Ve Valencii jezdci královské kubatury ukončili závodem na třicet kol letošní ročník motocyklového mistrovství světa. V osmnáctém podniku sezony bylo ve hře třetí místo v celkovém hodnocení, o které bojovala dvojice Repsol Hondy Andrea Dovizioso a Dani Pedrosa. Dnes už víme, že si Ital třetí příčku udržel a v tabulce nejrychlejších časů závodu je jasně vidět, že byl tentokrát rychlejší než oba jeho týmoví kolegové.
Jak Dovizoso tak Pedrosa zaznamenali nejrychlejší čas téměř v polovině závodu. Ital byl rychlejší o necelých pět setin, což na první pohled není velký rozdíl, ale rozhodně větší než ten, který rozhodl o vítězi závodu ve Valencii, když Casey Stoner porazil Bena Spiese na cílové rovince o 0,015 sekundy.
Nejrychlejší čas na kolo v závodu GP Valencie - MotoGP:
P. |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Čas |
V kole |
Kol |
Ztráta |
1 |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Repsol Honda Team |
HONDA |
1'34.167 |
14 |
30 |
|
2 |
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
HONDA |
1'34.214 |
14 |
30 |
0.047 |
3 |
Casey STONER |
AUS |
Repsol Honda Team |
HONDA |
1'34.259 |
13 |
30 |
0.092 |
4 |
Ben SPIES |
USA |
Yamaha Factory Racing |
YAMAHA |
1'34.442 |
14 |
30 |
0.275 |
5 |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Cardion AB Motoracing |
DUCATI |
1'34.997 |
19 |
30 |
0.830 |
6 |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
1'35.015 |
22 |
30 |
0.848 |
7 |
Hiroshi AOYAMA |
JPN |
San Carlo Honda Gresini |
HONDA |
1'35.142 |
21 |
30 |
0.975 |
8 |
Hector BARBERA |
SPA |
Mapfre Aspar Team MotoGP |
DUCATI |
1'35.152 |
18 |
30 |
0.985 |
9 |
Toni ELIAS |
SPA |
LCR Honda MotoGP |
HONDA |
1'35.201 |
11 |
30 |
1.034 |
10 |
Loris CAPIROSSI |
ITA |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
1'35.267 |
19 |
30 |
1.100 |
11 |
Katsuyuki NAKASUGA |
JPN |
Yamaha Factory Racing |
YAMAHA |
1'35.668 |
19 |
30 |
1.501 |
12 |
Josh HAYES |
USA |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
1'35.721 |
12 |
30 |
1.554 |
Ve snaze vybojovat prestižní titul pro nováčka roku udržoval vysoké tempo také český motocyklový závodník Karel Abraham. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing nastavil dokonce až v devatenáctém kole pátý nejlepší čas 1´34,997 sekundy. Tím se stal vůbec nejrychlejším jezdcem netovárních týmů, zároveň byl poslední, jenž dokázal zajet kolo pod minutu pětatřicet sekund a samozřejmě byl nejlepší z tábora italské Ducati. Bohužel nakonec tuto cenu získal Cal Crutchlow, ale Karel Abraham byl ve Valencii víc než vyrovnaným soupeřem nejen Britovi, ale také ostatním, zkušenějším závodníkům.
Nejvyšší maximální rychlost v závodu GP Valencie - MotoGP:
P. |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
1 |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Repsol Honda Team |
HONDA |
307.9 |
2 |
Casey STONER |
AUS |
Repsol Honda Team |
HONDA |
306.3 |
3 |
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
HONDA |
305.7 |
4 |
Toni ELIAS |
SPA |
LCR Honda MotoGP |
HONDA |
305.0 |
5 |
Ben SPIES |
USA |
Yamaha Factory Team |
YAMAHA |
303.6 |
6 |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Cardion AB Motoracing |
DUCATI |
302.9 |
7 |
Hiroshi AOYAMA |
JPN |
San Carlo Honda Gresini |
HONDA |
302.9 |
8 |
Hector BARBERA |
SPA |
Mapfre Aspar MotoGP |
DUCATI |
302.9 |
9 |
Loris CAPIROSSI |
ITA |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
301.8 |
10 |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
301.0 |
11 |
Katsuyuki NAKASUGA |
JPN |
Yamaha Factory Team |
YAMAHA |
300.4 |
12 |
Josh HAYES |
USA |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
296.3 |
Maximální rychlost závodu přes tři sta kilometrů za hodinu dosáhli všichni jezdci až na Joshe Hayese z Monster Tech 3. Američan jel na okruhu ve Valencii poprvé, poprvé také v sedle prototypu 800ccm, takže i tak je to z jeho strany výkon hodný poklony. Nejrychlejší byl znovu Andrea Dovizioso, za ním jeho týmoví kolegové Casey Stoner s Danim Pedrosou, ale také čtvrtý Toni Elías, jezdec Hondy týmu LCR. Nejrychlejší Yamaha byla pátého Bena Spiese a Ducati znovu Karla Abrahama, jenž se s top speedem 302,9 kilometrů za hodinu umístil šestý.

Nejvyšší maximální rychlost závodního víkendu GP Valencie - MotoGP:
P. |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Km/h |
|
1 |
Toni ELIAS |
SPA |
LCR Honda MotoGP |
HONDA |
313.2 |
Kvalifikace |
2 |
Casey STONER |
AUS |
Repsol Honda Team |
HONDA |
309.9 |
Kvalifikace |
3 |
Dani PEDROSA |
SPA |
Repsol Honda Team |
HONDA |
309.4 |
Kvalifikace |
4 |
Hector BARBERA |
SPA |
Mapfre Aspar Team MotoGP |
DUCATI |
308.6 |
3. volný trénink |
5 |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Repsol Honda Team |
HONDA |
308.3 |
3. volný trénink |
6 |
Hiroshi AOYAMA |
JPN |
San Carlo Honda Gresini |
HONDA |
308.0 |
3. volný trénink |
7 |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Cardion AB Motoracing |
DUCATI |
306.6 |
Kvalifikace |
8 |
Randy DE PUNIET |
FRA |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
305.9 |
3. volný trénink |
9 |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Rizla Suzuki MotoGP |
SUZUKI |
305.6 |
Kvalifikace |
10 |
Nicky HAYDEN |
USA |
Ducati Team |
DUCATI |
304.2 |
Kvalifikace |
11 |
Loris CAPIROSSI |
ITA |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
303.8 |
3. volný trénink |
12 |
Valentino ROSSI |
ITA |
Ducati Team |
DUCATI |
303.7 |
Kvalifikace |
13 |
Ben SPIES |
USA |
Yamaha Factory Racing |
YAMAHA |
303.6 |
Závod |
14 |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
303.1 |
Kvalifikace |
15 |
Katsuyuki NAKASUGA |
JPN |
Yamaha Factory Racing |
YAMAHA |
300.4 |
Závod |
16 |
Josh HAYES |
USA |
Monster Yamaha Tech 3 |
YAMAHA |
296.9 |
3. volný trénink |
Vůbec nejvyšší maximální rychlost víkendu nastavil v sobotní kvalifikaci Toni Elías, kterému naměřili rychlost 313,2 kilometrů za hodinu. Španělova rychlost ale ani v nejmenším neohrozila místní rekord, který tam od roku 2004 drží Australan Troy Bayliss, jenž s Ducati nastavil maximum na 321,141 kilometrů za hodinu.
Karel Abraham v maximální rychlosti víkendu obsadil sedmé místo a tentokrát byl nejrychlejším jezdcem Ducati čtvrtý Héctor Barberá jemuž se v třetím tréninku podařilo projet měřícím bodem rychlostí 308,6 kilometrů za hodinu. Jezdci tovární stáje Ducati Nicky Hayden a Valentino Rossi figurují v pořadí na desátém a dvanáctém místě.
Výběr směsí pneumatik pro závod Velké ceny Valencie - MotoGP:
Tým (A-Z) |
# |
Jezdec |
Motocykl |
Přední pneumatika |
Zadní pneumatika |
Cardion AB Motoracing |
17 |
Karel Abraham |
Ducati |
střední |
střední |
Ducati Team |
46 |
Valentino Rossi |
Ducati |
měkká |
střední |
|
69 |
Nicky Hayden |
Ducati |
měkká |
střední |
LCR Honda MotoGP |
24 |
Toni Elías |
Honda |
měkká |
střední |
Mapfre Aspar MotoGP |
8 |
Héctor Barberá |
Ducati |
měkká |
střední |
Monster Yamaha Tech3 |
35 |
Cal Crutchlow |
Yamaha |
střední |
střední |
|
41 |
Josh Hayes |
Yamaha |
měkká |
střední |
Pramac Racing Team |
14 |
Randy De Puniet |
Ducati |
měkká |
střední |
|
65 |
Loris Capirossi |
Ducati |
měkká |
střední |
Repsol Honda Team |
4 |
Andrea Dovizioso |
Honda |
měkká |
střední |
|
26 |
Dani Pedrosa |
Honda |
měkká |
střední |
|
27 |
Casy Stoner |
Honda |
střední |
střední |
Rizla Suzuki MotoGP |
19 |
Álvaro Bautista |
Suzuki |
měkká |
střední |
San Carlo Honda Gresini |
7 |
Hiroši Aojama |
Honda |
měkká |
střední |
Yamaha Factory Racing |
11 |
Ben Spies |
Yamaha |
střední |
střední |
|
89 |
Katsuyuki Nakasuga |
Yamaha |
měkká |
střední |
Při výběru směsí pneumatik, byli v případě zadního obutí všichni jednotní, protože preferovali tu tvrdší směs, která byla ve Valencii střední. U předních pneumatik zvolili až na čtyři jezdce všichni jistotu v podobě měkké směsi. Jen Karel Abraham, Cal Crutchlow, Casey Stoner a Ben Spies zariskovali a obuli střední. Posledním dva jmenovaní v závodu obsadili první a druhé místo, což znamená, že tato volba byla rozhodně vítězná.