Nové předpisy MotoGP do začátku sezony

Carmelo Ezpeleta věří, že konečná podoba technických předpisů, jenž od roku 2012 vrátí do královské kubatury litrové motory, bude známa už před zahájením šampionátu.

V prosinci 2009 odsouhlasila Komise Grand Prix v zastoupení představitelů Asociace jezdců a týmů IRTA, promotéra závodů MotoGP Dorny a Asociace výrobců motocyklů MSMA změnu v maximálním obsahu motorů prototypů MotoGP ze současných 800ccm na 1000ccm s účinností od roku 2012.

Dále se členové této komise shodli na tom, že tyto nové litrové motory budou maximálně čtyřválcové s průměrem válce jednaosmdesát milimetrů.

Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta na toto téma hovořil během své návštěvy lyžařského střediska Maddona de Campiglio, kde probíhá akce italských závodních týmů Ducati a Ferrari pod názvem Wrooom 2010.

„Během testu MotoGP, který se uskuteční příští měsíc v Sepangu, uspořádáme setkání s výrobci, abychom definovali technické detaily předpisů pro MotoGP od roku 2012 stejně, jako objem palivové nádrže a hmotnost motocyklů.“

„Pokud dospějeme ke shodě, můžeme mít technické předpisy před zahájením šampionátu,“ uvedl Ezpeleta.

K možnosti urychlit přechod na litrovou kubaturu už od roku 2011 Carmelo Ezpeleta uvedl: „V této chvíli o tom neuvažujeme, ale pokud o to výrobci společně požádají, můžeme to zvážit.“

Šéf Dorny je přesvědčen o tom, že díky novým předpisům bude na startovním roštu MotoGP větší počet jezdců, což s příchodem nových výrobců může být podle Španěla ideálních dvaadvacet startujících. K účasti v šampionátu, ale nikoho přesvědčovat nebudou.

„Nebudeme a nikdy jsme ani nezkoušeli někoho přesvědčovat, aby přišel a závodil,“ řekl Ezpeleta. „Měli by mít zájem sami. Mluvíme s každým po celém světě, ale nikdy jsme nikoho neposlali přesvědčit výrobce, aby přišel a závodil v našem mistrovství.“

Co se týče třídy Moto2, Carmelo Ezpeleta potvrdil, že seznam týmů s celkem devětatřiceti jmény jezdců na startovním roštu premiérové sezony 2010, oznámí začátkem února.

V nejnižší kubatuře do 125ccm musí technické předpisy zůstat stabilizované až do roku 2014, takže tady Ezpeleta v nejbližší době nevidí žádný prostor pro změny. Nejnižší třída je pro mladé jezdce vstupní branou do mistrovství a tuto funkci podle Ezpelety v současné době plní dobře.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

18:51 | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
18:20 | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
17:47 | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.
15. října | Warm upy jsou zkráceny na 15 minut. Odkládají se i starty závodů.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 13. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:10–08:55
Sobota 14. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto 3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 15. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00