Nejnižší kubatura před závodem v Británii

Po závodu v Barceloně následuje v těsném závěsu šestý podnik sezony na okruhu v britském Silverstonu, který leží na jihu Anglie v místě bývalé letecké základny spojenců z dob druhé světové války.
Nejnižší kubatura před závodem v Británii

Silverstone v letošním roce prodělal řadu změn a ty si jako první vyzkoušejí přímo na okruhu jezdci nejnižší kubatury do 125ccm, kteří v pátek odstartují prvním volným tréninkem přípravu na Velkou cenu Velké Británie.

Po adrenalínovém závěru závodu v Katalánsku, kde o vítězi nakonec rozhodlo ředitelství závodu, když uznalo oprávněný nárok týmu Bankia Aspar ohledně nedovoleného manévru Johanna Zarca na Nicolase Terola při výjezdu na cílovou rovinku, je tu další závod a další porce mistrovských bodů.

Vítězstvím v Katalánsku si Nicolas Terol (Bankia Aspar) upevnil vedoucí postavení v průběžném hodnocení, kde mu nyní patří sto dvacet bodů. Je zatím jediným jezdcem, který hranici sta bodů překročil a ještě ním nějakou dobu bude, protože druhý v pořadí Sandro Cortese (Intact-Racing Team Germany) má na svém kontě bodů dvaasedmdesát, což v této chvíli představuje rozdíl osmačtyřiceti bodů. Po pěti kolech šampionátu je to opravdu velký náskok, který pro Terola znamená potřebnou jistotu a jeho šance na získání posledního titulu dvoutaktních ´stopětadvacítek´ jsou stále vyšší a vyšší.

Na třetím místě je německý závodník Jonas Folger (Red Bull Ajo MotorSport). Folger v Barceloně získal umístění na stupních vítězů, ale až po penalizaci Francouze Zarca, takže na slavnostní ceremoniál odcházel z boxů a viditelně mu to nedělalo radost. Nicméně body za třetí místo mu přišly vhod a na druhého krajana Corteseho teď ztrácí čtyři body, což není moc. Folger je také jedním z pětice závodníků, kteří dosud bodovali v každém z posledních pěti závodů (Terol, Cortese, Folger, Zarco a Vázquez).

Šestnáctiletý Maverick Viñales (Blusens by Paris Hilton) odjel z Barcelony s body za druhé místo a to mu v této chvíli stačí na průběžnou čtvrtou pozici. Španěl ztrácí na Folgera tři body a na pátého Johanna Zarca má jen dvoubodový náskok, takže tato trojice je víc než vyrovnaná. Viñales dokazuje, že je jezdcem s velkým talentem, ale v Katalánsku viditelně nestačil tempu, které nastavil Terol se Zarcem.

Pátý Francouz Johann Zarco (Avant-AirAsia-Ajo) teď musí rychle zapomenout na to, co se stalo v Katalánsku a na dráze britského okruhu v Silverstonu znovu předvést své kvality, ale tentokrát zvolit o něco jemnější taktiku v boji o vítězství. Letos má dobrou formu a před závodem v Británii určitě obrovskou motivaci všem ukázat, kde je jeho místo.

Na šestém místě je Efrén Vázquez (Avant-AirAsia-Ajo), Sergio Gadea (Blusens by Paris Hilton) je sedmý, osmá příčka patří Héctoru Faubelovi (Bankia Aspar), devátá Dannymu Kentovi (Red Bull Ajo MotorSport) a první desítku uzavírá Portugalec Miguel Oliveira (Andalucia Banca Civica).

Český závodník Jakub Kornfeil (Ongetta Centro Seta) po pěti závodech sezony figuruje na průběžné třinácté příčce. Na kontě má osmnáct bodů a kolem něho je plno jezdců s minimálními bodovými rozestupy. Rodák z Rohatce u Hodonína ztrácí na deváté místo Dannyho Kenta jen čtyři body a to není zase tak moc. Nicméně nejnižší kubatura je velmi vyrovnaná, hraje tam velkou roli jaký máte motocykl a získat každý jeden bod navíc je velmi těžké, pokud vám chybí tovární podpora. Co českému jezdci nechybí je rozhodně talent a odhodlání a právě díky tomu je nyní tam, kde je. Loni obsadil Jakub Kornfeil v závodu britské Grand Prix dvacáté místo.

První volný trénink jedou jezdci nejnižší kubatury v pátek 10. června, patnáct minut po desáté hodině dopoledne.

Výsledek Velké ceny Velké Británie z roku 2010 – 125ccm (prvních patnáct):

P. Jezdec Země Tým Motocykl Km/h Čas/ ztráta
1 Marc MARQUEZ SPA Red Bull Ajo Motorsport Derbi 157.5 38'12.837
2 Pol ESPARGARO SPA Tuenti Racing Derbi 157.4 +2.576
3 Bradley SMITH GBR Bancaja Aspar Team Aprilia 156.6 +13.446
4 Nicolas TEROL SPA Bancaja Aspar Team Aprilia 156.4 +17.117
5 Tomoyoshi KOYAMA JPN Racing Team Germany Aprilia 155.1 +35.641
6 Sandro CORTESE GER Avant Mitsubishi Ajo Derbi 154.9 +39.184
7 Randy KRUMMENACHER SWI Stipa-Molenaar Racing GP Aprilia 154.9 +39.258
8 Johann ZARCO FRA WTR San Marino Team Aprilia 154.8 +39.949
9 Esteve RABAT SPA Blusens-STX Aprilia 154.8 +40.510
10 Danny WEBB GBR Andalucia Cajasol Aprilia 154.2 +50.287
11 Efren VAZQUEZ SPA Tuenti Racing Derbi 153.3 +1'03.503
12 Alberto MONCAYO SPA Andalucia Cajasol Aprilia 153.3 +1'04.065
13 Jasper IWEMA NED CBC Corse Aprilia 153.1 +1'07.148
14 Simone GROTZKYJ ITA Fontana Racing Aprilia 153.0 +1'07.591
15 Jonas FOLGER GER Ongetta Team Aprilia 153.0 +1'07.601
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00