Cenu Mezinárodní asociace závodních týmů (IRTA) za uspořádání nejlepší Grand Prix sezony 2010 vyhrál španělský závodní okruh MotorLand Aragon, který měl na její přípravu jen šest měsíců.
Je to poprvé v historii udílení cen za nejlepší Velkou cenu sezony, kdy se stal vítězem závodní okruh, jenž v kalendáři mistrovství světa figuroval vůbec poprvé. V roce 2009 Maďaři nestačili dostavět svůj projekt MotoGP a mistrovství světa přišlo o jeden závod. Pro rok 2010 už FIM zařadila do kalendáře náhradní okruh, kterým byl právě španělský Aragon.
Na jaře bylo jasné, že na maďarském území ani letos nedostaví okruh pro závodní motocykly a tak termín maďarské Grand Prix (19. září 2010) převzal MotorLand, jako Velkou cenu Aragonska. Pro pořadatele to představovalo šest měsíců intenzivní práce, aby vše stihli v termínu a v den závodu ve svém areálu přivítali na sedmdesát tisíc diváků.
O tom, kdo získá cenu rozhoduje celková spokojenost jak ze strany návštěvníků, tak zejména spokojenost samotných jezdců a členů všech týmů. Jezdci si novou 5077 metrů dlouhou dráhu chválili. Je dílem německého architekta Hermanna Tilkeho a představuje velmi náročnou kombinaci sedmnácti zatáček a změn v převýšení.
Na adresu Aragonu poznamenal současný šampion MotoGP Jorge Lorenzo: „Mám tuto dráhu rád. Jezdit je tu zábava a je celkem odlišný od ostatních okruhů, nová výzva. Přijít tu jezdit s M1 poté, co jsem si dráhu vyzkoušel s R1 je velmi zajímavé.“
Nicky Hayden závod v Aragonu dokončil na stupních vítězů, takže i jemu se nová dráha musela líbit. „Myslím, že postavili dráhu, na kterou můžou být pyšní. Má velmi dobré zázemí a její uspořádání je dobré a bezpečné. Jsou tam zajímavé sekce zatáček naslepo, některé rychlé a pomalé zatáčky … je to hezká kombinace,“ uvedl Hayden.
MotorLand Aragon, ležící dvě stě kilometrů jihozápadně od Barcelony se oceněním IRTA zařadil k tradičním, vysoce hodnoceným španělským závodním drahám jako je Jerez, Barcelona a Valencie. Nicméně čtyři Grand Prix na území Španělska je pro pořadatele moc, což znamená, že do budoucna bude muset někdo z kola ven.
Ceny IRTA pro nejlepší Grand Prix sezony:
Rok |
Okruh |
Země |
1984 |
Silverstone |
Velká Británie |
1985 |
Hockenheim |
Německo |
1986 |
Nürburgring |
Německo |
1987 |
Assen |
Nizozemsko |
1988 |
Suzuka |
Japonsko |
1989 |
Donington Park |
Velká Británie |
1990 |
Jerez |
Španělsko |
1991 |
Donington Park |
Velká Británie |
1992 |
Catalunya |
Španělsko |
1993 |
Eastern Creek |
Austrálie |
1994 |
Eastern Creek |
Austrálie |
1995 |
Mugello |
Itálie |
1996 |
Mugello |
Itálie |
1997 |
Mugello |
Itálie |
1998 |
Phillip Island |
Austrálie |
1999 |
Brno |
Česká republika |
2000 |
Mugello |
Itálie |
2001 |
Catalunya |
Španělsko |
2002 |
Valencie |
Španělsko |
2003 |
Valencie |
Španělsko |
2004 |
Brno |
Česká republika |
2005 |
Valencie |
Španělsko |
2006 |
Catalunya |
Španělsko |
2007 |
Brno |
Česká republika |
2008 |
Losail |
Katar |
2009 |
Jerez |
Španělsko |
2010 |
MotorLand Aragon |
Španělsko |