Nejlepší Ducati byla osmá GP11 Nicky Haydena, Rossi třináctý

Nejlepší Ducati byla osmá GP11 Nicky Haydena, Rossi třináctý

Američan Nicky Hayden ukončil první trénink na Velkou cenu Itálie s časem 1´50,203 sekundy, což mu dnes stačilo na osmé místo výsledkové listiny. Valentino Rossi bojoval s technikou a nakonec skončil třináctý.

Nicky Hayden byl tentokrát rychlejší než jeho týmový kolega Rossi, ale stejně jako všem ostatním mu chyběl odpolední trénink, kde si chtěl vyzkoušet změny, které s týmem provedli po dopoledních jízdách.

„Pořádně silní jsme byli dopoledne při prvním výjezdu,“ prozradil Nicky Hayden. „Dál už jsme se nezlepšili, ale pro celý trénink jsem použil stejně tvrdou pneumatiku a ta tu dobře fungovala na obou stranách. Na motorce jsme provedli pár změn, které jak to vypadá, byly změnami správným směrem.“

„Nejrychlejší kolo jsem zajel na podvozku ve verzi jedna, ale data ukázala na to, že dvojka má určitá pozitiva,“ pokračoval Američan. „Odpoledne bylo v jednu chvíli mokro a za pár minut už sucho. Vypadalo to, že si chlapi velmi rychle ničí pneumatiky do mokra a nebyl důvod najet kilometry a zbytečně riskovat.“

Valentino Rossi je po roce znovu v Mugellu, kde se bude snažit nastoupit do závodu a s Ducati zaznamenat prvotřídní výsledek. Nicméně úvod víkendu mu moc nevyšel, protože oba jeho motocykly vyřadila porucha na elektroinstalaci. I závodní prototypy mají své dny.

„Dnes je to tak, jak bychom ani nic nevyzkoušeli. Dopoledne jsme zajeli jedno kolo, které bylo opravdu dobré, ale pak jsme už řešili problémy s oběma motocykly. Nakonec jsem den ukončil s časem, který jsem zajel po celkem čtyřech kolech,“ uvedl Valentino Rossi. „Na prvním motocyklu se drát dotýkal horké části, což vyřadilo elektroniku a motorka se zastavila. Na druhé byl problém s elektrikou a výsledek byl stejný, zůstal jsem stát.“

„Odpoledne to byla mokro-suchá kombinace, která neměla využití. Jen v posledních minutách jsem zajel tři kola, abych vyzkoušel nějaké změny a zaznamenali jsme zajímavé výsledky. Doufejme, že zítra to pořádně vyzkoušíme, abychom zjistili, kde jsme za standardních podmínek,“ pokračoval Ital. „Testoval jsem tu s GP12, máme dobrý základ, ale ten potřebujeme přizpůsobit 800ccm motoru, což vyžaduje jiné stopy, abych si udržel rychlost v zatáčkách.“

Doporučujeme

Články odjinud