Nicky Hayden ve srovnání s Melandrim a Capirossim

Nejlépe si zatím s 800ccm Ducati poradil Capirossi.
Po pěti letošních závodech Grand Prix má Nicky Hayden z tovární Ducati na kontě celkem třináct bodů, což je nejmenší skóre jezdce Ducati ve srovnání s bodovým ziskem jeho dvou předchůdců ve stejném období. V roce 2008 měl po pátém kole šampionátu Marco Melandri čtyřiadvacet bodů a Loris Capirossi, který u italského týmu závodil v roce 2007 jich měl celkem osmatřicet.

Melandriho čtyřiadvacet bodů bylo výsledkem dokončených prvních pěti závodů sezony 2008 včetně Velké ceny Číny, kde si připsal svůj vůbec nejlepší výsledek u Ducati a body za páté místo. Nicméně v tomto roce už v kalendáři závodů Šanghaj chybí a portugalský Estoril si vyměnil datum konání s japonskou Motegi.

Pokud provedeme součet bodů, které získal Melandri v minulém roce a Hayden letos v závodech Grand Prix v Kataru, Japonsku, Španělsku, Francii a Itálii, tak dojdeme k číslu třináct a tento bodový zisk je u obou jezdců naprosto stejný.

Nejlepší výsledek Nicky Haydena je po pěti kolech šampionátu dvanácté místo. To získal v Kataru, Francii a Itálii. Naopak v Japonsku závod nedokončil a ve Španělsku byl patnáctý.

Nejlepším umístěním Melandriho bylo ve stejných pěti závodech jedenácté místo z Kataru a osudným se mu stala domácí dráha v italském Mugellu, kde v roce 2008 závod nedokončil.

Zatím je na tom nejlépe Loris Capirossi, který dokázal mimo Stonera vyhrát s 800ccm Ducati závod Grand Prix. Podařilo se mu to v roce 2007 v japonské Motegi a ve stejných pěti Velkých cenách jako jeho dva nástupci získal tehdy s GP7 šestačtyřicet bodů.

Po pěti kolech letošního šampionátu je Nicky Hayden v průběžném pořadí na patnáctém místě a na Casey Stonera ztrácí sedmasedmdesát bodů. Pro srovnání byl loni Melandri třináctý se ztrátou dvaatřiceti bodů a v případě Lorise Capirossiho to v roce 2007 byla sedmá pozice s čtyřiašedesátibodovou ztrátou.

Loris Capirossi se v celkovém hodnocení královské kubatury umístil v roce 2007 na sedmém místě než Klepněte pro větší obrázekodešel ze služeb Ducati k japonské Suzuki. Marco Melandri byl o rok později s GP8 v celkovém hodnocení sedmnáctý a nakonec přestoupil k soukromému týmu Hayate Racing. Z toho rovněž vyplývá, že po boku Casey Stonera zatím jeho týmový kolega vydržel jen jednu sezonu.

V letošním roce jede Melandri s Kawasaki ZX-RR bez tovární podpory a na kontě má po pěti závodech už osmačtyřicet bodů, jedno druhé místo v Le Mans a drží si šestou příčku v celkovém hodnocení šampionátu. Pokud srovnáme jeho výsledky ze stejných pěti okruhů v minulém roce, tak je tento italský jezdec bohatší o pětatřicet bodů.


22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00