Neuvěřitelné vítězství Marca Márqueze v Estorilu

Podobný scénář, jaký předvedli jezdci nejnižší kubatury v závodu na portugalském okruhu v Estorilu, by pravděpodobně nedokázal vymyslet ani ten nejlepší scénárista z produkce Hollywoodu.
Neuvěřitelné vítězství Marca Márqueze v Estorilu

V nejnižší kubatuře se stále bojuje o titul a vedoucí jezdec šampionátu Marc Márquez závod v Estorilu pořádně zdramatizoval. Nejdřív startoval z jedenácté pozice v třetí řadě a po startu se dokázal obdivuhodným způsobem propracovat až mezi vedoucí jezdce Bancaja Aspar.

Postupně předjel Brita Smithe, ale první Nicolas Terol už měl velký náskok. O ten ale během chvilky přišel, když v nájezdu do první zatáčky chyboval, byl dlouhý a vyjel mimo trať. Stačil se vrátit na první místo, ale jeho náskok byl pryč a začala bitva o vedení v závodu. V nájezdu do sedmého kola ale vyvěsili červené vlajky a závod zastavili.

Když jezdci jeli zaváděcí kolo před startem druhého závodu, Márquez v poslední zatáčce spadl a celkem výrazně poničil svůj stroj Derbi. Musel znovu do boxů a startoval až jako poslední. Nicméně neděle jednatřicátého října byl velkým dnem sedmnáctiletého jezdce týmu Red Bull Ajo Motorsport, protože v závěru druhého klání na devět kol slavil vítězství.

„Byl to mimořádný závod,“ zahájil svůj komentář k portugalské Grand Prix Marc Márquez. „Poprvé jsem si věřil, že pokud by bylo sucho cílem bylo zachovat klid a snažit se následovat Nicola (Terola). Podařilo se mi to právě, když byl na konci rovinky dlouhý, ale to nebylo nic ve srovnání s tím, co  následovalo potom, protože začalo pršet a závod zastavili.“

„Přestalo pršet a my k druhému závodu vyjeli na hladkých pneumatikách. V zaváděcím kole jsem udělal školáckou chybu. Vyjel jsem opatrně a v několika úvodních zatáčkách viděl, že je dráha naprosto suchá, takže jsem se rozhodl na to o něco víc zatlačit, abych zahřál pneumatiky a když jsem najel do poslední zatáčky, jednoduše jsem přišel o motorku.“

„V tomto místě to bylo kompletně promočené a tam jsem také udělal chybu. Pokud máte ale takový tým se zkušenostmi a schopnostmi, které předvedli při opravě motocyklu, všechno je pak mnohem snadnější. Musím jim být velmi vděčný, protože bez nich bych nedokázal závodit a nebyl schopný svou chybu napravit.“

„Startoval jsem poslední a cílem bylo pokusit se bodovat, ale po vydařeném startu jsem viděl, že to jde dobře a pomyslel si, že bych mohl vyhrát, tak jsem to zkusil. V posledním kole jsem do toho dal maximum, vyhrál jsem a udělal důležitý krok vstříc mistrovskému titulu, ale zatím ještě není konec,“ řekl Marc Márquez, vedoucí jezdec průběžného hodnocení šampionátu do 125ccm.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00