Nováčci 2010: Hiroshi Aoyama

Hiroshi Aoyama vyhrál poslední mistrovský titul ve čtvrtlitrech a po letech tvrdé práce je z něho velmi zkušený, talentovaný a schopný jezdec. V roce 2010 bude závodit s novým týmem Interwetten Honda MotoGP.

Japonsko má tak díky tomu znovu na startovním roštu královské kubatury svého jezdce. Loni vedení týmu Scot Racing ukončilo spolupráci s Yuki Takahashim a země, která zásobuje nejprestižnější kubaturu světového šampionátu motocykly značek Honda, Yamaha nebo Suzuki paradoxně neměla své zastoupení mezi jezdci.

Osmadvacetiletý Aoyama ve světovém šampionátu silničních motocyklů poprvé závodil v roce 2000, když jako jezdec na divokou kartu nastoupil do Velké ceny Pacifiku a cílem závodu 250ccm kubatury projel jako osmý. Na divokou kartu Aoyama závodil v každém japonském kole Grand Prix až do roku 2003, když v Suzuce zajel na stupně vítězů. V sedle Hondy Harc-Pro tehdy obsadil druhé místo za Manuelem Poggialim a před svým krajanem Yuki Takahashim.

Potom, co vyhrál japonský motocyklový šampionát se rodák z Chiby v roce 2004 natrvalo usazuje v čtvrtlitrové kubatuře mistrovství světa. V prvním roce si s Hondou zajel pro dvě pozice na stupních vítězů a v konečném hodnocení obsadil šesté místo, když o čtyři body porazil Španěla Fonsi Nieta. O rok později si v konečném pořadí Aoyama polepšil o dvě pozice a na konto si připsal první vítězství a to nikde jinde než ve své domácí Velké ceně Japonska.

Sezona 2006 je začátkem jeho tříleté spolupráce s KTM. V tomto roce obhájil čtvrté místo z předchozí sezony, ale tentokrát už s dvěma vítězstvími z Turecka a Japonska. Pro Aoyamau to byla ale poslední dobrá sezona u KTM, protože se již nedokázal více zlepšit. V roce 2007 sice vyhrál stejný počet Grand Prix, ale v celkovém hodnocení už to stačilo na šesté místo a v roce 2008 si dokonce ještě o jednu pozici pohoršil.

Změna přišla s odchodem rakouské KTM, která po skončení sezony 2008 opustila čtvrtlitrovou kubaturu mistrovství světa a Hiroshi Aoyama zamířil zpátky k Hondě, když podepsal se Scot Racingem. Jak se později ukázala byla tato dohoda doslova a do písmene zlatá, protože Aoyama po šesti letech závodění v mistrovství světa vyhrává vůbec poslední titul třídy 250ccm.

Cesta k mistrovskému titulu nebyla vůbec jednoduchá. Japonec musel čelit Álvaru Bautistovi, Héctoru Barberovi a v závěu šampionátu hlavně obhájci titulu Marcu Simoncellimu. Spolu svedli velmi vyrovnanou bitvu v Malajsii, kde byl Aoyama nakonec ten lepší. Nicméně o tom, kdo vyhraje titul v třídě 250ccm rozhodoval až výsledek posledního závodu sezony ve Valencii. Ten byl napínavou podívanou od začátku až do konce a v jeho závěru se radoval japonský jezdec Hondy.

Hiroshi Aoama získal pro sezonu 2010 místo v novém týmu Interwetten Honda MotoGP Daniela M. Eppa a s Hondou RC212 poprvé testoval začátkem listopadu ve Valencii a o něco později pak na dráze v Malajsii. Zajímavostí může být ten fakt, že Japonec 800ccm Hondu poznával bez pomocných elektronických systémů a už v Sepangu zaznamenal výrazné zlepšení. Další test již absolvuje společně s ostatnímu jezdci MotoGP začátkem února v Sepangu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz