Nováčci 2010: Héctor Barberá

V roce 2010 absolvuje třiadvacetiletý Španěl Héctor Barberá spolu s týmem Aspar Ducati svůj premiérový ročník v královské kubatuře MotoGP.

Na vicemistra světa čtvrtlitrové kubatury čeká premiéra v týmu Aspar s nímž v roce 2002 debutoval ve světovém šampionátu závodů silničních motocyklů, když jako jezdec nejnižší kubatury odstartoval svou závodní kariéru.

Jasným kandidátem na pozici vůbec prvního jezdce týmu Aspar v MotoGP byl Álvaro Bautista. Španěl závodil v týmu Mapfre Aspar Jorge Martineze, ale potom, co bylo oznámeno spojení Aspar - Ducati přehodnotil své plány a nakonec přijal nabídku tovární stáje Suzuki. Martinez šanci závodit v MotoGP nabídl Barberovi a ten ji okamžitě přijal.

Barberá je s osmi sezonami v šampionátu zkušeným jezdcem a spojení s novým týmem Aspar MotoGP mu dává určité možnosti bojovat s těmi nejlepšími. Vše bude záležet na tom, jak dobře si porozumí s prototypem Ducati, jenž po zkušenostech ostatních jezdců ne každému vyhovuje.

V roce 2002 se teprve patnáctiletý Barberá postavil poprvé na startovní rošt v Japonsku a už o rok později vyhrál svůj první závod Grand Prix v britském Donington Parku a japonské Motegi. Celkem získal pět umístění na stupních vítězů a v celkovém hodnocení obsadil třetí místo.

Jeho nejlepší sezona v třídě do 125ccm byla ta poslední v roce 2004, kde získal titul vicemistra světa. Celkem sedmkrát se umístil na stupních vítězů a z toho čtyřikrát na nejvyšší pozici, když vyhrál závod Grand Prix v Katalánsku, Brazílii, Portugalsku a Valencii.

O rok později už jako jezdec čtvrtlitrové kubatury v premiérovém ročníku obsadil devátou příčku, ale již s roční zkušeností Barberá v roce 2006 vyhrává závod v Číně do něhož startoval z pole position a v závěru sezony mu patří sedmá pozice.

V roce 2007 se v celkovém hodnocení zlepšil o dvě pozice a potom, co v roce 2008 dostal k dispozici tovární Aprilii RSA, byl jedním z uchazečů v boji o titul. Bohužel nehoda během tréninku na Velkou cenu Japonska ukončila veškeré naděje a Španěl si ještě dlouho potom léčil zlomené obratle.

Nicméně do sezony 2009 nastoupil ve velmi dobré formě a stejně jak v případě nejnižší kubatury byla i jeho poslední sezona u čtvrtlitrů ta vůbec nejlepší. Vyhrál závod v Kataru, San Marinu a Valencii. Celkem v osmi případech stál na stupních vítězů a vítězstvím v posledním závodu ve Valencii si zajistil konečné druhé místo a poslední titul vicemistra třídy do 250ccm.

Přípravu na premiérovou sezonu v MotoGP Barberá zahájil spolu s ostatními v posezonním testu ve Valencii, kde si vyzkoušel 800ccm prototyp Ducati GP9. O několik týdnů později testoval na jihu Španělska v Jerezu, ale tentokrát si vyzkoušel jízdu na mokré dráze, když po většinu testu pršelo. Další test absolvuje s ostatními jezdci MotoGP začátkem února v Malajsii.

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz