Nová kyvná vidlice Hondy se osvědčila, zřejmě debutuje na Sachsenringu

Jednou z hlavních věcí, které testoval tovární tým Hondy v Mugellu, byla nová kyvná vidlice. Jezdcům se její chování líbilo, takže se zřejmě brzy dočká závodního nasazení.
Nová kyvná vidlice Hondy se osvědčila, zřejmě debutuje na Sachsenringu

"Testovali jsme novou kyvnou vidlici a zpětná vazba byla pozitivní, našli jsme více trakce a přilnavosti, kterou máme o něco dřív, takže motorku nemusím tolik zvedat, což by nám mohlo pomoci na tratích, jako je Sachsenring, kde trávíte hodně času na hraně," vysvětloval Casey Stoner, jenž v testu v Mugellu zajel rekordní čas.

Andrea Dovizioso potvrdil Australanovy dojmy. "Myslím, že ji použijeme na Sachsenringu, protože s novou kyvnou vidlicí je snadnější zajíždět dobré časy, dokonce i když se zadní část motorky více hýbe," řekl.

Dani Pedrosa testoval v Itálii také, ale jezdil mnohem méně kvůli zlomenině klíční kosti z Le Mans, která se mu ještě nezahojila. Kyvnou vidlici si zatím netroufá hodnotit, chce s ní strávit víc času. Stejný postoj zaujal Španěl k modifikované přední vidlici Ohlins, kterou kvůli zranění také řádně neotestoval. "Casey a Andrea ji používají od Estorilu a zdá se, že je velkým krokem vpřed," uvedl. "Takže jakmile se moje fyzická kondice zlepší, zkusím ji používat, protože zlepšuje také brzdění. Možná ji vyzkouším na Sachsenringu v trénincích spolu s novou kyvnou vidlicí, kterou jsem také dnes zkoušel, ale potřebuji víc kol, abych učinil konečné rozhodnutí."

Jezdci Hondy si v Mugellu vyzkoušeli také nové zadní tlumiče a podle Pedrosy zlepšují boční přilnavost a chování motorky při nájezdu do zatáček. Andrea Dovizioso pracoval ještě na brzdění motorem a Stoner zmínil novou přední pneumatiku. Ta se podle vedoucího jezdce šampionátu moc neliší od současné nabídky Bridgestonu.

"Pracovali jsme na nastavení motorky a myslím, že na Sachsenring přijedeme s dobrým základem, který doladíme podle vlastností německého okruhu, který se velmi liší od Mugella," dodal Dovizioso.

V příštím testu v Brně bude Honda testovat už jen s litrovými stroji určenými pro příští sezónu.

20:41 | Vicente Perez, který dnes oslavil 21. narozeniny, vyrazí do příštího závodu s penalizací 6 míst na roštu. Perez zav… odkaz
21. října | Potvrzeno: Fabio Quartararo byl dodatečně diskvalifikován ze závodu z důvodu nepovoleně nízkého tlaku v pneumatice. odkaz
21. října | Objevují se informace, že vítěz závodu Moto2 - Fabio Quartararo - byl diskvalifikován.
21. října | Vedoucí muž šampionátu třídy Moto3 - Jorge Martin - v závodě upadl. Naštěstí je v pořádku. odkaz
20. října | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00