Nicky Hayden je po pátku nejrychlejším jezdcem Ducati

První trénink na mokrém povrchu okruhu v Estorilu zvládl u Ducati nejlépe Nicky Hayden, když za prvním Lorenzem zaostal jen o jednu desetinu sekundy. Casey Stoner si připsal čtvrtý čas.
Nicky Hayden je po pátku nejrychlejším jezdcem Ducati

Američan dokázal spolu se svým týmem přizpůsobit GP10 velmi dobře mokrým podmínkám a pokud bude pršet také v sobotu, nastavení na mokro bude v případě Ducati jejich silnou zbraní. Jisté je jedno, správné nastavení motocyklů do mokra bude v Portugalsku alfou a omegou úspěchu.

„Ráno bylo na dráze až příliš moc vody, aby šlo jezdit, byla to řeka, takže jsme museli počkat do odpoledne, abychom si zkontrolovali pár věcí,“ uvedl Nicky Hayden. „Tato dráha nemá vekou přilnavost, zvlášť na zadní části motorky. Není tam nijak drsný povrch, ale měl jsem skutečně velmi dobrý kontakt s předkem a teď jen potřebujeme udělat určitá zlepšení na zadní části motorky.“

„Víme, že Ducati velmi dobře funguje v dešti, protože má dobrý systém řízení motoru a to nám dává potřebnou kontrolu,“ pokračoval Američan. „Nedávno jsem byl na mokru celkem rychlý, ale nějakou dobu mi to trvá. Pokud bude v neděli mokrý závod a plánuji být konkurenceschopný, tak musíme být rychlí hned od začátku, což je oblast, na které zítra musíme zapracovat, pokud bude pršet.“

Casey Stoner řešil problémy s přilnavostí pneumatik a vzhledem k tomu, že na sobotu hlásí intenzivní dešťové přeháňky, je jeho úkolem číslo jedna vyladit nastavení do mokra a připravit se na možný závod na mokré dráze. Předpověď totiž není ohledně počasí nijak optimistická a Australan na mokré dráze umí zajet dobrý závod.

„Máme pocit, že jsme dnes mohli a měli být rychlejší, ale z nějakého důvodu jsme bojovali s přilnavostí okraje pneumatik. Když jsem motorku zvedl tak trakce byla dobrá, ale ne přilnavost na okraji. Rovněž jsme měli nějaký problém na předních brzdách a já se musel každé zatáčce přizpůsobit,“ komentoval páteční trénink Casey Stoner. „Teď na nás čeká nějaká práce, kterou musíme udělat, ale právě teď se cítím v pohodě.“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30