Nový motor Suzuki GSV-R je výkonnější

Tovární Suzuki nasadila v dvoudenním testu na okruhu v Sepangu vůbec poprvé novou pohonnou jednotku závodního prototypu GSV-R, která je dle slov Lorise Capirossiho výkonnější než její poslední verze.

Italský jezdec ve službách tovární stáje japonského výrobce pracoval zejména na zkouškách nového motoru GSV-R a s jeho výkonem byl spokojený. Během testu si také vyzkoušel zajet závodní simulaci, která týmu přinesla zajímavé informace v podobě dat a jezdcovy zpětné vazby.

„Celkově tento test nebyl špatný a myslím, že jsme nyní ve slušném postavení,“ řekl v pátek šestý Loris Capirossi. „Použil jsem nový motor a zdá se, že je mnohem výkonnější než ten, který jsme používali koncem uplynulé sezony.“

„Vyzkoušel jsem také novou strategii v kontrole trakce a zdá se, že je o něco lepší, ale  potřebujeme zjistit, jak motorka ve skutečnosti funguje v chladnějších podmínkách, takže test v Kataru bude v tomto směru velmi důležitý. Dvoudenní test není dostatečný k provedení všech změn, které potřebujeme udělat, ale je to stejné pro každého, takže se musíme snažit udělat to nejlepší.“

„Suzuki jsem se zeptal, zda můžou u podvozku udělat některá zlepšení už do testu v Kataru a oni mi na to řekli, že ano, takže to je určitě velmi dobrá zpráva a pomůže nám to pochopit o kolik jsme se zlepšili ve srovnání s předchozím rokem,“ řekl závěrem Loris Capirossi.

Pro Álvara Bautistu byl druhý test v Malajsii další příležitostí získat zkušenosti v sedle jeho prototypu GSV-R. První den si postupně zlepšoval časy až do pádu, kde si bolestivě natrhl sval v levé ruce, což omezilo jeho výkon po zbytek testu, ale z Malajsie odjel s desátým nejlepším časem na kolo, což není vůbec špatné.

„S testem jsem velmi spokojený, což jen ukazuje skutečnost, jak moc jsme se zlepšili od posledního testu,“ řekl úvodem Álvaro Bautista. „Byl to trošku zvláštní den, protože jsem si zlepšil čas na kolo, ale po čtvrteční nehodě jsem měl velké bolesti a to pak bylo hodně těžké jezdit, takže jsem nedokázal zvládnout zajet velký počet okruhů.“

„Přesto to byl velmi dobrý test a jsem spokojen jakým směrem pokračujeme. Ještě potřebuji, abych zlepšil některé oblasti motocyklu a  jsem si jistý, že se nám to podaří v Kataru. Spokojený jsem v této chvíli s většinou věcí, tým je opravdu velmi dobrý a společně pracujeme také velmi dobře a konečně začínám jezdit tak, jak chci!“ uvedl Álvaro Bautista.

3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00