Nová zadní asymetrická pneumatika, kterou Bridgstone vybral pro víkend v Le Mans slavila úspěch, když Dani Pedrosa nastavil nový rekord kola a vítěz Grand Prix Casey Stoner snížil celkový čas závodu MotoGP.
Ve Francii jezdci vůbec poprvé vyzkoušeli asymetrickou zadní pneumatiku, jejíž pravou stranu tvořila měkká směs a na její levé straně byla nově vyvinuta extra měkká směs. Předpověď vyšla co se týče chladnějších teplot, ale až na sobotní ráno v Le Mans vůbec nepršelo a jezdi královské kubatury vyrazili do osmadvaceti kol závodu na hladkých pneumatikách.
Dani Pedrosa v devátém kole Velké ceny Francie nastavil nový rekord okruhu časem 1´33,617 sekundy, když pokořil čas Valentina Rossiho z roku 2008. Jeho týmový kolega Casey Stoner zlepšil celkový čas závodu a nastavil nový rekord v maximální rychlosti na hodnotu 293,238 kilometrů za hodinu.
Čtvrtý podnik sezony vyhrál vůbec poprvé v Le Mans Casey Stoner, druhé místo obsadil jeho týmový kolega Andrea Dovizioso a jako třetí projel cílem Valentino Rossi. Pro Itala první stupně vítězů s tovární Ducati. V osmnáctém kole došlo ke srážce mezi Danim Pedrosou a Marcem Simoncellim. Španěl závod nedokončil a z Francie odjel se zlomenou klíční kostí, Ital dostal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou a závod dokončil pátý.
Ohledně výkonu pneumatik ve francouzském závodním víkendu hovořil Hirohide Hamašima z Bridgstone Motorsport a první otázka směřovala právě k výkonu nové zadní asymetrické pneumatiky.
„Na základě časů a odezvy jezdců můžu konstatovat, že naše nová měkká asymetrická pneumatika představovala další zlepšení ve výkonu. Aby se časy na kolo z prvního tréninku v pátek dopoledne, pohybovaly pod hranicí traťového rekordu je téměř neuvěřitelné a je to něco, za co jsme u Bridgstone velmi rádi.“

„Samozřejmě pneumatiky si nemůžou připisovat veškeré zásluhy, protože obrovskou práci odvedly týmy a speciálně Honda byla po celý víkend velmi rychlá, ale pneumatiky zcela určitě hrají rozhodující roli při výkonu stroje a jezdce na dráze,“ pokračoval Hamašima.
„Extra měkká směs v levé části zadní asymetrické pneumatiky jezdcům nabídla lepší cit v úvodních kolech a to zejména s ohledem na chladná rána ve Francii. Teplota dráhy se ráno pohybovala kolem třiadvaceti stupňů a výkon byl přitom stále dostatečný. Naopak v pátek odpoledne byla teplota dráhy pětačtyřicet stupňů a jezdci stále jezdili pod hranicí traťového rekordu a to na stejně měkkých zadních pneumatikách, což znamená, že nová pneumatika nenabízí pouze lepší výkon v zahřátí, ale také široký pracovní rozsah teplot.“
Na otázku, co Bridgestone nutí bez konkurence v MotoGP vyvíjet stále nové pneumatiky, Hamašima odpověděl: „Pokaždé jsme konkurenty sami sobě a máme za cíl vyrábět a zpřístupnit ty nejlepší pneumatiky. Ano, je pravdou, že od konce éry konkurence pneumatik se jejich vývoj zpomalil, ale tato nová pneumatika jasně dokazuje, že jsme vývoj pneumatik pro MotoGP nezastavili.“
„Jezdcům neustále nasloucháme a i když není pokaždé možné skloubit všechny jejich požadavky nebo okamžitě modifikovat naše pneumatiky, je pro nás důležité jim pozorně naslouchat, všímat si jejich požadavků a udělat vše, abychom naše produkty zlepšili v jejich prospěch,“ řekl Hamašima.