Nicky Hayden: Zatím to jde lépe, než jsem čekal

Američan poděkoval Ducati za důvěru a Hondě za podporu.
Ve velmi dobré náladě byl Nicky Hayden, když hovořil s motogp.com o své nové kapitole v životě jezdce královské kubatury světového šampionátu. V rozhovoru, který Hayden poskytl, poděkoval Ducati za projevenou důvěru, když mu nabídli spolupráci a tovární motocykl a Hondě zase poděkoval za jejich podporu v uplynulých letech.

Nicky Hayden zejména poděkoval vedoucímu projektu Ducati MotoGP Livio Suppovi, když řekl: „Lidé v Marlboro a všichni od Ducati ukázali, že mi věří a to zejména Livio. Velmi se snažil, aby mě dostal do týmu a já jsem za to vděčný. Proto nechci, aby vypadali nerozumně, ale raději jako rázní lidé s vizí a já budu chtít odvést dobrou práci.“

Ke svému odchodu od Hondy Hayden uvedl: „V minulém roce to už začalo být s týmem místy napjaté, ale nakonec jsem od Hondy odešel v dobrém a na těch devět let s nimi jsem hrdý. Především byla dobrá spolupráce s lidmi od americké Hondy a jsem vděčný svým mechanikům, protože všichni na mé straně garáže, pro mě pracovali velmi tvrdě.“

Nicky Hayden si velmi pochvaluje i svého týmového kolegu a rovněž světového šampióna Casey Stonera, s kterým má nejen společný jazyk, ale rovněž mají oba podobnou závodní minulost. Na adresu Australana Hayden řekl: „V tomto sportu jede každý ve své vlastní lodi. Půjdeme cestou mnoha nastavení, ale právě nyní, když máme omezený čas k testování a zkoušíme věci, abychom snížili náklady si myslím je lepší pracovat společně. Zaručeně budeme chtít jeden druhého porazit a porazit tady Caseyho, tak to by byl skvělý pocit.“

Ohledně motocyklu Hayden nešetřil chválou, přesto pro něho nebylo jednoduché se rozhodnout a podepsat smlouvu s vědomím, že někteří dobří jezdci ji v minulosti nebyli za žádnou cenu schopni zkrotit.

„Motocykl je úžasný, motor je opravdu výkonný, kontakt s přední částí je skvělý a je velmi stabilní v rychlých zatáčkách,“ rozplýval se americký jezdec předtím než přiznal: „Není to snadný motocykl a nebudu lhát, je to pořádná výzva. Ale tento sport není snadný! Motocykl se mi líbí a uvědomuji si, že na něm potřebuji jet rychleji. Byli tu někteří skvělí jezdci, kteří s ním zápasili a přiznávám, že i já jsem byl před podpisem smlouvy nervózní. Přemýšlel jsem, zda to může být opravdu dobré nebo to může být katastrofa. Zatím to jde lépe, než jsem čekal,“ uvedl závěrem Nicky Hayden, jezdec továrního týmu Ducati.
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00