V nabitém programu motocyklového mistrovství světa měli jezdci k dispozici volný víkend než odstartují další dvojicí závodů, které budou následovat těsně po sobě. Už ve čtvrtek zahájí prvním tréninkem sedmý víkend sezony.
Se sto dvaceti osmi body je vedoucím mužem šampionátu Nicolas Terol (Bankia Aspar). Španěl na okruhu v Silverstonu letos podruhé nevyhrál kvalifikaci a startoval druhý, což nebyl tak velký problém, jako mokrá dráha, která na jezdce v neděli dopoledne čekala. Terol zvolil opatrnější styl jízdy, cílem projel osmý a v průběžném hodnocení má stále vysoký náskok, které teď představuje pětatřicet bodů. Loni byl v Assenu druhý, takže lze předpokládat, že něco podobného bude chtít zopakovat i letos.
Na druhé místo se po vítězství v Británii posunul Jonas Folger (Red Bull Ajo MotorSport). Německý závodník naopak mokré podmínky jižní Anglie zvládl naprosto excelentním způsobem, když závod nejnižší kubatury vyhrál. Poprvé ve své kariéře jezdce seriálu Grand Prix slavil vítězství a tento okamžik si právem vychutnal.
Po šesti kolech sezony 2011 patří třetí příčka v průběžném hodnocení Johannu Zarcovi (Avant-AirAsia-Ajo). Francouz velmi rychle zapomněl na smolný závěr v Barceloně, kde projel cílem první, ale nakonec byl penalizován za zákrok na Nicolase Terola, což znamenalo jeho propad na šestou pozici. Víkend v Británii pojal velmi bojovně a od prvních tréninků dokazoval, že s ním letos musí počítat. V samotném závodu 125ccm kubatury nějakou dobu bojoval s Folgerem, ale nakonec usoudil, že bude přeci jenom lepší dovést svůj motocykl do cíle a s tím nejde než souhlasit. Zarco má před cestou do Assenu osmdesát tři bodů, což je deset bodů ztráty na druhého Folgera a jen dva body náskoku před Němcem Cortesem.
Jednadvacetiletý Sandro Cortese (Intact-Racing Team Germany) absencí pódiových umístění trošku ztrácí a po závodu v Británii se také propadl na čtvrtou příčku. Na Zarca má sice jen dva body ztráty, ale Francouz momentálně jede ve velké formě a bude těžké ho zastavit. Corteseho náskok na pátého jezdce v pořadí je třináct bodů, takže pro závod v Nizozemsku má trošku krytá záda a může se soustředit na boj o třetí místo.
Pátým jezdcem šampionátu je Efrén Vázquez (Avant-AirAsia-Ajo), týmový kolega Zarca. Vázquez by se moc rád posunul dopředu, ale ve vypjatých okamžicích se mu ne vždy daří tak, jak by chtěl. Zatím jediné umístění na stupních vítězů oslavil ve Francii, ale pak následovala dvoje pátá místa. Být v cíli pátý je samozřejmě velmi dobré umístění, ale Vázquez chce mnohem víc, má rozhodně na to a v Assenu se pokusí uspět. Ovšem jeho bilance z posledních ročníků tam není nejlepší.
Vázquez uzavřel první pětici nejlepších a je také jedním z celkem sedmi španělských závodníků první desítky průběžného hodnocení motocyklového šampionátu. Šesté místo patří Mavericku Viñalesovi (Blusens by Paris Hilton Racing), sedmý je Héctor Faubel (Bankia Aspar), osmý Sergio Gadea (Blusens by Paris Hilton Racing), devátý Luis Salom (RW Racing GP) a konečně desátý Adrián Martín (Bankia Aspar).
Jediným českým zástupcem mezi jezdci nejnižší kubatury je Jakub Kornfeil (Ongetta-Centro Seta). Rodák z Rohatce u Hodonína jede svou druhou plnou sezonu v mistrovství světa a i když není jezdcem s tovární podporou, dokáže takto vybavené jezdce porážet. Pro všechny fanoušky je teď zajímavé sledovat závody ´stopětadvacítek, protože třeba jeho cesta za devátým místem v Silverstonu určitě stála za to. Jezdec italské stáje má na kontě pětadvacet bodů a patří mu dvanáctá příčka.
Závod nizozemské Grand Prix z roku 2010 – 125ccm:
P. |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
Čas/ ztráta |
1 |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Red Bull Ajo Motorsport |
Derbi |
158.5 |
37'48.923 |
2 |
Nicolas TEROL |
SPA |
Bancaja Aspar Team |
Aprilia |
158.4 |
+2.332 |
3 |
Pol ESPARGARO |
SPA |
Tuenti Racing |
Derbi |
158.0 |
+8.134 |
4 |
Bradley SMITH |
GBR |
Bancaja Aspar Team |
Aprilia |
157.9 |
+9.636 |
5 |
Sandro CORTESE |
GER |
Avant Mitsubishi Ajo |
Derbi |
156.0 |
+36.961 |
6 |
Randy KRUMMENACHER |
SWI |
Stipa-Molenaar Racing GP |
Aprilia |
155.9 |
+39.091 |
7 |
Danny WEBB |
GBR |
Andalucia Cajasol |
Aprilia |
155.8 |
+39.397 |
8 |
Luis SALOM |
SPA |
Stipa-Molenaar Racing GP |
Aprilia |
155.5 |
+45.010 |
9 |
Simone GROTZKYJ |
ITA |
Fontana Racing |
Aprilia |
155.4 |
+45.672 |
10 |
Jonas FOLGER |
GER |
Ongetta Team |
Aprilia |
155.3 |
+48.031 |
11 |
Alberto MONCAYO |
SPA |
Andalucia Cajasol |
Aprilia |
155.2 |
+48.457 |
12 |
Johann ZARCO |
FRA |
WTR San Marino Team |
Aprilia |
155.2 |
+48.833 |
13 |
Jasper IWEMA |
NED |
CBC Corse |
Aprilia |
154.8 |
+54.208 |
14 |
Tomoyoshi KOYAMA |
JPN |
Racing Team Germany |
Aprilia |
154.5 |
+59.055 |
15 |
Jakub KORNFEIL |
CZE |
Racing Team Germany |
Aprilia |
154.4 |
+1'01.504 |
16 |
Adrian MARTIN |
SPA |
Aeroport de Castello - Ajo |
Aprilia |
153.4 |
+1'16.069 |
17 |
Sturla FAGERHAUG |
NOR |
AirAsia - Sepang Int. Circuit |
Aprilia |
153.4 |
+1'16.175 |
18 |
Marcel SCHROTTER |
GER |
Interwetten Honda 125 |
Honda |
153.3 |
+1'18.029 |
19 |
Louis ROSSI |
FRA |
CBC Corse |
Aprilia |
153.0 |
+1'21.738 |
20 |
Toni FINSTERBUSCH |
GER |
Freudenberg Racing Team |
KTM |
152.1 |
+1'36.263 |
21 |
Michael VAN DER MARK |
NED |
Lambretta Reparto Corse |
Lambretta |
152.1 |
+1'36.445 |
22 |
Zulfahmi KHAIRUDDIN |
MAL |
AirAsia - Sepang Int. Circuit |
Aprilia |
151.8 |
+1'40.681 |
23 |
Pepijn BIJSTERBOSCH |
NED |
RacingTeam Bijsterbosch |
Honda |
149.0 |
+1 kolo |
24 |
Ernst DUBBINK |
NED |
RV Racing |
Honda |
144.7 |
+1 kolo |
|
|
|
|
|
|
|
Neklasifikován/ závod nedokončil: |
|
Alexis MASBOU |
FRA |
Ongetta Team |
Aprilia |
154.2 |
2 kola |
|
Jerry VAN DE BUNT |
NED |
Jerrys Racing |
Honda |
141.2 |
6 kol |
|
Roy POUW |
NED |
Team Holland Mototechnic |
Aprilia |
146.4 |
8 kol |
|
Marco RAVAIOLI |
ITA |
Lambretta Reparto Corse |
Lambretta |
149.5 |
11 kol |
|
Luca MARCONI |
ITA |
Ongetta Team |
Aprilia |
151.8 |
14 kol |
|
Esteve RABAT |
SPA |
Blusens-STX |
Aprilia |
154.3 |
18 kol |
|
Efren VAZQUEZ |
SPA |
Tuenti Racing |
Derbi |
153.9 |
19 kol |
|
Lorenzo SAVADORI |
ITA |
Matteoni CP Racing |
Aprilia |
|
0 kol |