Nicky Hayden ve srovnání s Melandrim a Capirossim

Nejlépe si zatím s 800ccm Ducati poradil Capirossi.
Po pěti letošních závodech Grand Prix má Nicky Hayden z tovární Ducati na kontě celkem třináct bodů, což je nejmenší skóre jezdce Ducati ve srovnání s bodovým ziskem jeho dvou předchůdců ve stejném období. V roce 2008 měl po pátém kole šampionátu Marco Melandri čtyřiadvacet bodů a Loris Capirossi, který u italského týmu závodil v roce 2007 jich měl celkem osmatřicet.

Melandriho čtyřiadvacet bodů bylo výsledkem dokončených prvních pěti závodů sezony 2008 včetně Velké ceny Číny, kde si připsal svůj vůbec nejlepší výsledek u Ducati a body za páté místo. Nicméně v tomto roce už v kalendáři závodů Šanghaj chybí a portugalský Estoril si vyměnil datum konání s japonskou Motegi.

Pokud provedeme součet bodů, které získal Melandri v minulém roce a Hayden letos v závodech Grand Prix v Kataru, Japonsku, Španělsku, Francii a Itálii, tak dojdeme k číslu třináct a tento bodový zisk je u obou jezdců naprosto stejný.

Nejlepší výsledek Nicky Haydena je po pěti kolech šampionátu dvanácté místo. To získal v Kataru, Francii a Itálii. Naopak v Japonsku závod nedokončil a ve Španělsku byl patnáctý.

Nejlepším umístěním Melandriho bylo ve stejných pěti závodech jedenácté místo z Kataru a osudným se mu stala domácí dráha v italském Mugellu, kde v roce 2008 závod nedokončil.

Zatím je na tom nejlépe Loris Capirossi, který dokázal mimo Stonera vyhrát s 800ccm Ducati závod Grand Prix. Podařilo se mu to v roce 2007 v japonské Motegi a ve stejných pěti Velkých cenách jako jeho dva nástupci získal tehdy s GP7 šestačtyřicet bodů.

Po pěti kolech letošního šampionátu je Nicky Hayden v průběžném pořadí na patnáctém místě a na Casey Stonera ztrácí sedmasedmdesát bodů. Pro srovnání byl loni Melandri třináctý se ztrátou dvaatřiceti bodů a v případě Lorise Capirossiho to v roce 2007 byla sedmá pozice s čtyřiašedesátibodovou ztrátou.

Loris Capirossi se v celkovém hodnocení královské kubatury umístil v roce 2007 na sedmém místě než Klepněte pro větší obrázekodešel ze služeb Ducati k japonské Suzuki. Marco Melandri byl o rok později s GP8 v celkovém hodnocení sedmnáctý a nakonec přestoupil k soukromému týmu Hayate Racing. Z toho rovněž vyplývá, že po boku Casey Stonera zatím jeho týmový kolega vydržel jen jednu sezonu.

V letošním roce jede Melandri s Kawasaki ZX-RR bez tovární podpory a na kontě má po pěti závodech už osmačtyřicet bodů, jedno druhé místo v Le Mans a drží si šestou příčku v celkovém hodnocení šampionátu. Pokud srovnáme jeho výsledky ze stejných pěti okruhů v minulém roce, tak je tento italský jezdec bohatší o pětatřicet bodů.


5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00