Německý okruh jezdcům tovární Ducati vyhovuje

Okruh v Sachsenringu je velmi klikatý, kopcovitý a převážně pomalý, takže pro stroje MotoGP až nevhodný, nicméně u jezdců a fanoušků je vysoce oblíbený.

Mezi jeho největší obdivovatele také patří oba jezdci továrního týmu Ducati Casey Stoner a Nicky Hayden. Stoner v Německu získal své první umístění na stupních vítězů, když v roce 2003 na Sachsenringu získal stříbro v závodu kubatury do 125ccm. Jako jezdec MotoGP pak závod v Německu vyhrál v roce 2008.

„Na Sachsenringu se nám v závodech vždy dařilo a já tam získal své vůbec první umístění na stupních vítězů, takže se tam opravdu těším,“ řekl na úvod Casey Stoner. „S motocyklem teď máme o něco větší jistotu, všechno v posledních třech závodech vycházelo dobře a nyní jen potřebujeme o něco zlepšit rychlost, jen pár desetinek.“

„Musíme vyzkoušet pár nových věcí, abychom získali na přilnavosti aniž bychom přišli o dobrý kontakt, který teď s motocyklem máme,“ pokračoval Australan. „Na Sachsenringu rozhodně potřebujete velmi dobrou krajní přilnavost, protože přes tu spoustu dlouhých zatáček potřebujete jet pod plynem jak nejdéle to jde.“

„Také když se dostanete přes vrchol dvanácté zatáčky je zadní část odlehčena, takže tam nutně potřebujete nějakou trakci. Každopádně se na další závod těším, protože pokud se nám tam podaří najít správné nastavení, nabídne nám to příležitost k úspěchu,“ řekl závěrem Casey Stoner.

Nicky Hayden si nemůže vynachválit levotočivý charakter okruhu nedaleko Drážďan. Američan má na Sachsenrigu velmi dobrou bilanci, protože v období let 2004 a 2007 se na této dráze dokázal pokaždé umístit na stupních vítězů.

„Sachsenring je velmi krátký okruh a jeho první část je velmi těsná a technická s pravděpodobně nejpomalejším úsekem zatáček v celém seriálu. Zatáčky jedna, dvě, tři a čtyři jsou všechny na první rychlostní stupeň, to je jak parkoviště!“ řekl Nicky Hayden.

„Přesto jeho druhá část je velmi rychlá s jednou s nejskvělejších zatáček v MotoGP, kterou nazýváme ´Waterfall´(Vodopád) – přijedete tam se zařazenou pětkou a střemhlav se vrhnete do zatáčky naslepo … musíte si tam být hodně jistí nebo jinak přijdete o několik desetin.“

„Je to dráha, kterou mám hodně rád a papírově je pro mě jedna z nejlepších v kalendáři. Líbí se mi jezdit levotočivé zatáčky a těch je tam spousta, takže je rovněž důležité, že tam budeme mít pneumatiku dvojí směsi,“ řekl závěrem Nicky Hayden.

0:14 | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz
23:50 | Márquez se kvůli incidentu s Viňalesem posune na čtvrté místo. odkaz
23:48 | Hovoří se o tom, že Marquez dostane penalizaci za incident s Vinalesem a posune se do druhé řady, ještě to však není oficiální.
23:43 | Kromě incidentu mezi Marquezem a Viňalesem se řeší i incident mezi Polem Espargarem a Lüthim.
23:24 | Marc gratuluje Alexovi k pole position: odkaz

Harmonogram

GP Amerik, Austin
Pátek 20. dubna
Moto3 1. trénink   16:00–16:40
MotoGP 1. trénink   16:55–17:40
Moto2 1. trénink   17:55–18:40
Moto3 2. trénink   20:10–20:50
MotoGP 2. trénink   21:05–21:50
Moto2 2. trénink   22:05–22:50
Sobota 21. dubna
Moto3 3. trénink   16:00–16:40
MotoGP 3. trénink   16:55–17:40
Moto2 3. trénink   17:55–18:40
Moto3 kvalifikace   19:35–20:15
MotoGP 4. trénink   20:30–21:00
MotoGP 1. kvalifikace   21:10–21:25
MotoGP 2. kvalifikace   21:35–21:50
Moto2 kvalifikace   22:05–22:50
Neděle 22. dubna    
Moto3 warm up   15:40–16:00
Moto2 warm up   16:10–16:30
MotoGP warm up   16:40–17:00
Moto3 závod   18:00
Moto2 závod   19:20
MotoGP závod   21:00