Nová převodovka Hondy splňuje předpisy FIM

Nová převodovka Hondy splňuje předpisy FIM

Řeči o tom, že Honda používá ve svých motocyklových prototypech RC212V zakázaný systém duální spojky pořádně rozčílilo šéfa Honda Racing Corporation (HRC) Šuhej Nakamota.

Spekulace o nasazení zakázaného systému spojky v zimních testech, jenž proběhly začátkem tohoto roku na okruhu v Malajsii, mají svůj původ v italském tisku. Od té doby tu je sice tiché, ale všudypřítomné podvědomí, že Honda používá nějakou zakázanou technologii a proto jsou jejich prototypy tak rychlé.

Když vidíme Casey Stonera a jeho časy, které jsou ve většině případů výrazně rychlejší od ostatních, je pravdou, že bylo jen otázkou času, kdy se vynoří nějaké ´zaručené´ zprávy o tom, jak to vlastně s rychlostí Hond doopravdy je.

Takové názory se samozřejmě nelíbí vedení HRC v čele s šéfem Nakamotem, který se nechal slyšet, že Honda vyvinula novou převodovku, jezdec tak má možnost mnohem rychlejšího řazení a to je v soutěži, kde rozhodují setiny sekundy celkem radikální změna k lepšímu.

Tuto novou převodovku už viděl také technický ředitel Mezinárodní motocyklové federace (FIM) Mike Webb a nenašel v její konstrukci nic, co by nesplňovalo stanovené parametry pro soutěž. „Když se (Mike Webb) dozvěděl o nové převodovce, přišel za námi a převodovku zkontroloval. Ta byla v pořádku, ale to my jsme věděli.“

Na otázku, proč si myslí, že na adresu Hondy vznikla podobná spekulace, šéf HRC Nakamoto odpověděl slovy: „Řeči o tom, že jsme začali používat duální spojku jsou hloupé. Pravidla jasně uvádějí, že duální spojku nelze používat, takže se prosím na to zeptejte raději toho blázna, co s tím začal.“

Doporučujeme

Články odjinud