Nejnižší kubatura před závodem Velké ceny Španělska

Na jihošpanělském okruhu v Jerezu bude o víkendu pokračovat další napínavá bitva mladíků nejnižší kubatury, kde je nyní po vítězství v Kataru ve vedení Nicolas Terol.

Španělský jezdec vyhrál v Losail svůj třetí závod kariéry a byl tak nejlepším z trojice Španělů, kteří v Kataru ovládli stupně vítězů úvodního podniku sezony 2010. S patřičnou dávkou sebevědomí teď směřuje jezdec Bancaja Aspar na domácí půdu okruhu v Jerezu.

Nejlepším výsledkem Nicolase Terola bylo v Jerezu druhé místo v závodu sezony 2008, takže dráha mu není cizí a pokud vezmeme do úvahy skutečnost, že v letošním roce závodí v jednom z nejlepších týmů šampionátu, jsou jeho šance na vítězství velmi vysoké.

Nicméně to nebude mít v žádném případě jednoduché, protože jeho soupeři mají letos také velmi dobrou formu. Druhým v pořadí je s dvaceti body Efrén Vázquez z Tuenti Racing. Další Španěl v závodním poli a velmi nadaný závodník, který své schopnosti dokazoval již v předsezonních testech.

Výraznou proměnou prošel Marc Márquez, jenž po zkušenostech s KTM jede letos v sedle Derbi a nemůže si ji vynachválit. Španěl už loni předváděl působivé výkony, ale často se stávalo, že buď závod nedokončil pro poruchu nebo díky jezdecké chybě. Nyní má konkurenceschopný stroj a třetím místem v Kataru také dokazuje, že je po závodní stránce vyzrálejší.

Dalším z jezdců, jenž v úvodním podniku sváděl souboje o vedoucí příčky je Pol Espargaró a týmový kolega Vázqueze z Tuenti Racing. Mladší bratr Aleixe Espargara z MotoGP je zcela určitě velmi talentovaným jezdcem, ale bude muset zapracovat na své závodní strategii, protože v Kataru vydal veškerou energii v nekonečných šarvátkách o vedoucí pozici a tyto síly mu pak v závěru chyběly, což nakonec znamenalo body za čtvrté místo.

Pětici nejlepších uzavírá Sandro Cortese z Avant Mitsubishi Ajo. Německý závodník je v poli Španělů osamocen spolu se Švýcarem Krummenacherem ze Stipa-Molenaar Racing GP, protože hned sedmá příčka patří dalšímu jezdci, pro kterého bude Velká cena Španělska domácím podnikem, Esteve Rabatovi z Blusens STX.

Až osmý je nyní vicemistr světa z roku 2009 Bradley Smith. Brit v barvách Bancaja Aspar letos zaznamenal pomalý start do sezony, ale v jeho případě můžeme očekávat zlepšení, protože talent, technika a odhodlání v jeho případě nechybí.

Český závodník Jakub Kornfeil jede svou první kompletní sezonu s týmem Racing Germany Team a zatím na své první mistrovské body čeká. V Kataru jel vůbec poprvé, ale okruh v Jerezu mu už tak neznámý není, takže se máme určitě na co těšit, protože i když to nebude mít jednoduché, ale i tak nás nejmladší z českých závodníků v mistrovství světa může příjemně překvapit.

První volný trénink odstartují jezdci nejnižší kubatury v pátek 30. dubna a samotný závod je stanoven na jedenáctou hodinu v neděli 2. května 2010.

Výsledek závodu VC Španělska z roku 2009 - třída do 125ccm:

P. Jezdec Země Tým Motocykl Čas/ztráta
1. Bradley SMITH GBR Bancaja Aspar Team 125cc Aprilia 41'49.556
2. Sergio GADEA SPA Bancaja Aspar Team 125cc Aprilia +13.524
3. Marc MARQUEZ SPA Red Bull KTM Motosport KTM +13.553
4. Scott REDDING GBR Blusens Aprilia Aprilia +14.251
5. Efren VAZQUEZ SPA Derbi Racing Team Derbi +14.758
6. Sandro CORTESE GER Ajo Interwetten Derbi +15.545
7. Pol ESPARGARO SPA Derbi Racing Team Derbi +15.556
8. Danny WEBB GBR Degraaf Grand Prix Aprilia +17.772
9. Dominique AEGERTER SWI Ajo Interwetten Derbi +18.960
10. Nicolas TEROL SPA Jack & Jones Team Aprilia +19.053
11. Joan OLIVE SPA Derbi Racing Team Derbi +32.480
12. Esteve RABAT SPA Blusens Aprilia Aprilia +32.554
13. Johann ZARCO FRA WTR San Marino Team Aprilia +33.378
14. Simone CORSI ITA Jack & Jones Team Aprilia +41.533
15. Cameron BEAUBIER USA Red Bull KTM Motosport KTM +44.443
5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00