
Oba jezdci tovární Fiat Yamahay Valentino Rossi a Jorge Lorenzo jsou v první řadě startovního roštu prvního závodu sezony v Kataru. Zítřejší den bude ve znamení výběru pneumatik. Valentino Rossi chce použít tvrdší směs a věří, že bude dostatečně konkurenceschopný.
„Jsem velmi spokojený být tady v první řadě, protože víme, že to není jeden z našich nejlepších okruhů,“ uvedl Valentino Rossi. „Věděli jsme rovněž, že je Casey silný a i když je to tak, nemáme velkou ztrátu. Startovat druhý je tady hodně důležité, protože na tomto okruhu je to o otázce výběru pneumatik.“
„Asfalt je stále dost špinavý, což je pro pneumatiky hodně náročné a myslím, že posledních několik kol může být celkem zábavných!“ pokračoval Rossi. „Je tam ještě několik míst, kde můžeme být rychlejší, takže se podíváme na data a doufám, že můžeme opět pokročit v zahřívacím tréninku a vyřešit několik drobných problémů.“
„Přesto je to rozhodně o posledních šesti, sedmi kolech, kde by nám to mohlo o něco více klouzat. Každopádně jsme všichni ve stejné situaci, se stejnými pneumatikami a zítra to může být celkem dobrá zábava. Počkejme a uvidíme,“ uvedl Rossi.
Jorge Lorenzo potvrdil zlepšující se formu a v Kataru se kvalifikoval i letos do první řady startovního roštu. Nejlepší časy nastavil Španěl na měkkých pneumatikách, ale zítra musí spolu s týmem udělat určité změny v nastavení pro závodní pneumatiky.

„Potom, co jsem tady v minulém roce byl na prvním místě startovního roštu, jsem spokojený, že opět stojím v první řadě,“ uvedl Jorge Lorenzo. „Myslím, že to bude hodně důležité, protože to bude tvrdý závod. Během testu jsem tady byl rychlejší na tvrdé pneumatice, ale z nějakého důvodu je nyní situace opačná a já jsem mnohem rychlejší na měkké pneumatice.“
„S tvrdou pneumatikou máme ještě několik věcí k vyřešení, což je problém, protože to je pneumatika, kterou potřebujeme použít v závodě,“ řekl Lorenzo. „Teď potřebujeme tvrdě pracovat a pokusit se tento problém vyřešit ještě dnes večer.“
„Zítra nebudu myslet nad vítězstvím, jen nad tím zajet, co nejlépe a za daných okolností získat maximum mistrovských bodů. Samozřejmě to, co se v závodu může stát, člověk dopředu nikdy neví,“ uvedl závěrem Lorenzo.