Nový motor Suzuki GSV-R je výkonnější

Tovární Suzuki nasadila v dvoudenním testu na okruhu v Sepangu vůbec poprvé novou pohonnou jednotku závodního prototypu GSV-R, která je dle slov Lorise Capirossiho výkonnější než její poslední verze.

Italský jezdec ve službách tovární stáje japonského výrobce pracoval zejména na zkouškách nového motoru GSV-R a s jeho výkonem byl spokojený. Během testu si také vyzkoušel zajet závodní simulaci, která týmu přinesla zajímavé informace v podobě dat a jezdcovy zpětné vazby.

„Celkově tento test nebyl špatný a myslím, že jsme nyní ve slušném postavení,“ řekl v pátek šestý Loris Capirossi. „Použil jsem nový motor a zdá se, že je mnohem výkonnější než ten, který jsme používali koncem uplynulé sezony.“

„Vyzkoušel jsem také novou strategii v kontrole trakce a zdá se, že je o něco lepší, ale  potřebujeme zjistit, jak motorka ve skutečnosti funguje v chladnějších podmínkách, takže test v Kataru bude v tomto směru velmi důležitý. Dvoudenní test není dostatečný k provedení všech změn, které potřebujeme udělat, ale je to stejné pro každého, takže se musíme snažit udělat to nejlepší.“

„Suzuki jsem se zeptal, zda můžou u podvozku udělat některá zlepšení už do testu v Kataru a oni mi na to řekli, že ano, takže to je určitě velmi dobrá zpráva a pomůže nám to pochopit o kolik jsme se zlepšili ve srovnání s předchozím rokem,“ řekl závěrem Loris Capirossi.

Pro Álvara Bautistu byl druhý test v Malajsii další příležitostí získat zkušenosti v sedle jeho prototypu GSV-R. První den si postupně zlepšoval časy až do pádu, kde si bolestivě natrhl sval v levé ruce, což omezilo jeho výkon po zbytek testu, ale z Malajsie odjel s desátým nejlepším časem na kolo, což není vůbec špatné.

„S testem jsem velmi spokojený, což jen ukazuje skutečnost, jak moc jsme se zlepšili od posledního testu,“ řekl úvodem Álvaro Bautista. „Byl to trošku zvláštní den, protože jsem si zlepšil čas na kolo, ale po čtvrteční nehodě jsem měl velké bolesti a to pak bylo hodně těžké jezdit, takže jsem nedokázal zvládnout zajet velký počet okruhů.“

„Přesto to byl velmi dobrý test a jsem spokojen jakým směrem pokračujeme. Ještě potřebuji, abych zlepšil některé oblasti motocyklu a  jsem si jistý, že se nám to podaří v Kataru. Spokojený jsem v této chvíli s většinou věcí, tým je opravdu velmi dobrý a společně pracujeme také velmi dobře a konečně začínám jezdit tak, jak chci!“ uvedl Álvaro Bautista.

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00