Nováčci 2010: Hiroshi Aoyama

Hiroshi Aoyama vyhrál poslední mistrovský titul ve čtvrtlitrech a po letech tvrdé práce je z něho velmi zkušený, talentovaný a schopný jezdec. V roce 2010 bude závodit s novým týmem Interwetten Honda MotoGP.
Nováčci 2010: Hiroshi Aoyama

Japonsko má tak díky tomu znovu na startovním roštu královské kubatury svého jezdce. Loni vedení týmu Scot Racing ukončilo spolupráci s Yuki Takahashim a země, která zásobuje nejprestižnější kubaturu světového šampionátu motocykly značek Honda, Yamaha nebo Suzuki paradoxně neměla své zastoupení mezi jezdci.

Osmadvacetiletý Aoyama ve světovém šampionátu silničních motocyklů poprvé závodil v roce 2000, když jako jezdec na divokou kartu nastoupil do Velké ceny Pacifiku a cílem závodu 250ccm kubatury projel jako osmý. Na divokou kartu Aoyama závodil v každém japonském kole Grand Prix až do roku 2003, když v Suzuce zajel na stupně vítězů. V sedle Hondy Harc-Pro tehdy obsadil druhé místo za Manuelem Poggialim a před svým krajanem Yuki Takahashim.

Potom, co vyhrál japonský motocyklový šampionát se rodák z Chiby v roce 2004 natrvalo usazuje v čtvrtlitrové kubatuře mistrovství světa. V prvním roce si s Hondou zajel pro dvě pozice na stupních vítězů a v konečném hodnocení obsadil šesté místo, když o čtyři body porazil Španěla Fonsi Nieta. O rok později si v konečném pořadí Aoyama polepšil o dvě pozice a na konto si připsal první vítězství a to nikde jinde než ve své domácí Velké ceně Japonska.

Sezona 2006 je začátkem jeho tříleté spolupráce s KTM. V tomto roce obhájil čtvrté místo z předchozí sezony, ale tentokrát už s dvěma vítězstvími z Turecka a Japonska. Pro Aoyamau to byla ale poslední dobrá sezona u KTM, protože se již nedokázal více zlepšit. V roce 2007 sice vyhrál stejný počet Grand Prix, ale v celkovém hodnocení už to stačilo na šesté místo a v roce 2008 si dokonce ještě o jednu pozici pohoršil.

Změna přišla s odchodem rakouské KTM, která po skončení sezony 2008 opustila čtvrtlitrovou kubaturu mistrovství světa a Hiroshi Aoyama zamířil zpátky k Hondě, když podepsal se Scot Racingem. Jak se později ukázala byla tato dohoda doslova a do písmene zlatá, protože Aoyama po šesti letech závodění v mistrovství světa vyhrává vůbec poslední titul třídy 250ccm.

Cesta k mistrovskému titulu nebyla vůbec jednoduchá. Japonec musel čelit Álvaru Bautistovi, Héctoru Barberovi a v závěu šampionátu hlavně obhájci titulu Marcu Simoncellimu. Spolu svedli velmi vyrovnanou bitvu v Malajsii, kde byl Aoyama nakonec ten lepší. Nicméně o tom, kdo vyhraje titul v třídě 250ccm rozhodoval až výsledek posledního závodu sezony ve Valencii. Ten byl napínavou podívanou od začátku až do konce a v jeho závěru se radoval japonský jezdec Hondy.

Hiroshi Aoama získal pro sezonu 2010 místo v novém týmu Interwetten Honda MotoGP Daniela M. Eppa a s Hondou RC212 poprvé testoval začátkem listopadu ve Valencii a o něco později pak na dráze v Malajsii. Zajímavostí může být ten fakt, že Japonec 800ccm Hondu poznával bez pomocných elektronických systémů a už v Sepangu zaznamenal výrazné zlepšení. Další test již absolvuje společně s ostatnímu jezdci MotoGP začátkem února v Sepangu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |