Nová éra pro tovární tým Yamahy

YZR-M1 bude v letošním roce čelit nástupu zejména ze strany Hondy, která se v úvodním testu sezony předvedla v dobrém světle. Yamaha ale v posledních třech letech kralovala a má potenciál v tom pokračovat.
Nová éra pro tovární tým Yamahy

V Malajsii dnes proběhla oficiální prezentace továrního týmu Yamahy a dvojice jejich jezdců Jorge Lorenza a Bena Spiese. Na tiskové konferenci byl s oběma závodníky jejich nový šéf týmu Massimo Meregalli, manažer Lorenzova týmu Wilco Zeelenberg a ředitel závodního oddělení Lin Jarvis.

„Jsem velmi rád, že zde zahajuji přípravu na další sezonu s Yamahou,“ uvedl Jorge Lorenzo. „Vyhrát mistrovství světa byl loni neuvěřitelně krásný pocit, ale nyní opět začínáme od začátku. Mám skvělý tým lidí a s tím, co v průběhu zimy odvedli technici v japonské továrně věřím, že budeme v tomto roce ještě úspěšnější.“

Ben Spies během prezentace poznamenal: „Loni jsme opravdu hodně zapracovali, což nám vyneslo místo v továrním týmu Yamahy a je to skvělý pocit být tady vedle Joregeho. Letošní ročník je pro Yamahu velmi speciální s padesátiletým výročím závodění v Grand Prix, takže jsem opravdu nadšený, že jsem součástí toho všeho. Barevná kombinace se mi hodně líbí a jsem velkým fanouškem tohoto designu.“

„Jsem hrdý, že jsem zde na slavnostní prezentaci továrního týmu Yamahy pro rok 2011, který pro tým představuje začátek jeho nové éry,“ uvedl Lin Jarvis. „S výročím padesáti let v seriálu mistrovství světa je to pro nás důležitý rok, který zahajujeme nejen s úřadujícím mistrem světa Jorge Lorenzem, ale také vítáme u tovární Yamahy Nováčka roku 2010 Bena Spiese.“

Klepněte pro větší obrázek

Technická specifikace Yamaha YZR-M1:

Motor: vodou chlazený, řadový, čtyřdobý čtyřválec
Výkon: přes 200 koní (147 KW)
Maximální rychlost: přes 320 Km/h
Převodovka: kazetová, šestirychlostní s alternativními převody
Podvozek: zdvojený hliníkový delta box s nastavitelnou geometrií, rozvorem a výškou
Odpružení: přední teleskopická vidlice upside down Öhlins, zadní tlumič Öhlins s nastavitelným předpětím pružiny, alternativní odpružení zadního kola
Kola: MFR Forget Magnesium - 16,5 palce přední a 16,5 palce zadní
Pneumatiky: Bridgestone - 16,5 palce přední a 16,5 palce zadní
Brzdy: Brembo – dva přední 320mm karbonové brzdové kotouče s párem čtyřpístkových třmenů. Zadní 220mm ocelový kotouč s dvoupístkovým třmenem.
Váha: 150 Kg, v souladu s předpisy FIM

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00