Nová směs asymetrické pneumatiky také v Estorilu a Valencii

Japonský Bridgestone přivezl na Phillip Island speciálně vyvinutou asymetrickou zadní pneumatiku, kde na její pravé straně použil extra měkkou směs k vyvážení rozdílu teplot, které jsou na tomto okruhu nejvyšší vůbec.
Nová směs asymetrické pneumatiky také v Estorilu a Valencii

Závodní okruh na jihu Austrálie je v kalendáři mistrovství světa nejrychlejší a i když tam většinou panují chladné podmínky, zahřátí pneumatik je nejvyšší v celém seriálu. Protože její levá strana musí tyto teploty zvládnout, je tvořena tvrdší směsí, která samozřejmě zajistí nejen potřebnou přilnavost, ale také životnost.

Pravá strana není tolik namáhaná, ale v okamžiku, kdy jezdec jede zatáčku na pravou ruku, musí mu nabídnout potřebnou přilnavost. Právě na pravé straně Bridgestone použil novou měkkou směs a protože byl s jejím výkonem spokojený, bude využita i na pneumatikách určených pro portugalský Estoril a španělskou Valencii.

Na několik otázek týkajících se šestnáctého závodního víkendu sezony 2010, odpověděl v Austrálii šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone Motorsport, Tohru Ubukata.

Jak moc o víkendu ovlivnily chladné podmínky výkon pneumatik?
Tohru Ubukata: „Zejména v pátek a sobotu ráno byly teploty velmi nízké, ale ne nižší než jsme předpokládali, takže to pro nás nepředstavovalo žádné překvapení, protože jsme věřili, že naše vybraná specifikace má dostatečně široký operační rozsah pokrytí za takových chladných teplot. Kombinace deště, zimy a silného větru byly pro jezdce velmi náročné, ale jak můžeme vidět na výsledných časech, výkon pneumatik byl dobrý za všech podmínek.“

„Levou stranu zadní pneumatiky tvořila tvrdší směs, aby zvládla nároky vysokorychlostních zatáček, ale na její opačné straně byla měkčí směs, která měla zlepšit výkon zahřátí pravé strany a její přilnavost v chladných podmínkách. Třebaže teplota pneumatik byla nižší než loni, stále byla v jejich pracovním rozsahu. Ošemetné to bylo na mokru, protože v době, kdy pršelo bylo dokonce ještě chladněji, ale to byl také důvod, proč jsme vybrali pro pneumatiky do mokra měkkou směs. Z celkového hlediska jsem s výkonem našich pneumatik spokojený, protože i zpětná vazba od většiny jezdců byla pozitivní.“

Co bylo během víkendu pro pneumatiky nejtěžší?
Tohru Ubukata: „Phillip Island je neobvyklý okruh, protože rozdíl mezi teplotou vzduchu a teplotou zadních pneumatik, zvlášť na jejich levé straně, je vyšší než na jakémkoliv jiném okruhu v kalendáři. Okolní teploty byly byly poměrně velmi nízké, ale teplota levé strany velmi vysoká, takže jejich vzájemné vyvážení nebylo jednoduché. K tomu, abychom zvládli nerovnováhu mezi výkonem v zahřátí a potřebnou životností používáme asymetrické pneumatiky, ale pneumatiky do mokra zpravidla nemusí být asymetrické, protože jejich maximální teplota je mnohem nižší, takže rozdíl mezi teplotou na každé straně je mnohem menší než u hladkých pneumatik.“

„Protože má okruh vysokorychlostní charakter a rychlé levotočivé zatáčky, levá strana pneumatik do mokra dosahovala vysokých teplot, což zapříčinilo její rychlé opotřebení a u několika jezdců vedlo k pocitu, že jim začala ujíždět zadní strana, když dráha postupně osychala. Výkon hladkých pneumatik byl dobrý, jak dokazují časy na kolo a hlavně Caseyho, ale můžu říct, že největší výzvou byl o víkendu pro nás výkon mokrých pneumatik na postupně osychající dráze.“

Jaký výkon nabídla nová konstrukce zadní asymetrické pneumatiky?
Tohru Ubukata: „S výkonem našich nových asymetrických pneumatik jsem velmi spokojený. Byly vyvinuty pro Phillip Island a přímo pro velmi nízké teploty, které jsme tam předpokládali a za těchto podmínek nabídly lepší výkon zahřátí a dobrou přilnavost. Rovněž jsem potěšen odezvou ze strany jezdců. Přizpůsobíme tuto extra měkkou směs pneumatikám, které nasadíme v Estorilu a Valencii, kde už předpokládáme jen chladné podmínky.“

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00