Nová Kawasaki Ninja ZX-RR na Jacqua udělala dojem

V pátek a sobotu proběhl v Eastern Creeku privátní test ZX-RR 2009.
Po dvou dnech testování na okruhu v australském Eastern Creeku, je zkušební jezdec Kawasaki Olivier Jacque optimistický ve věci potenciálu nového modelu ZX-RR pro rok 2009.

Francouzský jezdec a jeho kolega Tamaki Serizawou, pracovali v pátek a sobotu s testovacím týmem Kawasaki na australském okruhu, který v minulosti figuroval v kalendáři závodů světového šampionátu. Oba jezdci měli za úkol vyzkoušet a ověřit některá zlepšení, na kterých továrna během zimy pracovala.

Olivier Jacque k dvoudennímu privátnímu testu v Austrálii uvedl: „Je to teprve první verze, takže je tam všechno zbrusu nové. Máme nový podvozek a nový motor. To zabere nějaký čas, všechno správně nastavit, ale první dojem je pozitivní.“

„Nový podvozek nabízí lepší odezvu u přední části, což byl problém v minulé sezóně. V zimě jsme se na to podívali a teď máme daleko větší stabilitu na přední straně, což pomáhá při zatáčení. Samozřejmě tam je stále práce, kterou je třeba ještě udělat.“

„V minulém roce jsme měli problémy s předkem. Vyzkoušeli jsme několik věcí, ale nebyla to cesta tím správným směrem,“ uvedl francouzský testovací jezdec Kawasaki a pokračoval: „Přesto těch něco málo kol, které jsme najeli s novým motocyklem, vypadá jako velký pokrok, takže jsem si jistý. Byl to jen test, ale technici pracovali velmi tvrdě během zimy, aby našli řešení problému. Testovali jsme, abychom viděli, jak se co zlepšilo a funguje to dobře.“

Na otázku motogp.com, jak je na tom u nového motocyklu jeho zadní část, Jacque odpověděl: „Ještě musíme udělat některé úpravy vzhledem k zadním tlumičům a tuhosti kyvného ramene. Také jsem byl naposledy v Eastern Creeku před čtrnácti nebo patnácti lety a to jsem byl tehdy ve čtvrtlitrech, takže je těžké tam něco srovnávat.“

Francouzský jezdec, který má na svém kontě titul mistra světa, když působil v čtvrtlitrové kubatuře světového šampionátu, dále uvedl, že příští testy budou rovněž v Austrálii, ale na jiném okruhu, kde bude mít právě možnost lepšího srovnání.

„Nastavit pořádně motocykl zabere víc jak dva dny, proto pojedeme na Phillip Island, kde víme jaký použít převodový poměr a jakou vybrat konfiguraci pro nastavení. Bude to tam mnohem snazší. Ale tady jsme především potřebovali motocykl připravit a vyladit jeho první nastavení,“ uvedl závěrem Olivier Jacque, testovací jezdec Kawasaki.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00