Německý okruh jezdcům tovární Ducati vyhovuje

Okruh v Sachsenringu je velmi klikatý, kopcovitý a převážně pomalý, takže pro stroje MotoGP až nevhodný, nicméně u jezdců a fanoušků je vysoce oblíbený.

Mezi jeho největší obdivovatele také patří oba jezdci továrního týmu Ducati Casey Stoner a Nicky Hayden. Stoner v Německu získal své první umístění na stupních vítězů, když v roce 2003 na Sachsenringu získal stříbro v závodu kubatury do 125ccm. Jako jezdec MotoGP pak závod v Německu vyhrál v roce 2008.

„Na Sachsenringu se nám v závodech vždy dařilo a já tam získal své vůbec první umístění na stupních vítězů, takže se tam opravdu těším,“ řekl na úvod Casey Stoner. „S motocyklem teď máme o něco větší jistotu, všechno v posledních třech závodech vycházelo dobře a nyní jen potřebujeme o něco zlepšit rychlost, jen pár desetinek.“

„Musíme vyzkoušet pár nových věcí, abychom získali na přilnavosti aniž bychom přišli o dobrý kontakt, který teď s motocyklem máme,“ pokračoval Australan. „Na Sachsenringu rozhodně potřebujete velmi dobrou krajní přilnavost, protože přes tu spoustu dlouhých zatáček potřebujete jet pod plynem jak nejdéle to jde.“

„Také když se dostanete přes vrchol dvanácté zatáčky je zadní část odlehčena, takže tam nutně potřebujete nějakou trakci. Každopádně se na další závod těším, protože pokud se nám tam podaří najít správné nastavení, nabídne nám to příležitost k úspěchu,“ řekl závěrem Casey Stoner.

Nicky Hayden si nemůže vynachválit levotočivý charakter okruhu nedaleko Drážďan. Američan má na Sachsenrigu velmi dobrou bilanci, protože v období let 2004 a 2007 se na této dráze dokázal pokaždé umístit na stupních vítězů.

„Sachsenring je velmi krátký okruh a jeho první část je velmi těsná a technická s pravděpodobně nejpomalejším úsekem zatáček v celém seriálu. Zatáčky jedna, dvě, tři a čtyři jsou všechny na první rychlostní stupeň, to je jak parkoviště!“ řekl Nicky Hayden.

„Přesto jeho druhá část je velmi rychlá s jednou s nejskvělejších zatáček v MotoGP, kterou nazýváme ´Waterfall´(Vodopád) – přijedete tam se zařazenou pětkou a střemhlav se vrhnete do zatáčky naslepo … musíte si tam být hodně jistí nebo jinak přijdete o několik desetin.“

„Je to dráha, kterou mám hodně rád a papírově je pro mě jedna z nejlepších v kalendáři. Líbí se mi jezdit levotočivé zatáčky a těch je tam spousta, takže je rovněž důležité, že tam budeme mít pneumatiku dvojí směsi,“ řekl závěrem Nicky Hayden.

6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz
8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz
19. října | Alex Márquez měl v závěru prvního tréninku velký pád. Jezdec poté musel na prohlídku do zdravotního střediska na ok… odkaz
19. října | A opět prší. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00