Nicky Hayden: Očekávání fanoušků jsou vysoká

Američan dva roky spolupracoval s Casey Stonerem, tvrdě na sobě dřel a výsledky v druhém roce u tovární Ducati byly znát. Letos se znovu setkal v jednom týmu s Valentinem Rossim.
Nicky Hayden: Očekávání fanoušků jsou vysoká

Američan má výhodu zkušeností se strojem Desmosedici, protože ty jeho nový týmový kolega nemá žádné. Hayden je jezdcem, který si nikdy nestěžuje, naopak je to chlapík, který dokáže zatnout zuby, tvrdě pracovat, zkoušet nové věci a tím pádem se také postupně zlepšovat.

Nicky Hayden přijel do italského zimního střediska, aby se zúčastnil jednadvacátého ročníku akce Wrooom 2011 a při té příležitosti mu zástupci světových médií položili několik otázek. Je celkem jasné, že většina z nich měla společného jmenovatele – Valentina Rossiho.

Máte obavy, že změny, které Valentino Rossi požaduje na motocyklu vás negativně ovlivní pokud máte rozdílné styly jízdy?
Nicky Hayden: „Ani ne. Z větší části, co do této chvíle vím, je hodně jeho připomínek podobných těm, co si myslím já, takže se do jisté míry těším na jeho informace a zpětnou vazbu. Je tu už dlouho, má značné zkušenosti a není to žádný blázen, takže ví, co dělá. Doufejme, že jeho zkušenosti a zkušenosti jeho mechaniků můžou přispět ke zlepšení našeho motocyklu.“

„Když jsem byl minulý měsíc v Boloni, tak jeho chlapi stavěli motorku a vztahy mezi jeho týmem a mým týmem mi přišly velmi dobré. Těším se na jeho přísun informací. Uvidíme, jak to půjde až se dají věci do pohybu. Samozřejmě chce nějaké změny, ale z velké části to vnímám jako pozitivum.“

Loni Casey Stoner hovořil o tom, že jsou nějaké problémy s předkem motocyklu a párkrát také spadl. Zdá se, že máte stejný problém? Vypadá to, že na to samé si také stěžoval Valentino.
Nicky Hayden: „Určitě je to jedna z oblastí, kterou chceme zlepšit, udělat předek motorky lepší. Byl tam velmi špatný kontakt s předkem, Casey měl pár problémů a já myslím byl loni na zemi víckrát než v kterékoliv předchozí sezoně, celkem jedenáctkrát. Takže se to pokusím trošku omezit, trošku víc to pochopit a mít tam nějakou rezervu, aby nebylo příliš pozdě až taková situace nastane.“

„S naši motorkou také někdy válčíme při zatáčení a to zejména, když nejsme na brzdách. Takže teď  máme nějaké nápady, které chceme vyzkoušet v Malajsii, abychom doufám jen nezlepšili kontakt s předkem, ale motocykl učinili lépe ovladatelným a řiditelným v zatáčkách, zejména když nebrzdíme.“

Je pro vás zklamáním, že po dvou letech budování své pozice u Ducati teď máte dalšího silného týmového kolegu v podobě Valentina Rossiho?
Nicky Hayden: „Těším se na to. Provedli jsme nějaké změny, pár drobných úprav, přidali pár členů týmu a pár inženýrů k tomu, aby mi pomáhali. Mám kole sebe silný tým správných chlapů.“

„Vím to dobře, být týmovým kolegou Valentina nebude jednoduché. Ale to mě opravdu neděsí. Soustředím se na svou práci a na svou stránku věci. Proto si myslím, že to bude fungovat. Je mi samozřejmě jasné, že toho hodně přinese. To je tak, když získáte chlapa, který vyhrál tolik závodů, kolik jich vyhrál on. Opravdu tu nevidím nic, co by mělo naši polovinu garáže nějak trápit.“

„Těším se na tuto výzvu. Samozřejmě to není jednoduché. Na to, co si přejet je třeba si dávat pozor, ale silný týmový kolega je v našem sportu pro vás možnost srovnání. Samozřejmě se teď nechci dostat někde stranou, takže potřebuji dobít baterie, zvednout se a dát o sobě vědět. Samozřejmě to pro mě představuje velký úkol, ale těším se na to a myslím, že to bude hezká zábava.“

„V Itálii je motivace opravdu velmi vysoká, takže očekávání z řad fanoušků jsou vysoká. Ani si teď neumím představit jaká bude atmosféra, když přijedeme do Mugella. Myslím, že to bude hodně zajímavá fáze pro náš tým.“

Klepněte pro větší obrázek

Řekl jste, že podobné komentáře k motocyklu jako vy měl také Valentino. Naskytla se vám už  příležitost si spolu o tom promluvit a jak často si myslíte budete na toto téma spolu diskutovat?
Nicky Hayden: „Trošku jsme o tom mluvili. Nebylo to tak, že bychom si sedli, zavřeli dveře a měli poradu nebo něco takového, ale měli jsme takovou všeobecnou debatu ohledně motocyklu. Máme poměrně otevřený vztah, nic co by se lišilo od toho, kdy jsme byli s Valentinem naposledy nebo některým jiným kolegou. Takové úplně normální povídání.“

Když jste byli společně s Valentinem týmovými kolegy u Hondy, jezdili jste podobné nastavení?
Nicky Hayden: „Ve Valencii jsem na toto téma žertoval a řekl, že když jsme byli naposledy týmovými kolegy, tak jsem ho vzal pod svá křídla … . Když jsme byli posledně týmovými kolegy, tak jsem byl nováčkem. Všechno bylo nové a my měli skutečně dobrý základ. Tehdy jste toho u Hondy skutečně moc neměnili, více méně se nasadily pneumatiky a doplnilo palivo.“

„Od té doby proběhlo v MotoGP hodně změn. V současné době máme mnohem víc možností a to zejména v případě elektroniky. Tehdy jsme měli takový víc superbikový styl, moc se toho neměnilo, jen nějaký ten materiál. Myslím, že tehdy jely všechny Hondy podobné nastavení.“

Poslední měsíc jste strávil doma, dělal jste nějakou speciální přípravu?
Nicky Hayden: „Absolvoval jsem drobnou operaci karpálního tunelu v zápěstí. Ve své kariéře jsem měl hned na začátku jednu operaci, ale letos mi v některých závodech dělala ruka problémy,  což se projevovalo ztrátou citu v ruce na brzdě a plynu, takže jsem to dal do pořádku. Byl to opravdu jen takový drobný zásah. A potom takové normální věci, když jste doma a nikam necestujete.“

Na začátku jste řekl, že k Ducati Corse přišli nějací další inženýři, to znamená, že budou na dráze?
Nicky Hayden: „Neříkám, že jich je hodně, ale budu mít na své straně jednoho. Někteří přišli ze superbikového týmu Ducati a s příchodem Karla Abrahama tu bude letos další Ducati, takže někteří naši chlapi šli k němu, aby mu pomáhali. Neřekl bych, že jich je hodně, ale pár jich tu bude. V době, kdy jsou motocykly stále vyspělejší, potřebujete víc lidí.“

Pokračujete dál s Juanem Martinezem?
Nicky Hayden: „Každopádně, Juan je můj šéfmechanik. V mém premiérovém roce u Ducati jsme spolu nepracovali v předsezonní přípravě, takže loni mi skutečně hodně pomohlo, že jsme se nemuseli navzájem poznávat poté, co začala sezona. V době mimo sezonu nám rozhodně pomohlo se poznat. Od Valencie jsme byli v kontaktu a diskutovali spolu. Mám na své straně správné kluky a on tam určitě bude.“

Snažíte se mít ještě různé velikosti předních vidlic?
Nicky Hayden: „Myslím, že velikost už máme pevně stanovenou.“

A jaký to bude průměr?
Nicky Hayden: „Je to vidlice, s kterou jsme ukončili sezonu. Ta z Valencie.“

Loni Valentino nesdílel se svým týmovým kolegou svá data. Proběhla už na toto téma nějaká diskuse?
Nicky Hayden: „O tom jsme opravdu nemluvili. Vidím to jako otevřenou záležitost. Společně jsme byli trochu ve Valencii a právě teď je to zdá se mezi oběma stranami otevřené. Nečekám, že tu bude nějaká dělící příčka, to opravdu nesedí stylu práce a mentalitě Ducati. Možná to všechno funguje, ale Ducati je jako skutečná rodina a tým jako celek, ne jenom ten náš, ale také satelitní týmy. Inženýři tam pracují společně. Samozřejmě budeme chtít různé věci v jiném čase, ale vidím to jako velmi dobrou pozici. Nebude těžké pracovat společně, když bude třeba.“

„Co se Ducati týče, tak je to hodně otevřená kniha. Všichni inženýři pracují ze stejného kamionu a do jisté míry si myslím, že to je na Ducati rozhodně velmi pozitivní věc. Je to menší společnost než někteří ostatní výrobci, ale to oni nahradí kolektivní prací a osobním postojem.“

Kdo bude vašim nejtěžším soupeřem mimo Valentina?
Nicky Hayden: „V MotoGP nejsou žádní flákači. Jorge Lorenzo, je to teď chlap s titulem, ale pokud si projedete seznam tak jsou tam všichni solidní a všichni to jsou hráči. Proto MotoGP miluji a vím, že to letos bude velká výzva. Takže nebudu vybírat toho nejtěžšího soupeře, protože to jsou všichni adepti na vítězství.“

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz