Nová kyvná vidlice Hondy se osvědčila, zřejmě debutuje na Sachsenringu

Jednou z hlavních věcí, které testoval tovární tým Hondy v Mugellu, byla nová kyvná vidlice. Jezdcům se její chování líbilo, takže se zřejmě brzy dočká závodního nasazení.
Nová kyvná vidlice Hondy se osvědčila, zřejmě debutuje na Sachsenringu

"Testovali jsme novou kyvnou vidlici a zpětná vazba byla pozitivní, našli jsme více trakce a přilnavosti, kterou máme o něco dřív, takže motorku nemusím tolik zvedat, což by nám mohlo pomoci na tratích, jako je Sachsenring, kde trávíte hodně času na hraně," vysvětloval Casey Stoner, jenž v testu v Mugellu zajel rekordní čas.

Andrea Dovizioso potvrdil Australanovy dojmy. "Myslím, že ji použijeme na Sachsenringu, protože s novou kyvnou vidlicí je snadnější zajíždět dobré časy, dokonce i když se zadní část motorky více hýbe," řekl.

Dani Pedrosa testoval v Itálii také, ale jezdil mnohem méně kvůli zlomenině klíční kosti z Le Mans, která se mu ještě nezahojila. Kyvnou vidlici si zatím netroufá hodnotit, chce s ní strávit víc času. Stejný postoj zaujal Španěl k modifikované přední vidlici Ohlins, kterou kvůli zranění také řádně neotestoval. "Casey a Andrea ji používají od Estorilu a zdá se, že je velkým krokem vpřed," uvedl. "Takže jakmile se moje fyzická kondice zlepší, zkusím ji používat, protože zlepšuje také brzdění. Možná ji vyzkouším na Sachsenringu v trénincích spolu s novou kyvnou vidlicí, kterou jsem také dnes zkoušel, ale potřebuji víc kol, abych učinil konečné rozhodnutí."

Jezdci Hondy si v Mugellu vyzkoušeli také nové zadní tlumiče a podle Pedrosy zlepšují boční přilnavost a chování motorky při nájezdu do zatáček. Andrea Dovizioso pracoval ještě na brzdění motorem a Stoner zmínil novou přední pneumatiku. Ta se podle vedoucího jezdce šampionátu moc neliší od současné nabídky Bridgestonu.

"Pracovali jsme na nastavení motorky a myslím, že na Sachsenring přijedeme s dobrým základem, který doladíme podle vlastností německého okruhu, který se velmi liší od Mugella," dodal Dovizioso.

V příštím testu v Brně bude Honda testovat už jen s litrovými stroji určenými pro příští sezónu.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30