Nová technická pravidla MotoGP, která vstoupí v platnost v roce 2027

Nová technická pravidla MotoGP, která vstoupí v platnost v roce 2027

S rokem 2027 dorazí do MotoGP velká změna technických pravidel. Nové stroje by měly být bezpečnější a udržitelnější.

MotoGP v roce 2027 představí nové stroje, které mají být efektivnější a také více v souladu s globální udržitelností. Kromě toho by měly zajistit ještě lepší závody s vyšším počtem předjíždění.

MOTORY

Od roku 2027 se objem motoru sníží z 1000 ccm na 850 ccm. Maximální vrtání válců se zmenší z 81 na 75 milimetrů. Dále bude snížen maximální počet motorů povolených pro každého jezdce v sezóně – místo sedmi to bude šest, přičemž konstruktéři s úlevami kategorie D, budou mít dva motory navíc.

PALIVO

Od roku 2027 bude nutné použít pouze 100% udržitelné palivo. (Pro srovnání: letos je to minimálně 40%.) V rámci nových předpisů bude také snížena kapacita palivové nádrže z 22 na 20 listrů. Pro sprint bude povoleno 11 litrů.

AERODYNAMIKA

Horní část přední kapotáže bude mít 550 mm, což je o 50 mm méně než nyní. Nejpřednější bod přední kapotáže se posune o 50mm dozadu, maximální výška zadní části se sníží z 1250mm na 1150mm. Aerodynamické prvky, které se nachází za jezdcem, budou od roku 2027 součástí homologace a týmy ji budou moci aktualizovat pouze jednou za sezónu.

DATA GPS

Údaje GPS všech jezdců budou po každém tréninku k dispozici všem týmům, což by mělo nabídnout lepší příležitosti k postupu pro méně výkonné týmy a jezdce.

ÚLEVY

Stávající systém úlev, zavedený na konci sezóny 2023, zůstane v platnosti, nicméně v první polovině sezóny, v níž dojde k zavedení nových předpisů, budou všichni výrobci zařazeni do kategorie B. V polovině sezóny dojde k přehodnocení, po němž se konstruktéři budou moci posunout do jiné kategorie.

Zdroj: motogp.com, foto: Ducati

Doporučujeme

Články odjinud