Nový tým, nová motivace a hlavně potřebné výsledky

Japonec Hiroši Aojama z týmu San Carlo Honda Gresini má po úvodním testu MotoGP mnohem vyšší očekávání než tomu bylo loni, když v královské kubatuře začínal.
Nový tým, nová motivace a hlavně potřebné výsledky

V Sepangu byl Hiroši Aojama sedmý nejrychlejší a po tak pozitivním úvodu věří v lepší časy. Loni začínal, musel se učit a navíc mu sezonu překazilo zranění obratle, který si zlomil na okruhu v Silverstonu. To Aojamu vyřadilo na šest Grand Prix a samozřejmě to mělo obrovský vliv na výsledek jeho premiérové sezony.

Zdá se, že s novým týmem přichází nová motivace a hlavně výsledky. „Během zimní přestávky jsem volný čas trávil doma v Japonsku se svými přáteli a rodinou. V prosinci jsem se vrátil zpátky do Evropy a zahájil trénink, který se specificky zaměřil na problematické partie mého zranění obratle. Začínal jsem postupně a nyní si myslím je moje kondice celkem dobrá,“ uvedl pro motogp.com Aojama.

Samozřejmě, byl to první test MotoGP, který pro Aojamu představoval důkladnou prověrku jeho fyzické kondice a vzhledem k podaným výkonům má před další cestou do Sepangu důvod ke spokojenosti. „První test byl po fyzické stránce naprosto v pořádku. Během tří dnů jsme najeli sto devadesát kol a to je opravdu hodně. Každý den jsem zajel nejvyšší počet okruhů a po dvou a půl měsících bylo zase fajn sedět v sedle motocyklu.“

„Tým funguje velmi dobře a osobně jsem nečekal, že první test proběhne takovým způsobem, protože změna týmu není nic jednoduchého. Nicméně to předčilo má očekávání a s výsledky jsem spokojen. Tým má velké zkušenosti a můžou mi v mnohém pomoci. Je to můj druhý rok v MotoGP a potom, co jsem loni chyběl v tolika závodech se stále ještě učím. Můžou mě naučit hodně a mám vůči nim velký respekt.“

Po prvních třech dnech na dráze, ale na Aojamu čeká ještě hodně práce. „Chceme analyzovat, co jsme v Sepangu naposledy zjistili, vyzkoušet některé věci u nastavení odpružení, zlepšit ovladatelnost, přilnavost a podobné věci,“ pokračoval jediný Japonec v MotoGP. „Naposledy jsme v Sepangu testovali s verzí podvozku 2010 a motorem pro rok 2011. Doufám, že kompletní stroj dostanu už co nejdřív. Do té doby se budu snažit získat co nejlepší kontakt s motocyklem a týmem. To je mým cílem.“

A jaká jsou očekávání jezdce Gresiniho týmu od nadcházející sezony 2011? „Pokaždé chci vyhrát závod, ale všichni víme, že to v MotoGP není tak jednoduché,“ pokračoval Aojama. „Věřím, že máme potenciál do pátého místa a chci se tam pravidelně umisťovat. Rád bych bojoval o umístění v první pětce v každém závodu a pokud se tam dostanu, bude to pro nás s tím co máme jenom dobře. Tak jako vždy pro to udělám maximum. Máme ještě dva testy, abychom se na první závod sezony připravili.“

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00