Niccolo Canepa si v domácí GP dojel pro deváté místo

Kallia zradilo jeho nastavení motocyklu na suchou dráhu.
Klepněte pro větší obrázekVelká cena Itálie v mnohém připomínala tu poslední, kterou jezdci královské kubatury absolvovali na francouzském okruhu v Le Mans, ale tentokrát byl výsledek pro tým Pramac Racingu aspoň z poloviny lepší.

Niccolo Canepa si pro sebe v dnešním závodu v Mugellu zajistil zatím nejlepší výsledek sezony. Motocykl s nastavením na mokro mu celkem nesednul, ale po jeho výměně za GP9 nastavenou na sucho se situace obrátila a Ital získával ztracené pozice zpátky.

„Dneska jsem velmi šťastný,“ uvedl italský mladík ve službách Pramac Racingu Niccolo Canepa. „Ze začátku jsem byl na mokrém povrchu poslední. Neměl jsem vůbec potřebnou jistotu, abych dokázal jezdit tak, jak bych rád.“

„Když byly podmínky na dráze lepší začal jsem registrovat velmi zajímavé časy na kolo,“ pokračoval Canepa. „Moje první deváté místo v moji první italské Grand Prix v MotoGP není vůbec špatné.“

„Teď je před námi závod v Barceloně. Je to další dráha, kterou znám celkem dobře a kde si myslím můžeme vybojovat další dobrý výsledek,“ řekl závěrem Niccolo Canepa.

Velmi zajímavá situace u Pramac Racingu je v tom, že jim dnes motocykly fungovaly zcela opačně. V případě Mika Kallia zase perfektně jel motocykl nastavený na mokro, ale zcela katastrofálně se ukázalo pro finského jezdce jeho nastavení na suchou dráhu.

Klepněte pro větší obrázek„S prvním motocyklem to vypadalo, že to půjde dobře, ale nevím co se stalo s motocyklem, který byl nastavený na suchou dráhu,“ řekl Mika Kallio, který dnešní závod v Mugellu dokončil na třináctém místě. „V prvních dvou zatáčkách jsem jel jen padesátkou, ale motocykl mě vůbec nechtěl poslouchat.“

„V druhé zatáčce jsem téměř vyjel z dráhy,“ pokračoval finský jezdec Pramac Racingu. „V prvních dvou kolech jsem jel opravdu velmi pomalu a to mě připravilo o hodně pozic. Situace byla nezvládnutelná a nyní musíme zkontrolovat, kde to bylo špatně.“
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00