O vstupu Aprilie a BMW do MotoGP se zatím nemluví

Avizovaný návrat 1000ccm kubatury do mistrovství světa silničních motocyklů zatím u Aprilie a BMW neprobudil zájem o jejich vstup mezi elitu MotoGP.

Litrová kubatura má přispět k oživení startovního pole MotoGP, kde je k dnešnímu datu přihlášeno jen sedmnáct jezdců a čtyři výrobci závodních prototypů v podobě Ducati, Hondy, Suzuki a Yamahy.

Předpokládá se, že pravidla pro třídu 1000ccm, které odsouhlasila Komise Grand Prix v závěru roku 2009 změní přístup jednotlivých výrobců k závodění v prestižní MotoGP.

Nová podoba šampionátu vejde v platnost od roku 2012 a spolu s novými pravidly může konečně změnit rozhodnutí německého výrobce BMW, který byl blízko premiéry v MotoGP, ale nakonec dal přednost mistrovství produkčních motocyklů WSBK.

Stejně tak můžou nová pravidla MotoGP přilákat italskou Aprilii, která v závodech královské kubatury již v minulosti figurovala, ale koncem roku 2004 z top kubatury odešla. V současné době pokračují jen v nejnižší kubatuře mistrovství světa poté, co za velmi zvláštních okolností řekli ne Moto2 a stejně jako BMW mají své stroje také v mistrovství superbiků.

Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta pro Motorcycle News potvrdil, že zatím ani jeden ze zmíněných výrobců o vstup do MotoGP zájem neprojevil a stejně tak nejsou známy plány ostatních evropských výrobců.

Španěl, který minulý týden jednal s MSMA na okruhu v Sepangu dále pro Motorcycle News uvedl: „Nevím jaký je jejich současný postoj. Nás (Dornu) zatím nikdo nekontaktoval.“

„Ale možná jiní výrobci, kteří se v této chvíli neangažují můžou projevit zájem a postavit motor. S novými pravidly totiž bude mnohem jednodušší vyrobit motor pro MotoGP než je tomu právě teď,“ řekl Ezpeleta.

Doporučujeme

Články odjinud