Nicky Hayden je po pátku nejrychlejším jezdcem Ducati

První trénink na mokrém povrchu okruhu v Estorilu zvládl u Ducati nejlépe Nicky Hayden, když za prvním Lorenzem zaostal jen o jednu desetinu sekundy. Casey Stoner si připsal čtvrtý čas.
Nicky Hayden je po pátku nejrychlejším jezdcem Ducati

Američan dokázal spolu se svým týmem přizpůsobit GP10 velmi dobře mokrým podmínkám a pokud bude pršet také v sobotu, nastavení na mokro bude v případě Ducati jejich silnou zbraní. Jisté je jedno, správné nastavení motocyklů do mokra bude v Portugalsku alfou a omegou úspěchu.

„Ráno bylo na dráze až příliš moc vody, aby šlo jezdit, byla to řeka, takže jsme museli počkat do odpoledne, abychom si zkontrolovali pár věcí,“ uvedl Nicky Hayden. „Tato dráha nemá vekou přilnavost, zvlášť na zadní části motorky. Není tam nijak drsný povrch, ale měl jsem skutečně velmi dobrý kontakt s předkem a teď jen potřebujeme udělat určitá zlepšení na zadní části motorky.“

„Víme, že Ducati velmi dobře funguje v dešti, protože má dobrý systém řízení motoru a to nám dává potřebnou kontrolu,“ pokračoval Američan. „Nedávno jsem byl na mokru celkem rychlý, ale nějakou dobu mi to trvá. Pokud bude v neděli mokrý závod a plánuji být konkurenceschopný, tak musíme být rychlí hned od začátku, což je oblast, na které zítra musíme zapracovat, pokud bude pršet.“

Casey Stoner řešil problémy s přilnavostí pneumatik a vzhledem k tomu, že na sobotu hlásí intenzivní dešťové přeháňky, je jeho úkolem číslo jedna vyladit nastavení do mokra a připravit se na možný závod na mokré dráze. Předpověď totiž není ohledně počasí nijak optimistická a Australan na mokré dráze umí zajet dobrý závod.

„Máme pocit, že jsme dnes mohli a měli být rychlejší, ale z nějakého důvodu jsme bojovali s přilnavostí okraje pneumatik. Když jsem motorku zvedl tak trakce byla dobrá, ale ne přilnavost na okraji. Rovněž jsme měli nějaký problém na předních brzdách a já se musel každé zatáčce přizpůsobit,“ komentoval páteční trénink Casey Stoner. „Teď na nás čeká nějaká práce, kterou musíme udělat, ale právě teď se cítím v pohodě.“

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00