Nováčci 2010: Álvaro Bautista

Álvaro Bautista je dalším z talentovaných nováčků v královské kubatuře MotoGP, jenž přichází z prostředí dvoudobých čtvrtlitrů.

Pro pětadvacetiletého Španělě je to letos jeho v pořadí devátá sezona. Poprvé v mistrovství světa závodil v roce 2002, ale až o rok později absolvoval svoji první kompletní sezonu. První umístění na stupních vítězů získal v roce 2004, když obsadil druhou příčku v Donington Parku a konečné sedmé místo v hodnocení šampionátu.

Po obtížné sezoně 2005, kde mu patřilo až patnácté místo, odpověděl tím nejlepším způsobem, když v roce 2006 vyhrál osm závodů a s celkem čtrnácti pódii získal mistrovský titul v nejnižší kubatuře mistrovství světa. Vítězství z pole position v Kataru a zlato před domácím publikem v Barceloně byly ty nejvýraznější momenty jeho velmi úspěšné sezony.

V roce 2007 Bautista získává první zkušenosti mezi čtvrtlitry. V prvních čtyřech závodech sezony hned třikrát stojí na stupních vítězů a svůj první závod třídy do 250ccm vyhrává v Itálii po těžké bitvě s Jorge Lorenzem a Alexem De Angelisem. V závěru premiérového ročníku mu patří čtvrtá příčka a titul pro nejlepšího nováčka sezony.

O rok později je Bautista velmi blízko titulu, ale Marco Simoncelli byl v roce 2008 těžkým soupeřem. Pro Španěla to nebyla špatná sezona, protože dokázal v závodech velmi dobře bodovat, ale přesto se Simoncellim prohrál. Celkem vyhrál čtyři závody, získal pět pole position a jedenáctkrát se postavil na stupně vítězů.

Druhý a zároveň poslední pokus získat titul ve čtvrtlitrech měl Bautista v minulém roce, ale po vítězství v Japonsku a Katalánsku to bylo jinak velké trápení. Od nehody v Assenu, kde narazil do Hondy Hiroshi Aoyamy to už nebyl Bautista jakého jsme znali dříve, stále častěji chyboval a nejen, že titul nezískal, ale v celkovém hodnocení obsadil až čtvrtou příčku.

Jako jezdec Asparova 250ccm týmu byl velkým kandidátem na pozici jejich prvního jezdce v MotoGP. Tuto šanci k nevoli vedení týmu v čele s Jorge Martinezem odmítl a přistoupil na nabídku konkurenční Suzuki, jenž Bautistu kontaktovala už během závodu v Katalánsku 2009.

První test v sedle GSV-R absolvoval den po skončení posledního závodu sezony ve Valencii a druhý pak o něco později na okruhu v portugalském Estorilu. S každým výjezdem na trať si své časy zlepšoval, najel spoustu kilometrů a jak on tak vedení týmu Suzuki byli s výsledkem spokojení. Únorový test v Sepangu už bude přímou konfrontací se všemi jezdci MotoGP.

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00