Nový okruh, nová výzva - tak to bere Karel Hanika

Nový okruh, nová výzva - tak to bere Karel Hanika

Gran Premio d’Italia TIM jako šestý závod sezóny 2014 uzavírá první třetinu letošního kalendáře Grand Prix.

Jede se na okruhu v Mugellu a bývá to už několik let absolutní vrchol sezóny pro všechny fanoušky a také pro jezdce samotné. Ovšem na tomto okruhu ještě Karel Hanika nikdy nestartoval.

Nejdříve si okruh v Mugellu trochu představme: Je dlouhý 5.245 m a široký 14 metrů. Obsahuje celkem 15 zatáček, z toho 6 jich je levých a 9 pak pravých. Nejdelší rovinka je dlouhá 1.141 m, takže bude hodně rozhodovat i výkon motocyklu. Trať samotná byla postavena v roce 1974 a od roku 1991 je nedílnou součástí seriálu Grand Prix, což znamená, že se zde pojede už po 24. v řadě.

Rekordmanem okruhu je Portugalec Miguel Oliveira časem 1´58.000 min., ovšem absolutně nejrychlejší kolo při závodním víkendu zde zajel vloni při Pole-Position Němec Jonas Folger časem 1´57.603.

Co se týká dosavadního průběhu celého šampionátu, tak po dvou vítězstvích továrního jezdce KTM Jacka Millera z Austrálie a po dvou následujících trumfech jeho značkového kolegy Itala Romana Fenatiho byla situace na čele tabulky hodně vyrovnaná. Ovšem při Grand Prix Francie Hanikův týmový kolega tvrdě kontroval, a jelikož naopak Fenati kvůli technickému problému závod nedokončil, tak je Australan Jack Miller suverénním lídrem šampionátu a zůstane jím po Itálii, a to i v případě eventuálního bodového výpadku. Ovšem za oběma jezdci s rakouskými motocykly KTM RC 250GP následuje velmi nebezpečná trojice s japonskými biky Honda NSF250RW v pořadí Španěl Efren Vazquez a jeho krajané Alex Rins a Alex Marquez.

Následují dva jezdci týmu Calvo Isaac Viňales a český jezdec Jakub Kornfeil, další jezdec z týmu Valentina Rossiho Francesco Bagnaia – všichni s KTM, Alexis Masbou s Hondou a Danny Kent na Husquarně pak uzavírají elitní desítku.

Po třech „nulách“ v řadě je český Rookie Karel Hanika na místě 17. se ziskem 8 mistrovských bodů.

„Další nový okruh je tedy další novou výzvou. Pokud zvládneme pátek a sobotu jako v Le Mans, tak by to bylo super. Tak tři nuly po sobě to sice jsou, ale je to obrovská porce zkušeností, které uplatním později. A navíc pouze jeden závod jsem vyloženě pokazil, myslím tím ten argentinský. Teď je pro mě nejdůležitější dojet závod v Mugellu do cíle, ať to bude kdekoliv. Potřebujeme odrazový můstek pro další závody a trochu si naklonit štěstí a vše bude zase ok. V týmu rozhodně žádná nervozita nepanuje, Jack je lídrem šampionátu a já se učím. Jak jsem říkal před sezónou, tak jsme ani nic neočekávali“, řekl před odletem do Itálie tovární jezdec KTM Karel Hanika.

Doporučujeme

Články odjinud