněte pro větší obrázek Dani Pedrosa - 1:58.619 - + 2.875 28
16. Klepněte pro větší obrázek James Toseland 2:03.417 2:00.234 1:58.786 + 3.042 109
17. Klepněte pro větší obrázek Marco Melandri 2:00.867 1:59.195 1:58.851 + 3.107 171
2:25 | @Stefanomanzi62 @alexmarquez73 Best thing about this was Alex apologising to Manzi for crashing in front of him the… odkaz
2:23 | Manzi měl plné ruce práce, aby se dokázal vyhnout padajícímu Márquezovi, ale dokázal to: odkaz
2:19 | Lüthi ve warm upu upadl: odkaz
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00