Období spekulací se chýlí ke konci – Repsol Honda oznámila své rozhodnutí

Očekává se, že Mugellu na své místo zapadne velký počet kousků stavebnice zvané sezóna 2013. Ve čtvrtek bylo prezentováno dlouho očekávané oznámení týmu Repsol Honda. AKTUALIZOVÁNO
Období spekulací se chýlí ke konci – Repsol Honda oznámila své rozhodnutí

Vedle Daniho Pedrosy se do oranžových boxů usadí Marc Marquez. Dani v Sachsenringu přiznal, že zbývá doladit detaily a lze očekávat, že po skvělém vítězství už v cestě nic nestálo a dvouletá smlouva s HRC byla stvrzena podpisy. Vše bylo dle předpokladů potvrzeno dnes, ve čtvrtek 12. července, před Velkou cenou Itálie. Oba jezdci týmu Repsol Honda podepsali s HRC dvouletý kontrakt a v barvách továrního týmu je tedy uvidíme nejméně v letech 2013 a 2014.

Mugello se zdá být také termínem a místem pro rozhodnutí Cala Crutchlowa. Šestadvacetiletý jezdec z Coventry má před sebou dvě dvouleté nabídky. Jednu z tovární Ducati, druhou ze svého stávajícího týmu Monster Yamaha Tech3. To, co by Crutchlow opravdu rád, je místo v továrním týmu Yamahy. Místo, o kterém se zatím spekuluje, však zůstává otevřeno ať už pro možný návrat Valentina Rossiho, anebo pro stávajícího jezdce Bena Spiese. Co se týká Crutchlowa je tedy spíše pravděpodobné, že přijme nabídku jezdit tovární Ducati s vírou, že tovární výbava je jeho jedinou šancí na vítězství v závodech a v šampionátu. Podle britského motocyklového magazínu MCN dostal Crutchlow do Mugella čas na rozmyšlení.

Tovární motocykl od Yamahy taky není pro Crutchlowa zcela zapovězen, ale mladému Britovi nezbývá čas, aby mohl čekat na vývoj situace u továrního týmu tří ladiček. „Továrna" byla připravena angažovat Valentina Rossiho, i když by jeho smlouva určitě hodně závisela na sponzorství. Po jednání Valentina Rossiho se zástupci nového majitele Ducati, firmy Audi, na Sachsenringu se začíná zdát, že Ital má sklon spíše k rozhodnutí zůstat ve stávajícím týmu. Jakou cenu bude mít Rossiho podpis není známo, ale podstatnější je vliv, který Audi uplatní v Borgo Panigale. Pokud Rossi věří, že bossové z Audi mohou zajistit to, že Ducati bude naslouchat Rossiho požadavkům ohledně vývoje, je téměř jisté, že Rossi zůstane. Jeho rozhodování samozřejmě ovlivňuje i fakt, že mnoho jiných míst, kam by mohl v příštím roce přestoupit, neexistuje.

Tovární tým Yamahy by mohl setrvat beze změn. To znamená s Benem Spiesem, který ačkoliv ukazuje, jak umí být rychlý, jeho výsledky nepřináší očekávané body. Spies má finanční podporu ze strany Yamaha USA, a také Dorna má zájem udržet v sérii rychlé Američany a pomoci si touto cestou k dobytí amerického trhu. Nicméně tento cíl nemusí Spies nutně plnit v továrním týmu. Existuje šance, že by se mohl přesunout zpátky k Hervé Poncharalovi, kde by závodil s plnou tovární podporou. Tento tah by umožnil přesun buď Valentina Rossiho, nebo možná i Andrei Doviziosa, do továrního týmu.

Nad týmem Monster Yamaha Tech3 visí jeden velký otazník. Jak naloží s Bradley Smithem. Majitel týmu Tech3 Hervé Poncharal podepsal v roce 2011 dvouletou smlouvu právě s Bradleym. Smlouva zajistila Smithovi sezónu 2012 ve třídě Moto2 a současně příslib účinkování v královské kategorii MotoGP v následujícím roce. Po Bradleyho průměrném vstupu do sezóny se proslýchalo, že Poncharal zjišťuje možnosti a dopady výpovědi této smlouvy. Zdroje blízké Bradleymu Smithovi mluví o stoprocentních zárukách, které smlouva obsahuje, včetně vysoké právní pokuty při jejím zrušení. Každopádně je nejistota, která se nad Smithem lehce vznáší, pro mladého Brita přínosem. Bojuje daleko intenzívněji a v několika posledních závodech dosáhl výsledků, které mají vzestupnou tendenci.

Nenáviděný Smithův soupeř v Moto2, Scott Redding, také touží po vstupu do MotoGP. Reddingův tým Marc VDS Racing momenálně jedná s Ducati o možnosti leasingu prototypového motocyklu. Věc, kterou předtím odmítl z důvodu vysoké ceny. Ducati od té doby výrazně snížila cenu satelitních strojů, k čemuž je přinutilo rozhodnutí týmu Cardion AB, že pro příští sezónu již na Ducati (s největší pravděpodobností) závodit nebudou a situace týmu Pramac, který podle všeho v příští sezóně zmizí ze scény. Tyto skutečnosti zřejmě přesvědčily Ducati, aby změnili svou finanční politiku. U Reddinga je jisté, že přikývne, pokud se dohodnou, ačkoliv ještě není jisté, zda nový tým bude mít jednoho nebo dva jezdce. Marc VDS Racing by mohl suplovat roli, kterou měl Pramac v minulosti. To jest, být „juniorkou" pro tým Ducati.

Jak se zdá, hlavní obětí všech těchto spekulací bude Nicky Hayden. Vypadá to, že na Američana zbude „černý Petr". Žádný ze satelitních týmů neprojevil o mistra světa z roku 2006 velký zájem. Nicky Hayden se podle všeho chystá vstoupit ke Carlosovi Checovi a Maxi Biaggimu do seriálu World Superbikes. Ve svých jednatřiceti letech má před sebou ještě spoustu času dosáhnout třeba i toho, co se zatím nikomu nepodařilo. Být prvním mužem, který získal tituly v obou světových sériích – MotoGP i WSBK.

Zkusme společně, na základě již známých faktů, více či méně spekulovat o obsazení roštu MotoGP v roce 2013 (tučně jsou vyznačeny již zcela stoprocentní údaje - zdroj motomatters.com):

Repsol Honda - AKTUALIZACE čtvrtek 12. 7. 2012
Dani Pedrosa – délka smlouvy: 2013-2014 – pozn.: oficiálně potvrzeno
Marc Marquez – délka smlouvy: 2013-2014 – pozn.: oficiálně potvrzeno

Factory Yamaha
Jorge Lorenzo – délka smlouvy: 2013-2014 – pozn.: podepsáno před Silverstone
Ben Spies/Andrea Dovizioso – pozn.: nejpravděpodobnější scénář je ten, že tovární místo získá jeden z těchto dvou

Factory Ducati
Valentino Rossi – délka smlouvy: do r. 2014? – pozn.: Rossimu docházejí možnosti kam přestoupit, pokud se Audi zaručí v otázce vývoje, Rossi pravděpodobně zůstane
Cal Crutchlow – délka smlouvy: 2013-2014 – pozn.: je téměř jisté, že smlouva bude podepsána V Mugellu

Monster Yamaha Tech3
Bradley Smith – délka smlouvy: 2013 – pozn.: Smith věří, že má smlouvu na účinkování v MotoGP s týmem Monster Yamaha Tech3. Hervé Poncharal prohlásil, že je ochoten jít k soudu, jen aby smlouvu zrušil, bude-li třeba.
Andrea Dovizioso/Ben Spies – pozn.: jestliže se Ben prohodí s Andreou, pravděpodobně obdrží tovární materiál financovaný odnoží Yamaha USA

LCR Honda
Stefan Bradl – délka smlouvy: 2013 – pozn.: Stefan je momentálně pod dvouletou smlouvou, kterou podepsal už pro rok 2012

Honda Gresini

Álvaro Bautista – Bautista je pro Fausta Gresiniho, s ohledem na dostupné možnosti, nejlepší možná volba

Marc VDS Racing? (Ducati)
Pozn.: Rozhovory jsou teprve na začátku, nicméně vypadá to, že budou úspěšné. Otázkou je pouze, zda bude dohoda na jeden nebo dva roky.
Scott Redding

 

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00