O motory Aprilie RSV4 je zájem pro MotoGP 2012

Aprilie ani BMW zatím o vstup do mistrovství světa silničních motocyklů neusilují, ale nikde není řečeno, že v motocyklových prototypech týmů Claiming Rule Team (CRT) nebudou jejich pohonné jednotky.
O motory Aprilie RSV4 je zájem pro MotoGP 2012

Kdo přesně se v roce 2012 postaví na startovní rošt třídy MotoGP je nyní předmětem jednání, jehož výsledek budeme znát třetího června, tedy v den prvních tréninků na katalánskou Grand Prix. Co víme je fakt, že podvozky pro týmy CRT, týmy nepřihlášené Mezinárodní asociací výrobců motocyklů (MSMA), budou vyrábět společností jako Suter, Kalex, FTR a Moriwaki. Současní lídři v Moto2.

Otázkou ale je, jaké pohonné jednotky do svých podvozků zakomponují. Šeptá se o snaze KTM nasadit starší verzi motoru V4 MotoGP, švýcarský výrobce Suter už nyní používá při testech litrového prototypu motor od BMW S1000RR, ale novým regulím pro sezonu 2012 také velmi dobře vyhovuje motor Aprilie RSV4.

Nedávno italský výrobce potvrdil zájem ze strany týmů CRT o jejich motory a Gigi Dall'Igna, šéf programu Aprilie v mistrovství Superbiků k tomu pro gpone.com uvedl: „Pokud se někdo rozhodne koupit RSV4 pro závodění v MotoGP s motocyklem CRT, nemůžu jim v tom bránit. Samozřejmě by od nás neměli žádnou podporu. Je to prostě obchod.“

Výrazný rozdíl mezi šampionátem Superbiků a MotoGP je samozřejmě v počtu pohonných jednotek určených na jednu sezonu. U Superbiků je jedno kolik jich použijí, ale v MotoGP mají motory svá pravidla. Tovární tým jich má na jednu sezonu šest, nový tým od roku 2012, například tovární Norton (také zatím oficiálně nepotvrzeno) jich má prvním rokem devět a týmy zařazené do kategorie CRT dvanáct.

Gigi Dall'Igna uvedl, že se spolehlivostí jejich motory problémy nemají. Navíc teď nedávno testoval Max Biaggi superbikovou Aprilii v Mugellu a jeho maximální rychlost byla na úrovni Ducati GP11, takže je jisté, že pohon od Aprilie bude velmi žádaný. Jedinou překážku může pro týmy CRT představovat elektronika, která ani s příchodem litrových motorů v MotoGP neztratí svou důležitost.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00