Nováčci 2010: Marco Simoncelli

Mistr světa z roku 2008 přestoupil do královské kubatury MotoGP a letos spolu s Marcem Melandrim tvoří italskou dvojici jezdců týmu San Carlo Honda Gresini.

Italova vášeň pro závodění, těsné souboje a touze vítězit zcela určitě okoření závody královské kubatury, kde bude také mimo jiné soupeřit se svým kamarádem Valentinem Rossim.

Simoncelli v mistrovství světa debutoval v roce 2002 a to během závodního víkendu v České republice, ale až o rok později absolvoval svou skutečně první sezonu jako jezdec nejnižší kubatury. V roce 2004 vyhrál poprvé Velkou cenu, když v dešti získal zlato v Jerezu po startu z pole position a v celkovém hodnocení obsadil jedenáctou příčku.

V roce 2005 Simoncelli vítězí znovu ve španělské Grand Prix a s celkem šesti závody na stupních vítězů se umisťuje na konečném pátém místě. Velmi dobrý výkon mu zajistil místo v čtvrtlitrové kubatuře třídy 250ccm. První dvě sezony byly pro Itala velmi těžké, což se projevilo na celkovém umístění, když v roce 2006 a 2007 obsadil desátou pozici v hodnocení šampionátu.

Rok 2008 byl pro Simoncelliho bodem obratu k lepšímu. V prvních dvou závodech sezony nezískal ani jeden bod, ale od jeho vůbec prvního umístění na stupních vítězů v portugalské Grand Prix začala jeho spanilá jízda za titulem mistra světa. V domácí Velké ceně Itálie poprvé vyhrál závod a stejně bezchybný výkon pak v dalších pěti Grand Prix zopakoval. Třetím místem v Grand Prix Malajsie si pak definitivně zajistil mistrovský titul.

Po zlaté sezoně 2008 Simoncelli odolal nabídkám týmů MotoGP, aby se hned v následujícím roce pokusil prvenství obhájit a zvýšit si tak svůj kredit. Bohužel pro Itala tentokrát k obhajobě titulu nestačilo ani šest vítězství. Malajsie se stala místem jeho největšího souboje s pozdějším vítězem Aoyamou, ale pád v posledním závodu ve Valencii Simoncelliho dokonce odsunul až na konečné třetí místo, což bylo pro mnohé u Gilery zklamáním.

Posledním závodem sezony skončila éra čtvrtlitrových motocyklů a Marco Simoncelli přestoupil k týmu MotoGP Fausta Gresiniho. Jeho novým týmovým kolegou je zkušený Marco Melandri a pro dravého mladíka může jejich vzájemná spolupráce znamenat jenom plus. Hondu RC212V si poprvé vyzkoušel ve Valencii začátkem listopadu a koncem prosince absolvoval další test v Sepangu.

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00