Nic nového se bohužel nestalo

Před kvalifikací na Velkou cenu Malajsie snad všechny motocyklové fanoušky český závodník Jakub Kornfeil pořádně namlsal. Druhé místo v prvním volném tréninku, šesté místo ve třetím volném tréninku, tahle pěkná umístění z volných jízd znamenala opravdu solidní šesté místo v kombinovaných výsledcích. Ale co kvalifikace?
Nic nového se bohužel nestalo

Po tak vydařených volných trénincích mohl Jakub Kornfeil do kvalifikace rozhodně nastupovat s nemalými očekáváními. No jo, jenže když se na motorce pilot necítí stoprocentně, pak ani výsledek nemůže být stoprocentní. Ještě zhruba jedenáct minut před koncem se Kornfeil pohyboval na šestém místě. Pak zajel do boxů, aby si pro poslední část měřené sekce změkčil nastavení předních tlumičů. Bohužel ale místo jejich změkčení došlo ke ztvrzení, což samozřejmě ovlivnilo i chování zadního kola Jakubova motocyklu a následně také celkový pocit z chování celého stroje na závodní trati. I tak se však Jakubovi podařilo v úplně posledním kole zajet své nejrychlejší kvalifikační kolo a ze šestnácté pozice se tak alespoň trošičku posunout na konečnou čtrnáctou pozici.

Klepněte pro větší obrázek 

Jakub Kornfeil: „Já opravdu nevím, co k tomu říct. Už si tak trošku připadám, že se neustále za něco omlouvám. Co mám ale dělat, když to prostě nefunguje? Volné tréninky byly doslova „peckovní“. Zato kvalifikace za moc nestála. Když jsem zajel naposled do boxu, řekl jsem Mirkovi, že je potřeba změkčit tlumiče, místo toho je ale ztvrdil. Nevím, co si o tom mám myslet. Věřil jsem si na desítku, protože je mi jasné, že s kvalifikacemi je opravdu potřeba něco udělat. Bohužel se tak ale zase nestalo. Troufnu si říct, že čtrnácté místo není úplně nejhorší, ale asi každému, kdo to sledoval, musí být jasné, že jsme měli našlápnuto na úplně jiný výsledek. O to víc mě neskutečně štve, že na desáté místo jsme ztratili jen něco málo přes dvě desetinky. Každopádně už se stalo a před námi stojí závod. Jsem nachystaný se prát až do konce. Myslím, že jsem dobře fyzicky připravený, což mi doufám v závěru zítřejšího závodu nějak pomůže. Chtěl bych týmu poděkovat za volné tréninky, nicméně v kvalifikaci se stalo něco, co se stát vůbec nemělo!“

 

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00