Promiňte malý "návrat" ke GP Indianapolis a okamžiku, kdy Karel zajel do boxů. Tehdy se tde objevilo několik příspěvků na téma: Proč si Abaja nenechal vyměnit kolo a nepokračoval, tak jako třeba Hayden.;-)Až teď, po návratu týmu z Misana jsem tuto otázku konzultoval s jedním člověkem z týmu Cardion AB, pohybujícím se pravidelně u boxové zdi. Tak tedy: V okamžiku zajetí Karla do boxu už neměli ani jednu použitelnou pneumatiku! Sada, kterou měli k použití na celý víkend byla spotřebovaná, díky značné agresivitě nového povrch trati, který doslova "žral" gumy. Situace byla dokonce taková, že i na náhradním stroji měli obuty silně ojeté pneu. Podobně na tom byly i ostatní týmy Ducati. :-(A pokud se týká Nickiho Haydena, ten zajel do boxů a po prohlídce přední gumy byl vyslán do další jízdy, aniž došlo k jakékoliv výměně! Jeho výhodou bylo, že v tom okamžiku do cíle chyběla pouhá 3 kola. ( Tímto se omlouvám za původní mylnou informaci, že mu bylo přední kolo vyměněno. Záběry kamer byly v těch okamžicích poněkud zmatečné, byl ukázán pouze jeho vjezd a pak až výjezd z boxů). Karel na zbytcích pneu opravdu pokračovat nemohl!:-(
To je ovšem zásadní informace. Až doposud jsem měl za to, že Karel byl tak naštvaný, že svým způsobem až "frackovitě" odmítl pokračovat a dojet si alespoň pro jeden bod. Svým způsobem to také vypovídá o chování ostatních jezdců na trati i o dodatečné kritice celého okruhu v Indianapolis od Stonera.
V dosahovaných časech určitě sehrálo svou roli to, že tam Bridgestone poprvé vzala asymetrickou pneumatiku, ale o tom že osmistovky zrychlili tak jako tak není sporu ;-)
na těchto číslech je více méně vidět, že rozhoduje hlavně nájezd do zatáčky a její hladký průjezd. Díky elektronice je výjezd řízen "umělou inteligencí" protože ani o více jak 6 vteřin pomalejší top speed nezpomalil Lorenza v cestě za vítězstvím.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.