Nic nového se bohužel nestalo

Před kvalifikací na Velkou cenu Malajsie snad všechny motocyklové fanoušky český závodník Jakub Kornfeil pořádně namlsal. Druhé místo v prvním volném tréninku, šesté místo ve třetím volném tréninku, tahle pěkná umístění z volných jízd znamenala opravdu solidní šesté místo v kombinovaných výsledcích. Ale co kvalifikace?
Nic nového se bohužel nestalo

Po tak vydařených volných trénincích mohl Jakub Kornfeil do kvalifikace rozhodně nastupovat s nemalými očekáváními. No jo, jenže když se na motorce pilot necítí stoprocentně, pak ani výsledek nemůže být stoprocentní. Ještě zhruba jedenáct minut před koncem se Kornfeil pohyboval na šestém místě. Pak zajel do boxů, aby si pro poslední část měřené sekce změkčil nastavení předních tlumičů. Bohužel ale místo jejich změkčení došlo ke ztvrzení, což samozřejmě ovlivnilo i chování zadního kola Jakubova motocyklu a následně také celkový pocit z chování celého stroje na závodní trati. I tak se však Jakubovi podařilo v úplně posledním kole zajet své nejrychlejší kvalifikační kolo a ze šestnácté pozice se tak alespoň trošičku posunout na konečnou čtrnáctou pozici.

Klepněte pro větší obrázek 

Jakub Kornfeil: „Já opravdu nevím, co k tomu říct. Už si tak trošku připadám, že se neustále za něco omlouvám. Co mám ale dělat, když to prostě nefunguje? Volné tréninky byly doslova „peckovní“. Zato kvalifikace za moc nestála. Když jsem zajel naposled do boxu, řekl jsem Mirkovi, že je potřeba změkčit tlumiče, místo toho je ale ztvrdil. Nevím, co si o tom mám myslet. Věřil jsem si na desítku, protože je mi jasné, že s kvalifikacemi je opravdu potřeba něco udělat. Bohužel se tak ale zase nestalo. Troufnu si říct, že čtrnácté místo není úplně nejhorší, ale asi každému, kdo to sledoval, musí být jasné, že jsme měli našlápnuto na úplně jiný výsledek. O to víc mě neskutečně štve, že na desáté místo jsme ztratili jen něco málo přes dvě desetinky. Každopádně už se stalo a před námi stojí závod. Jsem nachystaný se prát až do konce. Myslím, že jsem dobře fyzicky připravený, což mi doufám v závěru zítřejšího závodu nějak pomůže. Chtěl bych týmu poděkovat za volné tréninky, nicméně v kvalifikaci se stalo něco, co se stát vůbec nemělo!“

 

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00