Nová pneumatika od Bridgestone zaznamenala pozitivní odezvu

Nová zadní asymetrická pneumatika, kterou Bridgstone vybral pro víkend v Le Mans slavila úspěch, když Dani Pedrosa nastavil nový rekord kola a vítěz Grand Prix Casey Stoner snížil celkový čas závodu MotoGP.
Nová pneumatika od Bridgestone zaznamenala pozitivní odezvu

Ve Francii jezdci vůbec poprvé vyzkoušeli asymetrickou zadní pneumatiku, jejíž pravou stranu tvořila měkká směs a na její levé straně byla nově vyvinuta extra měkká směs. Předpověď vyšla co se týče chladnějších teplot, ale až na sobotní ráno v Le Mans vůbec nepršelo a jezdi královské kubatury vyrazili do osmadvaceti kol závodu na hladkých pneumatikách.

Dani Pedrosa v devátém kole Velké ceny Francie nastavil nový rekord okruhu časem 1´33,617 sekundy, když pokořil čas Valentina Rossiho z roku 2008. Jeho týmový kolega Casey Stoner zlepšil celkový čas závodu a nastavil nový rekord v maximální rychlosti na hodnotu 293,238 kilometrů za hodinu.

Čtvrtý podnik sezony vyhrál vůbec poprvé v Le Mans Casey Stoner, druhé místo obsadil jeho týmový kolega Andrea Dovizioso a jako třetí projel cílem Valentino Rossi. Pro Itala první stupně vítězů s tovární Ducati. V osmnáctém kole došlo ke srážce mezi Danim Pedrosou a Marcem Simoncellim. Španěl závod nedokončil a z Francie odjel se zlomenou klíční kostí, Ital dostal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou a závod dokončil pátý.

Ohledně výkonu pneumatik ve francouzském závodním víkendu hovořil Hirohide Hamašima z Bridgstone Motorsport a první otázka směřovala právě k výkonu nové zadní asymetrické pneumatiky.

„Na základě časů a odezvy jezdců můžu konstatovat, že naše nová měkká asymetrická pneumatika představovala další zlepšení ve výkonu. Aby se časy na kolo z prvního tréninku v pátek dopoledne, pohybovaly pod hranicí traťového rekordu je téměř neuvěřitelné a je to něco, za co jsme u Bridgstone velmi rádi.“

Klepněte pro větší obrázek

„Samozřejmě pneumatiky si nemůžou připisovat veškeré zásluhy, protože obrovskou práci odvedly týmy a speciálně Honda byla po celý víkend velmi rychlá, ale pneumatiky zcela určitě hrají rozhodující roli při výkonu stroje a jezdce na dráze,“ pokračoval Hamašima.

„Extra měkká směs v levé části zadní asymetrické pneumatiky jezdcům nabídla lepší cit v úvodních kolech a to zejména s ohledem na chladná rána ve Francii. Teplota dráhy se ráno pohybovala kolem třiadvaceti stupňů a výkon byl přitom stále dostatečný. Naopak v pátek odpoledne byla teplota dráhy pětačtyřicet stupňů a jezdci stále jezdili pod hranicí traťového rekordu a to na stejně měkkých zadních pneumatikách, což znamená, že nová pneumatika nenabízí pouze lepší výkon v zahřátí, ale také široký pracovní rozsah teplot.“

Na otázku, co Bridgestone nutí bez konkurence v MotoGP vyvíjet stále nové pneumatiky, Hamašima odpověděl: „Pokaždé jsme konkurenty sami sobě a máme za cíl vyrábět a zpřístupnit ty nejlepší pneumatiky. Ano, je pravdou, že od konce éry konkurence pneumatik se jejich vývoj zpomalil, ale tato nová pneumatika jasně dokazuje, že jsme vývoj pneumatik pro MotoGP nezastavili.“

„Jezdcům neustále nasloucháme a i když není pokaždé možné skloubit všechny jejich požadavky nebo okamžitě modifikovat naše pneumatiky, je pro nás důležité jim pozorně naslouchat, všímat si jejich požadavků a udělat vše, abychom naše produkty zlepšili v jejich prospěch,“ řekl Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |