O motory Aprilie RSV4 je zájem pro MotoGP 2012

Aprilie ani BMW zatím o vstup do mistrovství světa silničních motocyklů neusilují, ale nikde není řečeno, že v motocyklových prototypech týmů Claiming Rule Team (CRT) nebudou jejich pohonné jednotky.
O motory Aprilie RSV4 je zájem pro MotoGP 2012

Kdo přesně se v roce 2012 postaví na startovní rošt třídy MotoGP je nyní předmětem jednání, jehož výsledek budeme znát třetího června, tedy v den prvních tréninků na katalánskou Grand Prix. Co víme je fakt, že podvozky pro týmy CRT, týmy nepřihlášené Mezinárodní asociací výrobců motocyklů (MSMA), budou vyrábět společností jako Suter, Kalex, FTR a Moriwaki. Současní lídři v Moto2.

Otázkou ale je, jaké pohonné jednotky do svých podvozků zakomponují. Šeptá se o snaze KTM nasadit starší verzi motoru V4 MotoGP, švýcarský výrobce Suter už nyní používá při testech litrového prototypu motor od BMW S1000RR, ale novým regulím pro sezonu 2012 také velmi dobře vyhovuje motor Aprilie RSV4.

Nedávno italský výrobce potvrdil zájem ze strany týmů CRT o jejich motory a Gigi Dall'Igna, šéf programu Aprilie v mistrovství Superbiků k tomu pro gpone.com uvedl: „Pokud se někdo rozhodne koupit RSV4 pro závodění v MotoGP s motocyklem CRT, nemůžu jim v tom bránit. Samozřejmě by od nás neměli žádnou podporu. Je to prostě obchod.“

Výrazný rozdíl mezi šampionátem Superbiků a MotoGP je samozřejmě v počtu pohonných jednotek určených na jednu sezonu. U Superbiků je jedno kolik jich použijí, ale v MotoGP mají motory svá pravidla. Tovární tým jich má na jednu sezonu šest, nový tým od roku 2012, například tovární Norton (také zatím oficiálně nepotvrzeno) jich má prvním rokem devět a týmy zařazené do kategorie CRT dvanáct.

Gigi Dall'Igna uvedl, že se spolehlivostí jejich motory problémy nemají. Navíc teď nedávno testoval Max Biaggi superbikovou Aprilii v Mugellu a jeho maximální rychlost byla na úrovni Ducati GP11, takže je jisté, že pohon od Aprilie bude velmi žádaný. Jedinou překážku může pro týmy CRT představovat elektronika, která ani s příchodem litrových motorů v MotoGP neztratí svou důležitost.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30